[lag] ut2k4 server

Pagina: 1
Acties:

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
Elke keer als ik een server maak met ut2k4, een dedicaded server, voor bijvoorbeeld 10 mensen heeft iedereen behoorlijke lag (ook bij 4 mensen maar in mindere mate), mijn internetverbinding = 352 / 1120
(wanadoo adsl lite)

mijn relevante specs zijn amd 64 3200+ 1GB ram 9800 Pro speedtouch 510. OS: winXP pro

ik heb aan diverse mensen gevraagd (clan leden) waar dit aan kan liggen, helaas konden zij geen antwoord op geven.
ik kreeg reacties als: geen enkele home pc kan een game met zoveel players hosten, dit leek me stug omdat ik best wel een snelle pc heb. heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

dingen die ik geprobeerd heb:

-Mutators uitzetten ivm downloaden(het is uiteindelijk de bedoeling met mutators te spelen)
-Firewall uitzetten
-dedicaded ipv listen
-gezocht op diverse sites met google
- (ik zit achter een router misschien is dit relevante informatie)

Ik stel deze vraag omdat we een goede clanserver nodig hebben ivm compo's
we zijn van plan er eentje te huren, maar dit is eigenlijk een laatste oplossing.

Op de ut site staat:
Multiplayer: Internet (TCP/IP) and LAN (TCP/IP)play supported | 33.6K baud modem or broadband Internet connection recommended.

ik weet dat ik hier niet van uit kan gaan met het hosten van een game, maar ik had meer verwacht van adsl-lite of zit ik verkeerd, de bandbreedte die gebruikt word is nihiel mits ik geen mutators gebruik :>

Iemand tips of ideeën (over de oorzaak) meld het ajb in het topic, BVD!

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
Schop, ik denk dat ik wat settings moet veranderen in de ut2004.ini
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
[IpDrv.TcpNetDriver]
AllowDownloads=True
ConnectionTimeout=20.0
InitialConnectTimeout=200.0
AckTimeout=1.0
KeepAliveTime=0.2
MaxClientRate=15000
MaxInternetClientRate=1800
SimLatency=0
RelevantTimeout=5.0
SpawnPrioritySeconds=1.0
ServerTravelPause=4.0
NetServerMaxTickRate=60
LanServerMaxTickRate=35
DownloadManagers=IpDrv.HTTPDownload
DownloadManagers=Engine.ChannelDownload
AllowPlayerPortUnreach=False
LogPortUnreach=False
MaxConnPerIPPerMinute=5
LogMaxConnPerIPPerMin=False

zo heb ik het nu staan, weet iemand: wat en hoe ik moet veranderen? want met deze settings is er nog steeds lag 'behoorlijk' zelfs in een 1-1 bij een vriend met 24mbit internet was er lag 'nu weet ik 'wie/wat' de bottleneck is. hij had een ping van 270.

ook heb ik een ping compressor geinstalleerd, de werking daarvan is mij onbekend.

edit: ook redirect ik nu de mutator downloads = bijna geen effect

alvast bedankt voor enige hulp!

[ Voor 22% gewijzigd door Koekje op 09-01-2005 11:40 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:19
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
[IpDrv.TcpNetDriver]
AllowDownloads=True
ConnectionTimeout=20.0
InitialConnectTimeout=200.0
AckTimeout=1.0
KeepAliveTime=0.2
MaxClientRate=15000
MaxInternetClientRate=10000
SimLatency=0
RelevantTimeout=5.0
SpawnPrioritySeconds=1.0
ServerTravelPause=4.0
NetServerMaxTickRate=20
LanServerMaxTickRate=35
DownloadManagers=IpDrv.HTTPDownload
DownloadManagers=Engine.ChannelDownload
AllowPlayerPortUnreach=False
LogPortUnreach=False
MaxConnPerIPPerMinute=5
LogMaxConnPerIPPerMin=False
zo staat het op mijn servertje die overigens uitstekend draait.

Ik denk echter niet dat je het hierbij moet zoeken. Een gameserver heeft niet zozeer veel bandbreedte nodig, wel een lage ping. Pakketjes moeten snel aankomen bij de clients, en andersom. Het kan heel goed dat het casema (wanadoo) netwerk gewoon niet 100% werkt. Ook kan het zijn dat je router gewoon niet goed ingesteld staat om te hosten of gewoon te traag is? Haal die er eens tussenuit en kijk of dat beter werkt?

vanaf regel 21 begint trouwens je ini-stukje overnieuw met andere waardes.... :?

