Klokfrequenties 6800GT standaard te laag?

Pagina: 1
Acties:

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ik zag net dat een nVidia 6800GT 256 standaard op 350/1000 loopt. Ik weet dat dat verschilt per 2D/3D, maar nu zag ik net dat bij mij deze frequenties standaard op 350/900 staan in Windows XP met de AOpen 66.93 drivers, is dit normaal? Hebben alle drivers dat en waarom? Misschien scheelt het iets per fabrikant, maar 100mhz lager vind ik wel heel veel.

Ik heb de drivers nu zelf de optimale frequentie laten bepalen en dat resulteert in 435/1070, maar waarom staat de kaart eigenlijk standaard ondergeklokt?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Thandor

SilverStreak

"Optimale frequentie" bepalen :P . Daarmee heb je de kaart wel overgeclocked ;)
Probeer eens andere drivers :?, de standaard nVidia drivers en kijk dan eens naar de klokfrequenties.

Ik neem aan dat je een Aopen videokaart hebt :?, ik kan bij Aopen.nl niet de klokfrequenties vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door Thandor op 08-01-2005 17:47 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Thandor schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 17:45:
"Optimale frequentie" bepalen :P . Daarmee heb je de kaart wel overgeclocked ;)
Probeer eens andere drivers :?, de standaard nVidia drivers en kijk dan eens naar de klokfrequenties.

Ik neem aan dat je een Aopen videokaart hebt :?, ik kan bij Aopen.nl niet de klokfrequenties vinden.
Ja, ik heb idd een AOpen videokaart en met deze drivers werkt ie perfect, ik verbaaste me er alleen over dat deze standaard je videokaart onderklokt. Natuurlijk is ie nu overgeklokt en ik ga geen andere drivers proberen (Hij is nu voor het eerst stabiel sinds ik hem heb). Misschien heeft iemand anders een 6800GT met normale nVidia drivers en kan even kijken hoe dit standaard ingesteld staat?

Nogmaals, er is geen probleem, verbaasde me alleen maar :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 08:57
het kan best dat die van jouw op 350/900 staat, staat vast in de bios, gewoon lekker overclocken.
Lijkt er op dat tie dat goed doet, dus prima zo lijkt me?

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Is toch gewoon zo dat er in de kaart in de bios ingesteld staat dat hij bij 2d modus lager clockt en bij 3d omhoog vliegt.

[ Voor 4% gewijzigd door J0J0 op 09-01-2005 15:32 ]

specs

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Thandor

SilverStreak

J0J0 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:32:
Is toch gewoon zo dat er in de kaart in de bios ingesteld staat dat hij bij 2d modus lager clockt en bij 3d omhoog vliegt.
Bij de GeForce FX kaarten was dat wel zo, ik neem aan dat de GeForce 6 Series die feature ook hebben :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
J0J0 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:32:
Dat klopt, de 3d stand is hoger dan de 2d stand, maar ik had het hier al over de 3d stand, die dus te laag is, de 2d stand is dus nog lager....

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Simball schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:00:
het kan best dat die van jouw op 350/900 staat, staat vast in de bios, gewoon lekker overclocken.
Lijkt er op dat tie dat goed doet, dus prima zo lijkt me?
Ik zei toch ook niet dat het niet prima was? Dit is hetzelfde als een auto met 2 liter motor kopen waarvan standaard maar 1.2 liter gebruikt wordt, je betaald voor iets wat de meeste mensen nooit zullen aanzetten/gebruiken.

Wat als ik nou niet naar die klokspeeds had gekeken? Dan had ik bijna net zo goed een tragere versie kunnen kopen, geld overhouden en toch evenveel fps gehad kunnen hebben. (Natuurlijk heel zwart/wit, maar je begrijpt het wel). Ik vraag mij dus af waarom AOpen dan standaard in de BIOS dit te laag zet, en kan ik dit in de BIOS aanpassen of moet ik dan met een nVidia BIOS gaan kloten? En voordat iemand het weer zegt, nee, het maakt niet uit, ik vraag het me gewoon af, zucht.

Pagina: 1