Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Logo graveren in notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Appeltaart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 14:58
Hallo,
ik vroeg mij af of mensen ervaring hebben met het lichtjes graveren (embos achtig) van een logo op de bovenkant van je laptop, kwil hem graag een beetje herkenbaar met o.a. postcode/naam tegen diefstal ook enzo. Ik heb al rondgekeken bij sommige juweliers maar die houden er van tijd tot tijd toch wel hoge prijzen op na, misschien iemand die een ander bedrijf/manier weet ? (omgeving randstad)

*edit* ik heb even doorgebeld bij andere juweliers en blijkt dat 99% geeneens een laser heeft die groot genoeg is voor laptop :| :O*

[ Voor 15% gewijzigd door Appeltaart op 08-01-2005 15:22 ]

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 11:34
Wat noem jij hoge prijzen bij een juwelier? Iets anders zou ik niet zo 123 kunnen bedenken...

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47

Super_ik

haklust!

zelf doen met een dremel, soldeerbout?

eerst ff optekenen met stift of potlood en dan overtrekken :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09-2020
Super_ik schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:17:
zelf doen met een dremel, soldeerbout?

eerst ff optekenen met stift of potlood en dan overtrekken :)
Sodeerbout zou ik niet doen, bij ons op school hebben ze de naam van de school in de notebooks "gesmolten" en dat ziet er echt ranzig uit :/ . en volgens mij is het ook niet echt goed voor de punt van je soldeerbout

kun je niet gewoon met watervaste stift opschrijven. (niet in het zicht natuurlijk, maar ergens onder een batterij klepje oid)

[ Voor 15% gewijzigd door 68657469736d69 op 08-01-2005 15:25 ]

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Ik zou ook een dremel aan raden. Als je er zelf geen ervaring mee hebt of het liever niet zelf doet, kan je wellicht contact proberen te leggen met _ferry_. Hij heeft er volgens mij wel ervaring mee.

Verwijderd

Fijn dremeltje.... lijkt mij? en dan netjes schrijven. En niet te diep ^_^ Lijkt me eigenlijk beste oplossing, als je een beetje vaste hand hebt mag dat geen probleem zijn. Soldeerbout word idd ranzig.

• Appeltaart
is de kans dan niet groot dat ik em sloop als ik het zelf doe :O ? ik heb er helemaal geen ervaring mee, maar kwil inprincipe niet iets al te lastigs ...

*edit* ik zoek even de case mod + fijne dremmeltjes topics op :] , voor de rest is natuurlijk ook beetje dat ik een leuk logotje erop wil enzo :], niet alleen anti diefstal (al helpt het wel P:)*

[ Voor 40% gewijzigd door Appeltaart op 08-01-2005 15:30 ]

Verwijderd

met een dremel ... of als ze ergens autoruiten graveren eens vragen of ze je laptop kunnen doen..

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:59
Waarom gebruik je niet een soort stempeltjes die je verwarmt en er dan licht indrukt, letter voor letter. Als je niet te hard drukt, zodat er geen plastic omhoog komt, kan je best een mooie afwerking krijgen.

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 17:34
Zou je eventueel willen laten zien welk logo je er op gaat zetten :) ? Ik heb een Toshiba laptop breedbeeld met metallic look, en ik denk dat die aan de bovenkant wel een erg mooi logo kan gebruiken :) Maar ik zit er niet mee als het een 100 euro kost, dat moet je er voor over hebben als je toch ook een mooie laptop bezit.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:08:
100 euro is veel geld.

Waarom ben je bang dat ie gestolen word dan? Kan je dan misschien niet beter een goed slot kopen ofzo? :O
100 Euro is veel geld, maar casemodden is nu een maal duur en in verhouding met 1200 voor een laptop niet eens echt veel.

Uit het oogpunt van de TS (Ter naam?) voldoet een sticker toch ook ?? aan de binnenkant etc.

[ Voor 43% gewijzigd door Aphelion op 08-01-2005 16:11 ]

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Ik heb maar 1 keer gegraveerd met m'n FERM op een plaatje alu en het ging best goed imo. Ik hebt het vrij rustig gedaan door steeds hele korte streepjes te trekken en net aan te raken. Dan heb je alle controle over en is de kans minimaal dat je uitschiet. Ik zou zeggen, probeer het zelf eens op een stukje afval ofzo (stukje plastic, stukje metaal, stukje hout e.d.) met een dremel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 16:08 ]

Verwijderd

100 euro is veel geld.