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon op 09-01-2005 10:55 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
Ramon de Jesus schreef op zondag 09 januari 2005 @ 10:53:
Ik denk echter niet dat je het hierbij moet zoeken. Een gameserver heeft niet zozeer veel bandbreedte nodig, wel een lage ping. Pakketjes moeten snel aankomen bij de clients, en andersom. Het kan heel goed dat het casema (wanadoo) netwerk gewoon niet 100% werkt. Ook kan het zijn dat je router gewoon niet goed ingesteld staat om te hosten of gewoon te traag is? Haal die er eens tussenuit en kijk of dat beter werkt?
De router is mijn modem, dus ik weet niet hoe ik deze er tussenuit moet halen, een speedtouch 510. wat voor internet heb jij? ivm de ut2004ini instellingen. als het aan het wanadoo netwerk ligt kan ik er natuurlijk weinig aan doen :/
(ook hebben mensen uit het buitenland meer lag dan bv nederlanders)
als ik mezelf ping is de ping erg laag, maar ik weet niet of dat objectief is.

• Ramon
ik heb 100mbit :+ en idd als je een router en modem ineen hebt wordt het lastig om hem ertussenuit te halen :o misschien kan je in je modem iets instellen dat ie eventjes alleen als modem werkt? ik heb geen verstand van routers maar ik weet wel dat er veel meer mensen zijn die problemen hebben met spellen en routers.

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
ik heb de juiste poorten geforward, het zou dus gewoon moeten werken lijkt me, en tegen 100Mbit kan ik niet op hé lolbroek :P
en idd als je een router en modem ineen hebt wordt het lastig om hem ertussenuit te halen :o misschien kan je in je modem iets instellen dat ie eventjes alleen als modem werkt?
Heb nog nooit iets gehoord over die optie :> (zou je dit misschien iets meer kunnen verduidelijken?)
ik weet wel dat er veel meer mensen zijn die problemen hebben met spellen en routers.
zal eens zoeken misschien dat er een oplossing voor is :)

edit: levert echt geen relevante info op bij google/got , maar er zijn wel mensen die last er van hebben :)

[ Voor 10% gewijzigd door Koekje op 09-01-2005 11:54 . Reden: typo, wat netter gemaakt, edit ]

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 16:39

CBA

een vat, een vat, een vat !

Dit hangt vooral af van je upload connectie, je mag rekenen dat elke speler op je server gemiddeld 10 kbytes/s upload nodig heeft, dus voor 10 spelers mag je toch rekenen op 1 mbit upload. Dit is natuurlijk kompleet theoretisch. Voor 10 spelers heb je zeker al 2 mbit upload nodig om geen lagstoten te hebben. Natuurlijk de routering moet ook wel goed zijn naar de server, het aantal hops, maar dit denk ik wel zit wel goed.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
CBA schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:41:
Dit hangt vooral af van je upload connectie, je mag rekenen dat elke speler op je server gemiddeld 10 kbytes/s upload nodig heeft, dus voor 10 spelers mag je toch rekenen op 1 mbit upload. Dit is natuurlijk kompleet theoretisch. Voor 10 spelers heb je zeker al 2 mbit upload nodig om geen lagstoten te hebben. Natuurlijk de routering moet ook wel goed zijn naar de server, het aantal hops, maar dit denk ik wel zit wel goed.
het vreemde is dat ik met dumeter bijna geen verkeer zie met zoveel mensen op de server.
afgezien van de mutators downloads die ik eerst niet ge-redirect had.

• Ramon
Hoeveel verkeer zie je dan wel? en heb je mijn instellingen al eens geprobeerd?

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Topicstarter
Ramon de Jesus schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:51:
Hoeveel verkeer zie je dan wel? en heb je mijn instellingen al eens geprobeerd?
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/skandermulder/got/dataverbruik.PNG

Dit was met 4 spelers, het 'lijkt' alsof de tweaks hebben geholpen, ping was laag! (32-64) :)
Ik heb t helaas nog niet uitgetest met meer mensen :(
dat elke speler op je server gemiddeld 10 kbytes/s upload nodig heeft
dit klopt dus niet ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Koekje op 10-01-2005 17:46 ]

Pagina: 1