Toon posts:

TNT2 AGP start niet door TNT2 PCI wel hoe kan dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouders hebben een AMD K6 400 op een Asus mobo. Als ik daar een CardExpert TNT2 16mb AGP kaart in zet dan wordt deze direct na de opstart wel herkend maar verder dan het windowsscherm kom ik niet. Met mijn PCI TNT2 is er echter geen enkel probleem.

Er heeft vroeger wel een AGP kaart in gezeten maar toen ik daar problemen mee kreeg heb ik de 16mb gekocht. Met beide kaarten er in dan wordt de AGP ook niet opgenomen in het hardware bestand.

Hoe kan dit en belangrijker nog, wat doe ik er aan?

Verwijderd

volgens mij was er iets met nvidia kaarten en sommige moederborden voor supersocket7 waardoor bepaalde dingen niet goed werkten , dan moest je inderdaad als oplossing een pci uitvoering van die kaarten gebruiken ...

dus als je een agp slot hebt ruil ze dan gewoon om als ie bij jou wel goed werkt ? ga je toch alleen maar op vooruit lijkt me

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste heb ik geen AGP slot en mijn eigen kaart is 32mb en die van m'n ouders 16. Lijkt me niet zo'n goede ruil. Verder had ik ook bij de vorige AGP kaart (S3) ook al problemen.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
Als het een asus p5a is en er nog standaard drivers opzitten gaat dit absoluut niet werken.
Download eerst vanaf ali de laatste agp drivers (bij mij waren ze vanaf 1.62 stabiel meen ik) en probeer het dan nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een P5a/b mobo. Kun je mij a.u.b. een url geven waar deze drivers te vinden zijn?

Ik heb de kaart wel werkend gekregen door via m'n pci kaart de agp als 2e kaart te instaleren. Daarna heb ik via de agp de pci weer verwijderd.

Thanx

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:15

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

even off topic, maar die man heette echt Caesar .. ;-)
Op vrijdag 05 januari 2001 12:05 schreef Ceaser het volgende:
Als het een asus p5a is en er nog standaard drivers opzitten gaat dit absoluut niet werken.
Download eerst vanaf ali de laatste agp drivers (bij mij waren ze vanaf 1.62 stabiel meen ik) en probeer het dan nog eens.

I have usernames older than you.

Pagina: 1