Toon posts:

[Azureus] Torrents als alternatief voor MSN Filetransfer? *

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik nou simpel een torrent file maken zonder deze te uploaden naar een tracker url.
Ik wil zeg maar de torrent file maken voor het bestand dat ik wil delen, maar wil die torrent dan via bijvoorbeeld msn messenger verzenden om vervolgens via het p2p netwerk het gedeelde bestand naar die bepaalde persoon te verzenden.
dus echt een verbinding van pc naar pc.

zo probeer ik het vervelende, nooit snel werkende file transfer gedoe van msn te vermijden.

kan dit zoweizo? of zie ik het hele principe van bittorrent verkeerd?

ik gebruik azureus.

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:44
azureus heeft zelf een functie om torrents te maken. in het configuratiescherm van azureus moet je wel even je eigen ip bij de tracker pagina hebben ingevult.(en natuurlijk de juiste poort open hebben). Verder is het gewoon de wizard volgen om de torrent te maken

hmz...

Verwijderd

Topicstarter
ok!
dus een eigen ip daar invullen werkt ook prima.
Ik ga het proberen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu me 6969 poort open staan, maar clients kunnen niet connecten.
Ze krijgen een connection refused melding.
urlopen error 10061 blijft terugkomen.

Ik heb al externe scan gedaan om te checken of 6969 open staat, dus daar ligt het niet aan.

zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 15:52 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als ik jou was zou ik hier heel snel van afstappen; en gewoon een applicatie gebruiken die hiervoor bedoelt is. Bittorrent is bedoeld voor software die gedurende langere tijd naar meerdere mensen gedistribueert moet worden. Waarschijnlijk draai jij nu gewoon geen tracker(software); dus vandaar dat er niemand kan connecten. Bied Download.com geen simpele FileTransferprogramma's aan? :)

Simpel torrents maken > [Azureus] Torrents als alternatief voor MSN Filetransfer? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik gewoon de embedded tracker van azureus.
Dit zou het toch moeten doen...

als je naar andere file transfers gaat kijken.. kom je al snel bij ftp uit.
aangezien een hele standaard bittorrent client makkelijker te installeren(en te gebruiken) is bij eindgebruikers, dacht ik om voor dit systeem te kiezen.

hij blijft maar die error geven
urlopen error 10061 blijft terugkomen.

iemand ervaring met het opzetten van die embedded tracker?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 17:00 ]

Verwijderd

Ftp is echt veel makkelijker dan dit.
Jij zet een ftp server op.
Andere kant typt in de browser ftp://[gebruikersnaam]:[password]@[jouw ip]
Klikt het bestand aan, en downloaden maar.
Zo doe ik het al tijden als vervanging voor msn file transfers het lukt iedere n00b en de andere kant hoeft er verder niks voor te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor reacties

me router werkt niet helemaal mee, want intern werkt het wel.

Ik moet dan inderdaad maar even naar ftp kijken.

thx!

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Nou FTP raad ik niet aan. Ik wil zelf ook een bittorrent server opzetten om bestanden te delen met vrienden e.d., maar als ik het via FTP doe kost het meer bandbreedte dan met een torrent server (gezien iedereen met elkaar deelt ipv van 1 server haalt)

Ik ben eigenlijk ook wel benieuw hoe ik mijn eigen tracker kan installeren :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Flaman schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 13:00:
Nou FTP raad ik niet aan. Ik wil zelf ook een bittorrent server opzetten om bestanden te delen met vrienden e.d., maar als ik het via FTP doe kost het meer bandbreedte dan met een torrent server (gezien iedereen met elkaar deelt ipv van 1 server haalt)
Je weet wel dat deze thread inmiddels enige maanden oud is? We hebben liever niet dat je oude draden met offtopic vragen schopt
Ik ben eigenlijk ook wel benieuw hoe ik mijn eigen tracker kan installeren :)
[google=tracker software] succes

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.