Waarom ben je bang dat ie gestolen word dan? Kan je dan misschien niet beter een goed slot kopen ofzo? :O

• Appeltaart
ik heb ook een kensington slot erbij aangeschaft, maar het is ook een stuykje persoonlijk maken ;D kheb website enzo waar ik veel mee bezig ben en leek me wel lachen om dat te doen

*Ik vroeg mij tegelijk af wat de haalbaarheid zou zijn van een plaatje als http://www.fragnet.nl/img/laptop.jpg om dat erin te graveren (bij nader inzien kan de verlopende achtergrond van het grote vlak vervangen worden door een effen uiteraard :})*

[ Voor 42% gewijzigd door Appeltaart op 08-01-2005 16:24 ]

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sadar schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:24:
[...]

Sodeerbout zou ik niet doen, bij ons op school hebben ze de naam van de school in de notebooks "gesmolten" en dat ziet er echt ranzig uit :/ . en volgens mij is het ook niet echt goed voor de punt van je soldeerbout

kun je niet gewoon met watervaste stift opschrijven. (niet in het zicht natuurlijk, maar ergens onder een batterij klepje oid)
Wij hebben dat ook, met een soldeerbout in de pc's/laptops. Ziet er idd niet uit maar het is ook om te voorkomen dat ze gejat worden. Wij hebben een los/extra soldeer kopje voor smelten van plastic.

Ikzelf zou gaan voor dremel met graveer kopje (erg fijne dan). Ik heb ook wel glas gegraveerd en je kan er leuke, nauwkeurge dingen mee doen. Dremel is alleen wel wat zwaar en daardoor niet altijd even nauwkeurig. Neem dus de tijd ervoor, om ff je handjes te laten rusten.

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Zandstralen misschien?

BramBoterham

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

jevn schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:20:
Dremel is alleen wel wat zwaar en daardoor niet altijd even nauwkeurig. Neem dus de tijd ervoor, om ff je handjes te laten rusten.
Yepz, denk dat je dit het beste kan doen, tegen diefstal... Werkte voor mij ook het best (met iets anders graveren) Desnoods maak je een malletje zodat je wat bredere letters krijgt, kan echt héél mooi zijn zelfs ! _/-\o_
En voor dat logo... naja denk dat zandstralen een goeie optie is.... als het redelijk groot is, wordt dat wel héél moeilijk met een dremel... :/

Ici kann uw Werbung staan

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik zou het eerst uit een dun plaatje aluminium snijden, en vervolgens dat plaatje gebruiken als mal om met een staalborsteltje op de dremel te werken, of zandstralen (hoewel dat ook te hard kan gaan op plastic)

Je kan natuurlijk ook met een UV stift aan de gang, op een aantal plekken je postcode + huisnummer er op zetten, bv. binnenkant klepje geheugen, naast de contactpunten voor de batterij enz..

Logo graveren is te definitief, je laptop daalt daardoor in waarde als het niet netjes is.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-11 14:27

RMB

Nee, geen right mouse button!

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:30:
met een dremel ... of als ze ergens autoruiten graveren eens vragen of ze je laptop kunnen doen..
graveren ze je dan iets in de "ruit" van et scherm van je laptop :+ 8)7

• Appeltaart
ik heb nu iemand gevonden die het wellicht voor mij wil zandstralen, grote dank @ hem en dank @ OpifexMaximus voor de tip :) alleen khoorde ook dat mijn logo iets te fijntjes is, dus dat moet wel ff changen P: danku danku :)

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

hmm zandstralen zou ik nu net ziet gaan doen met een labtop. mij lijtk het risico te groot dat er ergens grit achter blijft waar je het nu juist niet wil hebben.

bij carglass etsen ze tegenwoordig het kenteken in de autoruiten. kunnen zij niets iets voor je betekenen?

Van klussen krijg je grijze haren

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

fenrir schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:22:
hmm zandstralen zou ik nu net ziet gaan doen met een labtop. mij lijtk het risico te groot dat er ergens grit achter blijft waar je het nu juist niet wil hebben.

bij carglass etsen ze tegenwoordig het kenteken in de autoruiten. kunnen zij niets iets voor je betekenen?
Kwestie van alles goed dichtplakken, zak om de laptop, en deze rond het te zandstralen object afplakken.

En dat etsen zal denk niet werken, ik gok dat ze dat met een bijtende stof doen, en welke uitwerkind dat heeft op plastic weet je niet ;)

[ Voor 13% gewijzigd door _ferry_ op 09-01-2005 13:41 ]

Pagina: 1