Toon posts:

[XP] Onregelmatige freezes *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

even een duidelijk verhaal tevoorschijn proberen te toveren want ik zit hier al wel even mee.

Het Probleem: Mijn pc freezed onregelmatig. Soms na enkele minuten, soms na enkele uren. Soms als ik gewoon een textbestand save, soms als ik game.

Al geprobeerd: Nieuwe installatie XP, Nieuwe drivers voor videokaart

CPU, Mobo en geheugen --> CpuZ

Gfx --> SAPPHIRE RADEON 9600 PRO ATLANTIS - Secondary

HDD --> 1 Maxtor 30GB
1 Samsung 40GB

Is er iemand die mij aub kan helpe?
Bedankt voor je tijd dan :).

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hmmm; en dit valt onder jouw definitie van een duidelijk verhaal? :+ Maargoed; dit heeft niets met SA te maken; dus laat ik hem maar even naar WOS toeschuiven. Wat ik echter mis in je verhaal is of je zelf al hebt gezocht? Tips en truuks om het probleem-component te achterhalen zijn namelijk al vaak gegeven. Kijk hier eens tussen en laat horen wat je hebt geprobeerd ervan: [search=xp onregelmatig freeze] :?

Pc loopt vast > [XP] Onregelmatige freezes *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 19:40
Meestal heeft zoiets met een raar IRQ / resources conflict te maken. Verwissel eens wat PCI kaarten naar andere slots en verwijder en herinstalleer al je hardware in device manager. Bij mij lag het aan een netwerkkaartje.
Kijk anders eens bij Device Manager onder View > Resources by connection. Hier kun je zien welke IRQs gedeeld worden door welke devices, en kun je eventueel als je er echt niet uitkomt diehard zelf IRQs lopen wijzigen. Maar dat zou niet nodig hoeven zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry, misschien toch wat rap geweest. :)

Heb nu de meeste van die posts doorlopen. Wat ik ook al geprobeerd heb is:

- BIOS update: niet van toepassing, want ik heb de laatste versie.
- L2 cache uitscakelen in bios: ook niet van toepassing want bij mij blijft memtest niet hangen.
- ...

Enige mogelijkheid die ik nog zie is de voeding,
maar hoe controleerde zoiets?

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:31

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

de radeon 9600 zijn vrij veel problemen mee qua freezes tijdens bepaalde games *heb er zelf ook last van met een mobility*. Dit kan worden opgelost door de hardwareversnelling in de beeldeigenschappen een stapje lager te zetten. mijn probleempje. ik weet niet of dit je probleem oplost maar ik probeer maar, omdat ik zelf ook, soortgelijke maar iets andere, troubles heb met een 9600.