Toon posts:

Ground ring?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een search gedaan maar niks kunnen vinden.

Ik heb een Tagan 420 voeding maar dat ding heeft een extra kabel uit eraan zitten met daaraan een ringetje(Zoals je monteert onder een schroefje) wat volgens de manual de ground is. Nu snap ik waar het voor dient(Om het zwikkie te aarden) maar niet echt waar je het aan moet sluiten.

Zowel de manual van de PSU als de manual van m'n mobo zeggen er niks over(Het waar aansluiten) dus weet iemand waar je dat ding neer moet prikken?

Bij voorbaat dank.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Aan een schroefje van je kast :)

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:29
De beste plek is volgens mij onder het dichtsbijzijnde afstandbusje. Al maakt de plek eigenlijk niks uit.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Zorg er wel voor de ring goed contact maakt met blank staal, ivm de geleidbaarheid.
Want randaarde is tenslotte voor je eigen veiligheid

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zorg er dan wel even voor dat je kast zelf ook geaard is op het stopcontact, anders heeft het nog totaal geen nut.

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-08 11:41
Als je een metalen kast heb, dan is de buitenkant van de voeding al de randaarde. Dan is ook gelijk je hele kast geaard. Dat aarde draadje is alleen van toepassing als je een loshangende voeding hebt oid.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Xander
  • Laatst online: 00:28
Terw_Dan schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:09:
Zorg er dan wel even voor dat je kast zelf ook geaard is op het stopcontact, anders heeft het nog totaal geen nut.
Dient het daar niet juist voor? Om je kast via de voeding te aarden op het stopcontact?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
XanderH schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:14:
[...]

Dient het daar niet juist voor? Om je kast via de voeding te aarden op het stopcontact?
De behuizing van de voeding (die geaard is) maakt in een standaard kast toch al contact met de kast? Alleen als je voeding ergens los staat is het handig om je kast te aarden door dat aarderingetje aan een schroefje van je kast vast te maken. In ieder geval kan het geen kwaad om dit te doen :)

• Xander
  • Laatst online: 00:28
amour021 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:46:
[...]

De behuizing van de voeding (die geaard is) maakt in een standaard kast toch al contact met de kast? Alleen als je voeding ergens los staat is het handig om je kast te aarden door dat aarderingetje aan een schroefje van je kast vast te maken. In ieder geval kan het geen kwaad om dit te doen :)
In een normale kast zou je zo'n gorund ring dus ook helemaal niet nodig hebben lijkt me nee...
Maar misschien heb je behuizingen waarbij de "omgeving" van je voeding gelakt is ofzo? Dan kan het handig zijn :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:46

Exigence

dnkroz

XanderH schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:47:
[...]
In een normale kast zou je zo'n gorund ring dus ook helemaal niet nodig hebben lijkt me nee...
Maar misschien heb je behuizingen waarbij de "omgeving" van je voeding gelakt is ofzo? Dan kan het handig zijn :)
Denk eens aan plexi behuizingen ;)

Verwijderd

De manual van m'n Tagan480 zei dat ik hem aan het mobo moet bevestigen, iets wat, zeker bij een plastic kast, best slim is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

XanderH schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:14:
[...]

ja, maar als je dan geen aarde draad op je stopcontact hebt heeft het nog niet veel zin.
Pagina: 1