Ik heb een probleem met de Linksys BEFSR41 router. Deze router geeft het internet (chello) ip adres door als ik via DHCP het ip adres laat opvragen.
Nu kan ik dus niet meer bij de webconfig en telnetconfig komen van de router om dit probleem op te lossen
Ik heb al geprobeerd:
- de router te resetten (30 seconde)
- WAN poort leeg en alleen de PC > Router
- IP op 192.168.1.x gezet om te kijken of ik bij de router kon komen (geeft dan wel een response op de ping, maar kan nog niet bij de webconfig komen)
IPCONFIG:
Ethernet-adapter LAN-verbinding 1:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: arnhem.chello.nl
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 213.93.24x.x
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.254.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 213.93.24x.1
Het lijkt er dus op dat de router alles gewoon forward
Helaas was ik niet bij de installatie van deze router aanwezig, dus ik weet niet hoe de router is ingesteld.
Zou iemand weten waarom deze router dus automatisch het ip adres van het internet doorgeeft.
Nu dat het com21 modem is omgeruild is voor een motorola kan er nog maar 1 pc op het internet..
Nu kan ik dus niet meer bij de webconfig en telnetconfig komen van de router om dit probleem op te lossen
Ik heb al geprobeerd:
- de router te resetten (30 seconde)
- WAN poort leeg en alleen de PC > Router
- IP op 192.168.1.x gezet om te kijken of ik bij de router kon komen (geeft dan wel een response op de ping, maar kan nog niet bij de webconfig komen)
IPCONFIG:
Ethernet-adapter LAN-verbinding 1:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: arnhem.chello.nl
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 213.93.24x.x
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.254.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 213.93.24x.1
Het lijkt er dus op dat de router alles gewoon forward
Zou iemand weten waarom deze router dus automatisch het ip adres van het internet doorgeeft.
Nu dat het com21 modem is omgeruild is voor een motorola kan er nog maar 1 pc op het internet..