Toon posts:

beeld op tv maar alleen licht grys

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
Ik heb mijn labtop op mijn tv aangesloten.En nu heb ik wel beeld maar zonder kleur.Hy staat op pal.Ook heb ik geen geluid.Wie kan me verder helpen.
Groetjes Des

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 08:48

amd187

Ondertitel

heb je de faq gelezen?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/482538
verder hebben we meer informatie nodig mochten we je kunnen helpen zoals hoe je hem hebt aangesloten.
zover ik nu van je verhaal kan aflezen is dat je zowieso geen rekening hebt gehouden met een audio kabeltje naar je tv vanaf je laptop ivm geen geluid....

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ja dat heb ik gelezen maar kom er niet helemaal uit.Ook het audiokabeltje zit in mijn labtop.s-vhs kabel .Andere kant stekkers in een scart en de scart in de tv.Ook staat hij op input.Kryg op allebei beeld maar op de labtop in kleur en op de tv zwart wit nouja meer licht blauw grys.
Groetjes des

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-08 10:05
Allereerst welkom op GoT.

Er zijn een aantal dingen die je niet echt hebt doorgenomen voordat je jezelf hier aanmeldde, zo had je bijvoorbeeld al kunnen weten dat groeten niet nodig is en dat breezertaal of dergelijke niet op prijs worden gestelt. (een d/t fout mag nog voorkomen hoor, maar labtop en Kryg? Krijg nou tieten)

Neem nou alsjeblieft dit eens door voordat je hier komt met "Ja maar, dat had ik al gelezen .....".
Wat heb je zoal gedaan van dat stappenplan daar? Heb je een mogelijkheid om "S-VHS" uit te zetten van je TV? (hielp iig bij mij, omdat je laptop geen echte S-VHS eruit gooit, maar het stekkertje dat wel laat vermoeden ... gewoon composiet in een andere vorm dus)

NTSC, ook een goede, al alle dingen geprobeerd om zeker te weten dat er een pal source uitvloeit?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry groetjes is een gewoonte,breezertaal weet ik niet wat dat is tieten heb ik al en ben blond daar zal het wel aan liggen.Ik snap het dus nog steeds niet.Ik heb een sony tv triniton en ik weet niet hoe ik kan vinden dat hy op pal staat.Voel me wel erg welkom hier.
Des

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik denk dat hij er een probleem mee heeft dat je een beetje msn taal spreekt dus y ipv. ij en dat soort dingen. Vervolgens kan je dingen zoals 'hoe moet dat?' meestal in de handleiding van je tv vinden

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Topicstarter
Oke,dacht dat het makkelijker zou zijn.Ga het dus maar opzoeken in de handleiding van de tv.
bedankt

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-07 21:32
wat is het hoofdbeeldscherm, de tv of het beeldscherm van de laptop. als het beeldscherm van de laptop het hoofdscherm is moet je de tv als hoofdscherm instellen.

Verwijderd

Topicstarter
En ik weet dus inderdaad niet zeker of ik de juiste kabel heb want de ene bij correct zei van wel en de ander weer van niet dus ook daar schoot ik niks mee op.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
welke videokaart zit er in? en wat voor stekker zit er op je laptop; composite of s-video?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Topicstarter
welke kaart erin zit weet ik niet maar siemens zei wel dat het alles ondersteunde.steker is s video.denk ook eigenlijk dat het aan mijn tvinstellingen ligt.
Bedankt in ieder geval voor de moeite die je neemt om iemand op weg te helpen die nog niet alles weet want dat is vaak het moeilijkst.
Des

Verwijderd

Je TV zal geen S-Video ondersteunen. ZELFS mijn TV ondersteunt dat "slechts" op de 2e scartpoort.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Achterin staat er wel s dus mijn tv nondersteund hem wel.

Verwijderd

De scart2 op mijn TV (de enige poort die hem ondersteunt) moet 2x geactiveerd worden om op S-Video mode te kunnen draaien.

Voorbeeldje: Laptop DMV scart-opzetstukje op scart2 poort. Gamecube op scart1 poort. TV staat op nederland 1. Ik druk op de AV-knop (sommige TV's is het de ext-knop, of de 0-knop). 1e keer drukken: Mario mept zelda in elkaar met een honkbalknuppel (cube beeld). 2e keer: desktop in zwart/wit. 3e keer: desktop in kleur.

Soms is het ook zo (JVC breedbeeld beneden), dat je vanuit een apart menu de scart poort moet instellen als zijnde S-Video.

Verwijderd

Topicstarter
Ja,heb de handleiding van de tv er op nageslagen en ik moest hem inderdaad instellen dus misschien dat het nu wel gaat maar ze zijn nu tv aan het kijken dus moet wachten tot ze klaar zijn.
Bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou alle instellingen staan geloof ik goed maar heb nog steeds grijs beeld.Kryg wel het beeld van mijn pc op tv maar niet in kleur.weet nu dus niet hoe ik de kleur er moet krygen.ze ondersteunen dus allebei s-video maar ik heb dus ook nog geen geluid.
Des

Verwijderd

Topicstarter
geluid doet het nu dus wel.alleen nog steeds geen kleur weet iemand hoe ik dan de tv moet kiezen als hoofdmonitor.Waar zou ik dat in kunnen stellen misschien dat het daar aan ligt.
Des

Verwijderd

Wat voor videokaart heeft je laptop? Hoe je het instelt verschilt nogal per kaart.

Verwijderd

Topicstarter
vast weer een domme vraag maar toch voor de zekerheid je bedoeld de vga kaart he.
Dat is de ati radeon 9000 64 mb,tv out/s-video
des

Verwijderd

Welke driver? Een met cataclyst control center, of een met Control Panel.

Verwijderd

Topicstarter
wow hoe en waar kan ik dat zien?

Verwijderd

Klik rechts op je bureablad: staat er Cataclyst Control center helemaal bovenaan, dan heb je cataclyst control center, en kan ik gaan tikken aan een uitleg.

Klik rechts op je bureablad, eigenschappen, laatse tabblad (settings, hoe heet dat in NL?), geavanceerd, en zijn er dáár allemaal ATI tabbladen, je hebt ATI Control panel, en dan kan ik m'n best doen een uitleg te gaan tikken, of iemand anders het laten doen, omdat ik zelf CCC heb, en niet zo snel eentje met CP voor m'n neus heb. en het is enigszins verschillend.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 16:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
denk dus ati

Verwijderd

Topicstarter
kan het ook zijn dat mijn laptop op ntsc staat ipv pal.hoe kan ik dat zien en of veranderen?
Pagina: 1