Toon posts:

Pc wil niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een nieuw draadloos netwerkkaartje (PCI) in mijn pc gestopt. Nadat ik de kast weer dicht had gemaakt en hij terug op zijn plek stond, kwam ik erachter dat hij niet meer aan ging! Wanneer ik de voedingskabel aansluit en de knop op de voeding aanzet, begint wel meteen het lampje van een oud netwerkkaartje dat er nog in zit, te branden. Maar als ik de powerknop van de pc indruk gebeurt er helemaal niks. Soms draait de fan van de voeding wel één keer rond, maar slaat dan weer uit. Ik heb de kast weer opengeschroefd, en gekeken of de kabel van de powerknop naar het moederbord nog goed vastzat, dat zat hij ook.

Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Is het de voeding of de powerknop? Of is het moederbord stuk? Of kan ik iets over het hoofd gezien hebben?

Ik weet niet zeker of ik het goede forum heb gekozen, want ik weet niet zeker of het aan het moederbord ligt..

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
het is nu cruciaal om te vermelden of je het ook weer geprobeerd hebt ZONDER dat draadloos netwerkkaartje...

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Heb je jezelf ontladen?, anders kan er iets doorgebrand zijn (probeer is zonder de kaart)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb me ontladen, maar ik heb het nog niet zonder dat kaartje geprobeerd, goede tip! Ik ga het meteen proberen!

Edit:
Ik heb het kaartje er net uitgehaald, en in tegenstelling tot mijn verwachting deed de pc het opeens weer wél! Vervolgens heb ik het kaartje in een ander PCI slot gezet, en nu start hij weer niet op. Ik ga er dus vanuit dat het kaartje niet goed is. Ik heb hier nog een ander kaartje liggen, dat het wél doet in een andere pc.. Ik zal eens kijken of ik die wel aan de praat krijg.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 15:13 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat verwachtte ik dus al... Weet je zeker dat je de kaart goed in het slot hebt gedrukt? Vooral goedkopere kaartjes gaan soms wat stroever. Je moet natuurlijk niks forceren, maar kijk even of ie niet scheef zit oid.
Als het kaartje ook niet in een andere pc werkt kun je er wel vanuit gaat dat ie ws. kapot is.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:49

AzzKickah

06-CENSORED

Over welk moederbord hebben we het hier dan?? :? :?
En welk netwerkkaartje? Merk en zo, je kent het wel :)

[ Voor 36% gewijzigd door AzzKickah op 08-01-2005 15:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ik heb net even een ander draadloos netwerkkaartje in de pc gezet, en nu werkt hij ook niet. Dat netwerkkaartje doet het wél in een andere pc.

Mobo: Aopen AK72
Wlan kaart: Asus WL 138G (54 Mbit)

Zou mijn moederbord het kaartje niet aankunnen? Dat lijkt me niet, maar ik zou niet weten waar het anders aan zou kunnen liggen... iemand?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 15:42 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Dat laatste wat je vraagt weet ik ook niet. Wat ik wel weet is dat ik zelf twee verschillende ASUS W-LAN 11Mbit kaarten weg heb kunnen gooien na ze geprobeerd te hebben op mijn ASUS A7V266-E. Ik kwam wel in Windows, maar een netwerkverbinding kon je vergeten met die kaartjes.

Verwijderd

Topicstarter
/me slikt

Weg kunnen gooien? Er zit toch altijd nog garantie op??

• jmvriesen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 11:07
Dat probleem heb ik dus ook gehad, alleen kwam mijn pc in een eeuwig durende restart-loop zodra het inlogscherm werd bereikt.

Misschien helpt het als je je oude pci-modem of pci-netwerkkaart eruit sloopt en alleen de draadloze netwerkkaart erin pleurt. Kan zijn dat er een conflict is tussen de beide netwerkkaarten en dat de pc daarom niet wil opstarten tot windows,

[ Voor 19% gewijzigd door jmvriesen op 08-01-2005 15:55 ]

Merely a passerby in this world

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens kijken of dat werkt.. maar het was toch eigenlijk wel de bedoeling dat die oude kaart erin blijft zitten..

Hoe heb jij het uiteindelijk opgelost?

Edit:
Ik heb net het PCI modem en de PCI netwerkkaart uit de pc gehaald, maar dan nog werkt hij niet met het wlan kaartje. Zonder Wlan kaartje werkt hij dus wél gewoon.. en het wlan kaartje is niet stuk.. althans, hij doet het wel in mijn andere pc.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 16:36 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:49:
/me slikt

Weg kunnen gooien? Er zit toch altijd nog garantie op??
Jah ok sorry, ik heb ze gewoon weer kunnen ruilen. Ik bedoelde gewoon 'weggooien', bij wijze van spreken. :+

Verwijderd

Topicstarter
*kickje*

Heeft iemand enig idee?
Kan het aan mijn moederbord liggen?
Pagina: 1