Toon posts:

Linksys BEFSR41 router webconfig niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de Linksys BEFSR41 router. Deze router geeft het internet (chello) ip adres door als ik via DHCP het ip adres laat opvragen.

Nu kan ik dus niet meer bij de webconfig en telnetconfig komen van de router om dit probleem op te lossen

Ik heb al geprobeerd:
- de router te resetten (30 seconde)
- WAN poort leeg en alleen de PC > Router
- IP op 192.168.1.x gezet om te kijken of ik bij de router kon komen (geeft dan wel een response op de ping, maar kan nog niet bij de webconfig komen)

IPCONFIG:

Ethernet-adapter LAN-verbinding 1:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: arnhem.chello.nl
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 213.93.24x.x
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.254.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 213.93.24x.1

Het lijkt er dus op dat de router alles gewoon forward :'( Helaas was ik niet bij de installatie van deze router aanwezig, dus ik weet niet hoe de router is ingesteld.

Zou iemand weten waarom deze router dus automatisch het ip adres van het internet doorgeeft.

Nu dat het com21 modem is omgeruild is voor een motorola kan er nog maar 1 pc op het internet..

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:07
Je moet idd je modem even resetten. Je PC moet even in dezelfde subnet mask komen te staan, en ook moet je even een vast IP adres opgeven (192.168.0.1) Gateway is niet belangrijk en ook DNS niet echt.
Probeer dat eerst even..

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Topicstarter
nou dat is het probleem, hij reset dus niet meer :(

kan je niet de router gewoon uitzetten ofzo en dat hij dan binnen een aantal dagen weer terug flashed naar de defaults?

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 13:54
Je hebt toevallig niet het poortnummer veranderd om op de webinterface te komen? Deze is gelijk aan het poortnummer wat je kan gebruiken om hem van buitenaf te configureren (als je dit gebruikt)

Verwijderd

Hier heb ik al eerder een post over voorbij zien komen: een van de motorola types (wit ipv zwart) vind je linksys schijnbaar niet zo lief....

Overigens zeg je ook niet wat voor error je krijgt. (gewoon direct 404 op de browser? of wat anders?)

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn 2 computers op de router aangesloten, 1 van die krijgt een chello ip via de router.

Als ik chello bel en hun het modem laat resetten zodat ik hem opnieuw kan instellen kan ik dat via de andere pc doen en dan kan die op het internet.

Is het dan niet zo dat chello de verbinding vastlegt op het MAC adres? zo ja, is het dan niet mogelijk om het MAC adres op de andere PC te clonen o.i.d.

andere topic ;) Linksys BEFW11S4 Router/Wlan Chello(UPC) probleem
Pagina: 1