Toon posts:

ADSL valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ADSL van Hetnet (KPN) en de versie 1120/352.. Nu heb ik dus het probleem dat het internet steeds weg valt.. +- om het half uur en als ik een torrent heb aan staan na 5 minuten.. Als router heb ik een e-tech wtrl-03 wireless.. Modem is een speedtouch..

Als mijn verbinding weg valt bestaat er volgens de router nog steeds een verbinding en de lampjes branden ook nog steeds.. Ook kan ik nog gewoon over netwerk naar alle andere pc's gaan en ik kan de router ook nog gewoon pingen maar alles buiten maar netwerkt niet.. :( De verbinding is na 10 tot 60 sec weer terug..

Ik heb al allerlei topics gevonden en via Google ook maar daar kan ik precies dezelfde problemen vinden alleen dan met Speedling, nix met KPN ofso.. Zijn er dus meer mensen die hier last van hebben met een KPN ADSL verbinding?? Hiervoor heb ik nooit problemen gehad (2 jaar lang) en sinds 3 week wel, dit is dus egt vreselijk irritant.. Ik heb ook al geprobeert in de torrent andere poorten te gebruiken maar dit helpt ook nie helaas..

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:12

Coldcat

HODL

Wat voor windows gebruik je? (met SP2 of niet)

En is je pc spyware en virusvrij?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Verwijderd

Ik heb hier ook last van, maar wel minder vaak.

Als de hele dag op het internet zit dan vast ie misschien 2 keer uit. Idd de lampjes blijven branden, maar na 30 seconden reset mijn router/modem zich en gaat ie weer verder. Dit is misschien een routerprobleem.

Router/modem: Linksys WAG54G firmware 2.2
xDSL: Planet Internet (KPN) ADSL 512/? ofzo
No spyware (volgens ms :Y)) / W2K3 SE

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 14:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows XP SP2.. En mn pc is virus en adware vrij.. Heb Norton Antivirus 2004 gedraaid en voor adware gebruik ik Ad-Aware en SpySweeper Pro..

Maar het probleem ligt niet bij de pc's.. Op alle pc's hetzelfde probleem.. Daarvan is ook 1 pc nog uitgerust met SP1.. Ik d8 eerst ook dat het aan SP2 lag

@MagicPatrick:

Het vreemde is dat ik de 2 jaar hier voor nooit last heb gehad van het probleem.. Terwijl het toen ook werkte met dezelfde spullen.. De enige wijziging is SP2.. Maar op de SP1 pc zelfde probleem.. Ik zal es proberen of et gaat zonder SP2..

edit: Ik zie nu net bij mijn dataverbruik hoe de verbinding vandaag is:
01:12 - 01:18 0.98
01:18 - 11:53 28.83
11:53 - 12:29 24.10
12:30 - 12:36 1.78
12:43 - 12:47 0.01
12:47 - 13:15 25.06
13:15 - 13:44 19.56
13:44 - 13:46 0.02
13:46 - 13:48 0.04
13:48 - 14:10 14.16
14:10 - 14:18 3.45 117.99

Zo gaat et dus al de hele dag, vervbinding knalt er hele tijd af maar op mn modem niet.. 8)7

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 14:41 ]

• Coldcat
  • Laatst online: 22:12

Coldcat

HODL

Ja probeer eens zonder SP2 pc's te proberen. Haal de andere utp kabels eruit of zet die pc's uit.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-02 23:46
Probeer eens een andere poort voor je BitTorrent. Ik weet het niet, maar sommige ISPs cappen soms verbindingen naar andere ISPs. Zoals ik met FTP naar iemand upload, dan haal ik iets van 30KB/s met poort 21, en 90+ met poort 7777

Verwijderd

Topicstarter
Tha_TE schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:44:
Probeer eens een andere poort voor je BitTorrent. Ik weet het niet, maar sommige ISPs cappen soms verbindingen naar andere ISPs. Zoals ik met FTP naar iemand upload, dan haal ik iets van 30KB/s met poort 21, en 90+ met poort 7777
Zie laatste regel in startpost, ik heb andere poorten gebruikt (49152 - 65535). Had ik al gevonden via Google dat sommige providers 6881-6999 blocken..

edit: Ben nu SP2 aan het verwijderen, zal dan bittorent ook weer ff starten.. Ikhad btw ook al gevonden dat SP2 max 10 connecties per poort toelaat, hiervoor heb ik al een patch gedownload die ehm weer terug zet naar normale waarde (50).. Dit hielp echter ook nie..

edit 2: Heb SP2 verwijdert.. Dat wordt in iedergeval mn pc formatteren vanavond ofso, dikke rotzooi nu.. Maar das nu ff niet terzake.. Heb nu weer een torrent opgestart om te kijken of ie er weer uitknalt.. Ik laat straks weer ff wat van me horen hoe het er voor staat..

