studie laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 19:51
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop alleen heb niet echt een idee wat ik wil gaan kopen. Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.

Ik zit op kamers daar heb ik nu een gewone computer staan alleen die wil ik thuis neer zetten. Momenteel loop ik stage en zit ik maar 3 dagen in Tilburg.

Ik wil er een laptop bij kopen die eigenlijk niet al te veel eisen heeft.
- Als ik hem gebruik is er altijd een stopcontact in de buurt, accutijd is dus niet belangrijk.
- Gebruik hem eigenlijk alleen voor inet en word.

Dat zijn eigenlijk mijn enige eisen, het budget maakt me niet zo heel veel uit. Ik heb eigenlijk geen idee wat voor processer ik wil omdat ik hier zelf geen ervaring mee heb. Een centrino is gewoon de beste maar ik weet niet of ik die wel nodig heb.

Zit zelf een beetje te denken aan een tweedehands laptop, vind het risico alleen best groot. Kan iemand mij advies geven? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Tsja, ik vind de ibooks altijd nog heel leuk. Maar ik weet niet of dat is wat je zoekt. Word is er in ieder geval ook voor OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
aangezien je ook niet echt veeleisend ben kan je volgens mij met iedere laptop aan de slag.

Anders wacht je op een leuke aanbieding in de krantjes ?
(groothandels, media markt, evt lidl etc. misschien ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
El Cid schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 17:42:
Tsja, ik vind de ibooks altijd nog heel leuk. Maar ik weet niet of dat is wat je zoekt. Word is er in ieder geval ook voor OSX.
Ik vindt een ibook ook wel leuk alleen ik ben al lang blij dat ik een beetje met windows kan werken. Zo'n ibook is dus niet echt voor mij bestemd denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Laatst online: 14-10 11:42
Ik denk toch dat je opzoek zult gaan naar een 2e hands. De goedkoopste nieuwe notebooks hebben hun voordelen als in garantie + nieuwigheid. Maar dan heb je wel brakke specs (non-mobile etc).

Terwijl je voor minder geld een snellere 2e hands notebook heb (p3 mobile o.i.d). Waar je aan zult moeten denken is iets als een p3 mobile 700+ mhz, 256 mb ram (liefst meer, maar 256 is voldoende) en een 10 gb+ hddtje zodat je lekker XP+progjes kunt draaien. Het liefst 512 mb ram, dat zou helemaal mooi wezen :).

Ikzelf ging vorig jaar opzoek naar een goede laptop voor mijn opleiding, eerst kijkend naar een 2e hands laptopje (simpel), wat geld gespaard omdat ik wel op zijn minst een mobile wou hebben (minder herrie/hitte). Uiteindelijk wou ik geen 2e hands ivm risicos, en dus doorgespaard voor een simpele nieuw. De snelheid van die dingen viel zo tegen dat ik doorspaarde voor een goede centrino.

Kost wat, maar ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Uren op de accu op school, heerlijk snel gebruik kunnen maken van alles (wifi onboard, dvd speler etc).

Een keuzen die je zelf moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 2de handsje zou ik ook aanraden. Het risico is zeer te beperken door iemand in de buurt te zoeken en dan de laptop gaan bekijken en testen of alles werkt. Op computerbeursen staan ook vaak stands met 2dehands laptops en deze kan je meestal ook testen alleen zijn ze daar dan meestal wat prijziger.

[aanvulling]
Ik heb me 2,5 maanden terug een Apple Powerbook gekocht, deze heb ik gekocht voor het zeer gebruiksvriendelijke, veilige, stabiele en virusvrije besturingssysteem OSX maar wat toch een volwaardige Unix (ben linux gebruiker) is.
MS Office 2004 voor OSX ga ik me binnenkort bestellen via Surfspot waar je het legaal kan krijgen voor 16 of 17 euro dacht ik, mits je studeerd :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuge
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06-2024
hangt ook een beetje af wat het budget is dat je wilt uitgeven é

*** Human knowledge belongs to the world ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
scorpio81 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 17:50:
[...]

Ik vindt een ibook ook wel leuk alleen ik ben al lang blij dat ik een beetje met windows kan werken. Zo'n ibook is dus niet echt voor mij bestemd denk ik.
Een mac is naar mijn idee veel gebruiksvriendelijker dan windows. Dus als je met windows kan werken dan zeker ook met een mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Voor € 701,00 incl. BTW en incl. verzendkosten heb je al een Dell Inspiron 1150 hagelnieuw !! met 512 Mb, 30 Gb.

Voor € 798,00 heb je hem met een Mobile P4 2.8 Ghz, 512 Mb en wifi en 40 Gb.

