[CSS]Layout probleem: kolom laten meestretchen

Pagina: 1
Acties:

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-04 18:25

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Hallo,

Na een aantal uur kloten met source van tutorials/google/search etc. vind ik het nu wel mooi geweest, ik ben bezig met een CSS layout (header, twee kolommen, footer) waarvan ik het achtergrondplaatje van de linker kolom wil laten meestretchen met die van de rechter kolom (en andersom ook) en dat wil maar niet lukken, iemand een oplossing?

www.zydell.net/git/index.html

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Als je de moeite genomen had om de website te bekijken had je geweten dat dat niet werkt.

Verwijderd

Volgens mij is dat een heel bekend probleem waar heel veel mensen tegenaan lopen. Ik dacht van iemand gelezen te hebben dat het in de volgende css standaard toegevoegd gaat worden oid.

Ik weet het vage informatie en ik kan je ook niet verder helpen. Als iemand het antwoord wel weet zou ook ik hier erg mee gelopen zijn.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zydell schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:58:
Als je de moeite genomen had om de website te bekijken had je geweten dat dat niet werkt.
Als je de moeite had genomen om dat artikel door te lezen, had je gezien hoe je het wel kan oplossen :/

Als je met 4 regels kan uitleggen niet eens kan uitleggen wat er precies misgaat, hoe moet ik dan weten dat bovenstaande niet werkt. En WAT werkt er PRECIES niet? :/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
BtM909 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:03:
[...]

Als je de moeite had genomen om dat artikel door te lezen, had je gezien hoe je het wel kan oplossen :/

Als je met 4 regels kan uitleggen niet eens kan uitleggen wat er precies misgaat, hoe moet ik dan weten dat bovenstaande niet werkt. En WAT werkt er PRECIES niet? :/
mjah sorry ik had eerst een heel verhaal getypt, toen gepost en toen kreeg ik een 404, op back geklikt en toen was het hele verhaal weg dus nu moeten jullie het doen met de versnelde versie ;)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zydell schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:06:
[...]

mjah sorry ik had eerst een heel verhaal getypt, toen gepost en toen kreeg ik een 404, op back geklikt en toen was het hele verhaal weg dus nu moeten jullie het doen met de versnelde versie ;)
Maar heb je het artikel nou gelezen... HEt gaat erom dat je eigenlijk met html niet meer lengtes moet weer geven (dus stretchen van kolommen is layout en fake je met CSS) :)

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Jah, ik had het artikel al gelezen alleen met die methode krijg je af en toe op de website waar ik mee bezig ben steeds 1px verschil van de oranje vertikale lijn tussen de twee kolommen, beetje lastig uit te leggen maar die oranje lijn komt ook voor in een aantal plaatjes uit de linker kolom en sluit daar dus niet goed op aan. De enige manier hoe ik het kan oplossen is om de website niet te centreren maar links uit te lijnen en dat wou ik aanvankelijk niet.

(ik heb de website geupdate, zo wil het dus wel)

[ Voor 6% gewijzigd door Zydell op 08-01-2005 15:24 ]

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-03 18:35
Zoals eerder gezegd.. het is een bekend probleem, na lang zoeken heb ik er ook nog steeds geen mooie oplossing voor gevonden. Ik ben ook wel een voorstander van divs, maar in dit geval kan je denk ik toch beter een table gebruiken voor je layout, en anders moet er waarschijnlijk een smerig javascript aan te pas komen...

* TweakV houdt het topic in de gaten en is benieuwd of er wat moois uitkomt...

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

TweakV schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:25:
Zoals eerder gezegd.. het is een bekend probleem, na lang zoeken heb ik er ook nog steeds geen mooie oplossing voor gevonden. Ik ben ook wel een voorstander van divs, maar in dit geval kan je denk ik toch beter een table gebruiken voor je layout, en anders moet er waarschijnlijk een smerig javascript aan te pas komen...

* TweakV houdt het topic in de gaten en is benieuwd of er wat moois uitkomt...
:? Kom jij maar eens met een voorbeeld (los van die van de TS) waar het niet mooi op te lossen is?

TS heeft nu een ander (klein) probleempje, wat, mijn inziens, ook oplosbaar moet zijn :)

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Ik weet niet of het wel oplosbaar is, want afhankelijk van de breedte van je (IE) window sluit die lijn net niet of precies wel aan, eens even zien wat firefox doet trouwens...

[ Voor 15% gewijzigd door Zydell op 08-01-2005 15:31 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Die lijn kan je toch als left-border zetten op content div :? loopt ie altijd precies ;)

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Ik snap niet precies wat je bedoelt maa daarnaast heeft deze oplossing nog een nadeel, als de hoogte van de website namelijk kleiner is dan het venster van internet explorer (bijvoorbeeld als er weinig content is of iemand een hoge resolutie gebruikt) dan zie je het achtergrondplaatje van body onder de footer verschijnen en dat ziet er ook niet uit.

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:48
Ik vraag mij ook af hoe je dit moet doen, ik heb het tot nu toe opgelost met een misbruik van de <br> tag.
Pagina: 1