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 14:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas.. Zonder Service Pack 2 flikkert internet er ook uit.. :( Wat kan ik nu nog doen?? Ik wordt hier dus helemaal gek van!! Ook raar is dat internet daadwerkelijk kapt omdat op mijn Dataverbruik op Hetnet te zien is dat ik al 20 keer opnieuw verbinding heb gemaakt, terwijl mijn router zegt dat de verbinding gewoon goed is.. :(

Wie kan mij helpen?? Wat kan ik nog doen??

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-02 23:46
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:46:
[...]

Zie laatste regel in startpost, ik heb andere poorten gebruikt (49152 - 65535). Had ik al gevonden via Google dat sommige providers 6881-6999 blocken..
Naja, ik heb een soortgelijk probleem gehad, maar dan met mijn speedtouch modem, de connectie valt telkens weg, reset dan weer, komt op lagere snelheid te zitten, noise margin gaat omlaag. etc etc. Ik heb naar mijn ISP gebeld, naja niks aan de hand blijkt...
Ik heb verder nog wat zitten prutsen met die draden. Naja hielp niet. Maar nu werkt opeens alles weer goed...
Ze hebben ook iets gezegd over haperende lijn, maar wanneer ze mijn connectie observeerden, disconnecte hij nou net niet....
Dan ligt het gewoon aan de centrale.

[ Voor 6% gewijzigd door Tha_TE op 08-01-2005 15:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat zo weining dit probleem kennen.. Naja ik heb nu nieuwe firmware in zowel de router als in de speedtouch geladen en nu ff kijken of et zo gaat.. :) Maybe was de DNS Cache fucked up ofso, naja we zullen zien.. Ik hou jullie op de hoogte!!

edit: naja, met allemaal nieuwe firmware en resets van routers is weer alles fucked up!! :( Ik denk dat ik zo maar ff met een lange kabel naar de modem toe ga om te checken of et aan de modem ligt.. Ik verloor net trouwens om de 10 sec connectie met de modem toen ik kabel in de modem had.. 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 16:53 ]

Verwijderd

Ik heb daar zelf ook wat last van.
(wanadoo via kpn en speedtouch 510 analoog)
Een instabiele internet verbinding.
Heb je de volle snelheid dan lig je er binnen een x- aantal minuten weer uit.
De modem herstart zich dan en stelt een lagere snelheid in.

Mijn oplossing was om alle stekkers van de adsl splitter los te halen en daarna opnieuw weer aan te sluiten.
Tot nu toe heeft dat altijd gewerkt

Verwijderd

Topicstarter
Modem stelt snelheid lager in?? Hoe kun je zien dat ie ze opnieuw lager instelt dan?? Ik snap er helemaal nix meer van.. 8)7 Ik heb nu wat kabels vervangen, hopen dat dat helpt!! :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:59:
Modem stelt snelheid lager in?? Hoe kun je zien dat ie ze opnieuw lager instelt dan?? Ik snap er helemaal nix meer van.. 8)7 Ik heb nu wat kabels vervangen, hopen dat dat helpt!! :)
Ja, mijn speedtouch modem/router stelt na zo'n "storing" de snelheid steeds lager in.
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 352 / 1120
wordt dan
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 352 / 760
Of soms wel 352 / 352

ff naar 10.0.0.138/index.htm surfen dan krijg je dat tezien

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles nog ff opnieuw aangesloten.. De splitter, de kabels opnieuw aangesloten, router en modem gereset en opnieuw ingesteld.. Pc nog een keer geformateerd.. Maar nix helpt.. :( Zodra ik 10 min een torrent heb aan staan werkt mijn internet niet meer voor een minuut.. Ik heb ook al andere poorten geprobeert, probleem blijft bestaan..

Iemand nog een oplossing??

Oh ja, als ik in de router de pptp verbinding disconnet en weer connect doet hij het direct weer, heel erg vreemd.. 8)7

Verwijderd

Ik had hier een tijd terug ook last van, toen heb ik het programma TCP/IP patch gebruikt. Deze is hier te downloaden: http://www.lvllord.de/?lang=en&url=tools
Het kan zijn dat het probleem nou verholpen is, maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik d8 ook dat het hier eerst aan lag en had al een patcher gebruikt.. Ook heb ik SP2 al verwijdert, probleem blijft bestaan.. Maar toch bedankt!

Nog andere tips iemand??

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:33

Len

Leeg

maakt BT niet teveel connecties aan?
De speedtouch kan maar 256 connecties aan.

Anders zou je toch echt met je provider moeten bellen. :o

Free Tibet

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er ook nix van.. 256 connecties is toch goed?? Het heeft al 2 jaar goed gewerkt tot een maand geleden.. Ik heb al meerdere topics gevonden waar mensen dit probleem hebben.. Maar daar denken ze dat het aan de router ligt.. :?