[ Voor 35% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 08-01-2005 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Dan heb je maar jaar European Collect and Return... Maak je er 3 jaar van dan kom je op 889.41 EUR (incl. BTW) komt er nog 89 euro verzendkosten bij. En dan heb je een brakke Intel® Celeron® Processor zonder mobile opties... dus komt er 120 euro bij voor een fatsoenlijke proc. etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Als ik een nieuwe laptop ga kopen dan wil ik wel een beetje een fansoenlijke, dus niet eentje met een celeron processor.

Alleen ik moet de laptop zelf betalen en vind het zonde om veel geld uit te geven terwijl een tweedehandse laptop goed genoeg is.

Het enige nadeel is dat ik ongeveer een week op zoek ben naar tweedehands laptops en dat ik niet echt iets kan vinden. Of het zaakje is gewoon niet te vertrouwen of ze vragen er veel te veel geld voor. Kijk als ik een nieuwe laptop €1100,- kost ga ik echt geen €900,- voor een tweedehands laptop neerleggen. Ook zijn er maar weinig laptops met 512mbram geheugen.

In ieder geval bedankt voor de reacties en denk dat ik nog verder ga met mij zoektoch naar een tweedehands laptop met een centriono of pentium m processer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nieuw wil / zoekt, deze heb ik een tijdje geleden voor een kennis gekocht:
Toshiba Tecra A2, beetje matig scherm (1024x768, beetje matige kleuren maar wel op te werken) maar wel een vrij uitgebreide Centrino (512mb ram, 54mbps wlan, dvd/cdrw, 40gb hd 4200rpm, dothan 1.6ghz) en de behuizing voelt wel stevig aan. 1200 euro bij de laptopper. Leuke "bijzaken": ding is heel erg stil (fan draait vrijwel nooit) en werkt behoorlijk lang op een batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
TravelMate 4501LCi (1.010,31 incl. btw) @ de-laptopper.nl

Intel Pentium M Processor 715 [Dothan 1.5Ghz; 2MB L2 Cache; 400Mhz FSB]
40GB Harddisk 4200RPM (Uitbreidbaar naar 80GB 5400RPM
512MB DDR333 SDRAM [2 x 256]
15" XGA TFT (1024 x 768)
DVD/CDRW
Interne W-LAN 54Mbps
Windows XP Professional
2 jaar pick up & return garantie (Uitbreidbaar naar max. 3 jaar onsite)

Valt opzich ook wel mee... En je heb het voordeel van een nieuwe laptop. 2e hands ben je ook algauw 800 euro voor een p-4 mobile 1,8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 09:23
Dit misschien iets voor jou?. Trouwens op eBay kun je meer systemen die voor jou in aanmerking komen.
Als accutijd niet uit maakt dan zou ik gewoon een 2e hands kopen die in orde is. 1 ghz met 256mb is voor jou denk ik al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Met de eisen die je stelt voldoet IEDERE laptop die genoemd wordt.
Behalve Apple misschien dan....

Als je ook al geen eisen aan budget stelt, koop dan gewoon
de eerste de beste laptop die je er leuk uit vind zien.

M.a.w. wat een nutteloos topic dit.
Net zoiets als "welke auto moet ik kopen als ik van a naar b wil ?
de prijs maakt niet uit...."
8)7

[ Voor 3% gewijzigd door u_nix_we_all op 08-01-2005 19:28 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
scorpio81 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:21:
Als ik een nieuwe laptop ga kopen dan wil ik wel een beetje een fansoenlijke, dus niet eentje met een celeron processor.

Alleen ik moet de laptop zelf betalen en vind het zonde om veel geld uit te geven terwijl een tweedehandse laptop goed genoeg is.

Het enige nadeel is dat ik ongeveer een week op zoek ben naar tweedehands laptops en dat ik niet echt iets kan vinden. Of het zaakje is gewoon niet te vertrouwen of ze vragen er veel te veel geld voor. Kijk als ik een nieuwe laptop €1100,- kost ga ik echt geen €900,- voor een tweedehands laptop neerleggen. Ook zijn er maar weinig laptops met 512mbram geheugen.

In ieder geval bedankt voor de reacties en denk dat ik nog verder ga met mij zoektoch naar een tweedehands laptop met een centriono of pentium m processer.
P-M is een cpu, centrino niet ;)
En hoeft helemaal niet de beste te zijn, dat licht helemaal aan je computer gebruik ;)

Heeft intel echt goed gedaan 99% denkt nu dat centrino een cpu is

De P-M heb je in 2 verschillende steppings, en 3 verschillende modellen.

1: Banias 1mb cache. tot 1.7Ghz
2: Dothan 2mb cache tot 2.13Ghz

En dan heb je nog normal, LV (low voltage) ULV (Ultra low voltage)

Maargoed,

Als je een top laptop wilt :+ koop dan mijn X40 :P kan dit topic meteen dicht ;)

[en nu dus serieus]
Als je hem toch maar als DTR gaat gebruiken zou ik gewoon een compaqje of hp pakken met een p4 er in en lekker text gaan crunchen

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 09-01-2005 17:41 ]

Pagina: 1