harde schijf dood?

Pagina: 1
Acties:

• brain150
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-03 22:14
Ondanks hard zoeken kon ik niets vinden wat met mijn probleem overeenkomt, dus vandaar een nieuw 'Is mijn harde schijf rijp voor de Intensive Care of het lijkenhuis?' topic.

het gaat om een 60 GB IBM deskstar schijf uit 2002. ik heb hem gebruikt asl USB 2.0 harde schijf, deed het een week prima, maar opeens herkende WinXP hem niet meer. Heb hem als gewone HD in mijn pc gezet, als sec. master, sec slave, prim. slave, cable select, maar NIKS! In de BIOS wordt ie ook in geen enkele opstelling herkend.

Iemand suggesties?
Kan het zijn dat op de een of andere manier mijn USB kastje hem gesloopt heeft? Dit omdat ik geen zin heb om er een volgende in te zetten die het dan ook na een week gaat begeven...

.

Verwijderd

Het lijkt me sterk dat de schijf gesloopt is door die externe behuizing. Of er klopt iets niet met de voeding van dat kastje.

De harde schijf lijkt me echter verloren en ik zou maar langzaam de bon zoeken ivm garantie.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Grote kans dat is kapot is ja. Kun je 'm horen opspinnen? Je hebt soms dat de kop vastzit op de schijf, dan kun je door 'm een paar keer vanuit de losse pols snel en hard een slinger te geven soms weer loskrijgen.

Lijkt me sterk in de zin dat het aan je kastje ligt in de zin van "verkeerde stroom" gekregen ofzo. Wat wel zo is, is dat een portable hdd waarschijnlijk met veel meer stoten te maken heeft gehad en dat ie daardoor een stuk sneller is gaan slijten. Flink aan een harde schijf rammelen die net aan het schrijven is kan soms al funest zijn... eerder voor de data dan de schijf zelf overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door wacko op 08-01-2005 17:13 ]

• brain150
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-03 22:14
opspinnen? als ik de stroom erop zet gaat ie wel gewoon draaien, eigenlijk geen ander geluid te horen dan bij mijn 'goede' harde schijven. Ik heb er niet mee lopen slepen, dat zou dit weekend voor het eerst gaan gebeuren...helaas dus

hoe kan ik de stroom van het USB kastje controleren? Multimeter ertegenaan houden of is dat geen goed idee?

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Ik denk dat je harddisk gewoon kapot is.

Niet echt een uitzondering aangezien het een Deskstar is. Die hebben nogal veel uitval, zoek voor de grap maar eens op 'deskstar' in de search ;)