[Exchange 2000] Krijg MSExchangeIS/Store.exe niet down

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb met enige spoed hulp nodig bij dit probleem:
Ik heb de service pack 3 gedownd voor Exchange 2000 op onze Win 2000 SBS en ben deze op dit moment aan het installeren. Hij blijft echter hangen op het vierde puntje "Microsoft Exchange Messaging and Colla...". Hij is dan "Stopping the service MSExchangeIS" maar dat lukt hem niet. In de Services staat dan ook stopping maar er gebeurt niets. De twee Services die dependen op hem zijn al down. Store.exe, de executable van MSEx.IS krijg ik in de TaskMgr ook al niet down. Ik krijg een Access Denied.
Cancellen van de installatie kan ook al niet! Hij geeft dan een "The component currently being progressed cant be cancelled".
Ik kan dus alleen een reboot doen, maar vind dit doodeng op onze bedrijfsserver midden in een Exchange SP3 install!!

Wat nu!?
Hij staat NU open en ik moet dit snel fixen :'(

Alvast bedankt!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hoe lang staat hij al op 'stoppen' ?
Ik heb recent nog een systeem gehad waar de store ongeveer 1 uur nodig had om te stoppen (was wel een behoorlijke undersized Exchange systeem maar goed :P )

• Stan
Nu ongeveer een uur denk ik. Het is overigens een vrij rap systeem (P4 2.4 GHz met 800MB RAM) met Win 2K SBS en Exchange 2000 dus.

Moet ik gewoon wachten dus? Ik las op internet ook iemand die 30 min nodig had.

[ Voor 13% gewijzigd door Stan op 08-01-2005 15:51 . Reden: specs ]

Verwijderd

met pskill de .exe killen, de service moet down. Je kan rebooten dat overleeft het systeem wel. Als je dat echt niet wilt moet je ik geloof van sysinternals een process killer dl en. Ik heb dit wel eens gehad en op die manier opgelost.

Verwijderd

is de service al gestopt? Zo niet, probeer hem nog eens handmatig te stoppen. Heb je al in het eventlog gekeken? Staan daar foutmeldingen? Heb je de virusscanners voor exchange al gestopt (dit veroorzaakt vaak ook dit soort shit).

• Stan
Pskill had ik niet en heb die dus gedownd en dat deed the trick. Process na bijna twee uur eindelijk down en nu gaat de installatie weer (traagjes) door.
Handmatig lukte nog steeds niet (niet in services en niet door store.exe te killen) en in de event logs stonden alleen elke minuut errors van Exchange dat ie de MsgOpenStore oid niet kon accessen (logisch aangezien de serviced being stopped was). Alle virusservices had ik ook al gestopt en nogmaals geprobeerd, maar ook dit hielp niet.

Pskill did the trick...

Één kutdingetje nog; hij flikkert mn remote desktop (via VPN) eruit (omdat ie waarschijnlijk ook een service mbt daarop stopt) en dus cancelt ie ook de install. Wederom een les dat je nooit remote dingen moet installen/upgraden.
Nu moet ik toch naar kantoor :/

Thanks anyway!

[ Voor 21% gewijzigd door Stan op 08-01-2005 16:30 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Exchange is software, daarom verplaats ik je topic even:
Windows Operating Systems > Software Algemeen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1