[Mac Games] PlaneShift OS X Beta is te downloaden

Pagina: 1
Acties:

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
PlaneShift is een open-source MMORPG (Massive Multiplayer On-line Role-Playing Game), dus een spel vergelijkbaar met Blizzard's World of Warcraft.

Sinds vandaag is de beta van de MacOS X client te downloaden van de PlaneShift site.

Plaatjes
Tempel
Landelijk huisje
Trap naar kerker
Magische kat
Stads plein

Beta download: http://www.planeshift.it/download.html

Features
* 12 races with unique traits for the creation of your character
* Unlimited professions through skill system
* Original magic system with six Ways of magic
* Hundreds of spells!
* Huge world to explore
* Great number of quests to test your wit and skill
* Monsters and NPCs with good AI to produce events in the game
* A world that evolves also without player interaction
* Create your house or castle
* Politics and economy

Om het spel aan de gang te krijgen na installatie, moet het volgende worden gedaan:
1. Installeer het spel op de harde schijf via drag-&-drop van de map PlaneShift
2. Kies (met rechtermuisknop) 'Toon pakketinhoud' bij de PlaneShift applicatie.
3. Ga naar 'Contents/Resources' en kopieer het bestand 'libcal3d.10.dylib' naar je bureaublad
4. Open een terminalvenster en voer de volgende commando's uit:
* cd /usr/local
* sudo mkdir lib (voer administrator wachtwoord in om actie te voltooien)
* sudo cp ~/Desktop/libcal3d.10.dylib /usr/local/lib

De terminal kan je nu sluiten en het spel kan gestart worden. Installatie is op dit moment dus nog niet ideaal, maar daar wordt aan gewerkt.

[ Voor 58% gewijzigd door MacWolf op 08-01-2005 17:41 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Daarnaast in ongerelateerd nieuws - Playstation Emulator voor Mac OS X uitgebracht.

Features
* Excellent compatibility
* Simple Native Mac OS X Interface
* Dynamic Recompiling CPU core
* Software Rendered Graphics using P.E.Op.S GPU plugin
* Full Sound support using P.E.Op.S SPU plugin
* HID Controller Input support for up to 2 players
* Support for Memory Card saves and usage of CVGS savegames
* Freeze / defrost support
* Partial support for operation without a PSX BIOS image
* Native CD-ROM support
* Open-Source, licensed under the GPL license

BIOS image van een PlayStation is niet vereist, maar wel gewenst. Dergelijke images zijn waarschijnlijk on-line te vinden, maar mogen alleen gebruikt worden als je een PlayStation bezit. Een playstation kan ge-emuleerd worden, maar is beperkter in compatabiliteit, dus niet alle spellen zullen even goed werken.

Screenshots
Crash Bandicoot
Metal Gear Solid
Tekken 3
Gran Turismo

Download de emulator op de volgende URL: http://home.macvaerk.dtu.dk/~gil/pcsx/download.php

[ Voor 5% gewijzigd door MacWolf op 08-01-2005 15:25 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ziet er een beetje 16-bit uit, jammer dat er geen hardwarerendering is. Toch ff proberen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 11:40

JSchut

.....

Ik was hem al aan het downloaden......
Eens kijken of het wat is :)

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Verwijderd

niet voor de PS2 dus...
Dat zou wel vet zijn kan ik me GTA:SA spelen op me mac :P

Verwijderd

Beide aan het downloaden 8) Alleen jammer dat ik nog geen PSX spellen heb :D

Planeshift = opensource _/-\o_

Draait ook op Windows en Linux, zoals het hoort! :P Iemand een idee of die server gratis blijft?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 21:04 ]

• JSchut

JSchut

.....

Ik heb hem weer verwijderd.....
De server is erg traag..... Ping van 500...
En het spel spreekt me niet zo aan....

