[JSTL/JBoss] JBoss throwt ParseException *

Pagina: 1
Acties:

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Ik maak gebruik van JBoss3.2.5 en ben bezig om enkele simpele crud operaties te schrijven voor een web-applicatie. In mijn JSP's bouw ik een lijst op, met daarin alle users. Hierin is bijvoorbeeld ook een geboortedatum te zien. Maar JBoss blijkt te crashen op volgende regel:
Java:
1
<fmt:formatDate value="${userList.birthdate}" pattern="dd/MM/yyyy"/>

En throwt dan ook volgende exceptions:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
org.jboss.util.NestedRuntimeException: Unparseable date: "${userList.birthdate}"; - nested throwable: (java.text.ParseException: Unparseable date: "${userList.birthdate}")
        at org.jboss.util.propertyeditor.DateEditor.getValue(DateEditor.java:42)
        at org.apache.jasper.runtime.JspRuntimeLibrary.getValueFromPropertyEditorManager(JspRuntimeLibrary.java:879)
        at org.apache.jsp.pages.userList_jsp._jspx_meth_fmt_formatDate_0(userList_jsp.java:247)
        at org.apache.jsp.pages.userList_jsp._jspx_meth_display_column_3(userList_jsp.java:222)
        at org.apache.jsp.pages.userList_jsp._jspService(userList_jsp.java:114)
        at org.apache.jasper.runtime.HttpJspBase.service(HttpJspBase.java:94)
        at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:810)
        at org.apache.jasper.servlet.JspServletWrapper.service(JspServletWrapper.java:324)

Ik begrijp het even niet meer :? :? Wordt er binnen JBoss gebruik gemaakt van een eigen DataParser of waarom treden deze exceptions op?!

edit:
Titlefix naar: [JSTL/JBoss] JBoss throwt ParseException

[ Voor 5% gewijzigd door -FoX- op 08-01-2005 18:21 ]

Verwijderd

http://www.jboss.org/?mod...bb&op=viewtopic&p=3859637
This is using the locale default format parser, which is not very flexible. You can use the properties-service.xml PropertyEditorManagerService to ...
Dus schrijf misschien een custom date editor of kijk even in de source van die date editor en pas die aan ofzo...declareer die dan als propertyeditor voor java.util.Date

[edit]
uit
http://cvs.sourceforge.ne...a?rev=1.4.2.1&view=markup

kun je ook wel wat wijzer raken...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
   static DateFormat[] formats;

static
   {
      String defaultFormat = System.getProperty("org.jboss.util.propertyeditor.DateEditor.format",
         "MMM d, yyyy");
      formats = new DateFormat[] {
         new SimpleDateFormat(defaultFormat),
         // Tue Jan 04 00:00:00 PST 2005
         new SimpleDateFormat("EEE MMM d HH:mm:ss z yyyy"),
         // Wed, 4 Jul 2001 12:08:56 -0700
         new SimpleDateFormat("EEE, d MMM yyyy HH:mm:ss Z")
      };
   }

dus probeer eens het "org.jboss.util.propertyeditor.DateEditor.format" system propertie in te stellen bij het opstarten van je JBoss.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 11:40 ]

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02 09:36

nxt

als ik kijk naar dit stukje van de exception
code:
1
 Unparseable date: "${userList.birthdate}")
dan lijkt het erop alsof ${userList.birthdate} niet vervangen wordt door een datum. tijdens het uitvoeren.

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Er blijken idd problemen te zijn met JSTL..

De tags worden wel aanvaard, de lib's staan mooi in WEB-INF/lib, maar toch wil hij die niet parsen :? Wat zou het probleem hier dan van kunnen zijn?
Ik ben er al even naar het zoeken, maar ik kan het maar niet vinden :?

Als ik iets simpels wil doen als:
Java:
1
2
<c:set var="test" value="hello world"/>
<c:out value="${test}"/>

dan wordt er gewoon ${test} geprint in de pagina ipv hello world

[ Voor 37% gewijzigd door -FoX- op 09-01-2005 16:45 ]

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Iemand die weet hoe ik deze JSTL problemen vooralsnog kan verhelpen?

[ Voor 57% gewijzigd door -FoX- op 11-01-2005 15:32 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad ... Volgens mij heeft dat te maken met een (te) nieuwe versie van taglibs. Gebruik eens taglibs 1.0 i.p.v. 1.1....

Dat werkte voor mij op jboss 3.2.*

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:54:
Ik heb hetzelfde gehad ... Volgens mij heeft dat te maken met een (te) nieuwe versie van taglibs. Gebruik eens taglibs 1.0 i.p.v. 1.1....

Dat werkte voor mij op jboss 3.2.*
Idd, ik dacht ook dat het daaraan lag.. maar ik heb al eens geprobeerd om 1.0 te gebruiken ipv 1.1 maar het probleem bleeft... tenzij JBoss deze jar's ergens cacht ofzo :?

Gebruik jij enkel de jar's of plaats je ook de bijhorende tld's in je WEB-INF zoals ik gedaan heb?

Verwijderd

Ik heb inderdaad de TLD's gewoon in m'n WEB-INF dir staan....

Verwijderd

gebruik anders eens de jars in de spring distributie. Die bevatten inderdaad de TLD's in de JAR file zelf. Op deze manier heb ik zo ook wel eens gedeployed. Werkte ook...
Pagina: 1