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 13:55
Iemand een idee of die server gratis blijft?
Ja, PS is opensource. Dus als ze het betaald zouden maken dan zou iemand gewoon de source gebruiken om zelf een server op te zetten, dus dat zou niet veel nut hebben. Er is sinds de topicstart trouwens al erg veel veranderd in Planeshift, misschien de moeite waard om eens te updaten of te herdownloaden. Ze zijn trouwens de server aan het verbeteren voor lagere ping, ze zeggen dat ze nu al 150 ping lager hebben gehaald in tests. Bij de volgende update zul je dit hopelijk merken.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• JSchut

JSchut

.....

Cold_Phoenix schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 09:26:
[...]

Ja, PS is opensource. Dus als ze het betaald zouden maken dan zou iemand gewoon de source gebruiken om zelf een server op te zetten, dus dat zou niet veel nut hebben. Er is sinds de topicstart trouwens al erg veel veranderd in Planeshift, misschien de moeite waard om eens te updaten of te herdownloaden. Ze zijn trouwens de server aan het verbeteren voor lagere ping, ze zeggen dat ze nu al 150 ping lager hebben gehaald in tests. Bij de volgende update zul je dit hopelijk merken.
Ik weet idd dat de ping aan de hoge kant was.
Laats nog gekeken (lees 2 weken geleden) en toen was de ping nog over de 500...
Ik wacht nog even... misschien dat ik het later nog ff probeer.
Ben nu zoiezo bezig met een andere online game..

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Cold_Phoenix schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 09:26:
[...]

Ja, PS is opensource. Dus als ze het betaald zouden maken dan zou iemand gewoon de source gebruiken om zelf een server op te zetten, dus dat zou niet veel nut hebben.
En toch is dat waar open source en free software zijn geld vandaan gaat halen in de toekomst: Niet iedereen heeft de kennis om zelf zo'n server op te zetten, plus dat het in je eentje op zo'n server natuurlijk niet leuk is.

Als er een goede dedicated server(s) is/zijn, waar veel mensen op zitten denk ik dat veel mensen bereid zijn ervoor te betalen. Degenen die niet bereid zijn om te betalen zetten met een paar man zelf een server op en gaan daar lekker gratis zitten, totdat ze erachter komen dat het eigenlijk onbetaalbaar is om hetzelfde voor grotere groepen mensen te doen en dan gaan ook zij geld vragen voor toegang.

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

• Remz-Jay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07-2025

Remz-Jay

PSEiKO

Iemand een idee of het beter draait dan World of Warcraft op een iBook G4?

WoW draait namelijk wel... maar de resultaten zijn niet bepaald om over naar huis te schrijven. (Drukke gebieden zoals AuctionHouse en waitinglines van BattleGrounds kun je zeg maar rustig koffie gaan zetten :P).
Wellicht is deze game dus een goed alternatief om op de zaak te spelen O-)

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
Wow,

Ik heb echt waardering voor een open-source MMORPG, maakt niet uit welke. Het is zo lastig om een open source project goed geörganiseerd te krijgen.. en dan is dit ook nog een game, daarmee is het vaak nog erger - en een MMORPG! Hulde!

_/-\o_

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 13:55
En toch is dat waar open source en free software zijn geld vandaan gaat halen in de toekomst: Niet iedereen heeft de kennis om zelf zo'n server op te zetten, plus dat het in je eentje op zo'n server natuurlijk niet leuk is.
Nope, Planeshift haalt al z'n geld uit sponsoringen uit de community en bedrijven. De grafische engine van Planeshift is bijvoorbeeld Crystalspace, ook een opensource project, en crystalspace wordt gesponsord door Ati. Planeshift maakt daar van gebruik en wordt zelf weer gesponsord door Fragnetics. De developers zijn goeie jongens, de hoofddeveloper van Crystalspace is zelfs een belg. Die heeft pas een universiteit nog zo gek gekregen dat ze een computer kochten voor een andere dev van Crystalspace. Dus geen betaalde servers, geloof me.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Pagina: 1