Verwijderd

Norton anti virus 2004 detecteert lang niet alles, tov Norton Internet Security 2005. Het feit dat er jaarlijks nieuwe engine's/produkten uitkomen van "alle" anti virus en firewall producenten heeft ermee te maken dat hun engine's ook regelmatig gekraakt word, "compromised".

Persoonlijk vind ik dat je over moet stappen op NIS 2005 en hopen dat die je probleem op je pc vind. Zo niet dan is het toch aan te raden om te herinstalleren om deze mogelijkheid uit te sluiten. Spyware, Trojans en virussen kunnen makkelijk de oorzaak zijn van je probleem en oude software helpt nu eenmaal niet om mogelijk dit probleem te tackelen.

Ik heb hier zelf 2 machine's staan met Win-XP Pro, SP2. De 1 draait met NIS 2004 en de ander met NIS 2005. Als test op beide machine's dezelfde sites bezocht en daarna een full scan gedaan met NIS. Waar 2005 al uit zichzelf een hoopt blocked laat op de NIS 2004 een hoop gewoon door en staat er troep op de pc. NIS 2004 detecteerde niet alles, NIS 2005 daarna erop gezet waarna er een hoop troep alsnog werd gevonden.

Dus probeer dit bij je eigen pc's te tackelen of dit niet het geval is. Zoja, dan is een re-install imo toch aanbevolen.

Succes :)

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:33

Len

Leeg

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:29:
Ik snap er ook nix van.. 256 connecties is toch goed?? Het heeft al 2 jaar goed gewerkt tot een maand geleden.. Ik heb al meerdere topics gevonden waar mensen dit probleem hebben.. Maar daar denken ze dat het aan de router ligt.. :?
Maand geleden geen update van BT gedaan?

Als je internet alleen weg gaat als je BT aan hebt staan.. KAN het daar aan liggen :p
Er kan ook een trojan op je PC zitten die veel connecties opengooit oid... Ik denk nu even in het wilde weg hoor.
Heb je al je modem geupdate?

Nog een tip: download een knoppix CD en boot daarvan op. en kijk of je dan nog steeds je verbinding weg valt

[ Voor 1% gewijzigd door Len op 09-01-2005 12:52 . Reden: hoi! ]

Free Tibet

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus al meerdere malen een format gedaan.. Ook heb ik een ander virusscanner gebruikt (McAfee 2005). Maar ik heb ook op alle 4 pc's op het netwerk hetzelfde probleem.. Ze worden allemaal tegelijkertijd gedisconncet van het internet, vreselijk irritant dus!! :(

• glennerbee
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-01 09:33

glennerbee

F*uck The System!!

kan t niet gewoon zijn dat je router begint af te takelen...?

[AMD 2600+] [MSI KT4AV] [512 MB DDR] [Maxtor 80GB ] [Windows XP]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, zou kunnen.. Maar ik heb iets gevonden wat lijkt te werken, als ik de channel op 12 zet (wireless) blijft de verbinding tot nu toe voor een uur, standaars is het 12 en had 2 ook al gedaan maar dat leverde nix op..

Kan het zijn dat iets channel 2 en 11 stoort en 12 niet?? Wel zeer vreemd dit.. 8)7

• glennerbee
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-01 09:33

glennerbee

F*uck The System!!

zijn er mss geen buren die ook draadloze netwerken hebben die met jou botsen

[AMD 2600+] [MSI KT4AV] [512 MB DDR] [Maxtor 80GB ] [Windows XP]

Verwijderd

Topicstarter
glennerbee schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:05:
zijn er mss geen buren die ook draadloze netwerken hebben die met jou botsen
Mijn buren hebben ook een draadloos netwerk maar die gebruiken channel 4 volgens mijn progje.. Maar in onze hele wijk zit het vol met draadloze netwerken!! Alleen ze zijn allemaal afgescherm met WEP encryptie, zo ook die van mij (128 bitt).

Helaas, net toen ik bericht wou versturen kreeg ik weer disconnect.. Waar kan dit toch aan liggen, egt GVD irri dit!!

Verwijderd

Heb je al gekeken naar de bandbreedte? Ik had er zelf last van dat ie ook minder bandbreedte had vanwege de grote afstand naar de centrale.

De kabels die tussen je hoofdaansluiting en splitter zitten, en van de splitter naar je modem zijn standaard erg gevoelig voor andere electrische signalen (snoeren die er naast liggen misschien?)

Ik heb deze kabels zelf vervangen door (korte) UTP CAT5 kabel waar ik dan een RJ11 (telefoonstekker) aan geknepen heb..

Misschien dat dat helpt?

Verwijderd

Probeer anders eens het programma TuneUp utilities 2004, daarin zit ergens een optie om je internetverbinding te controleren, en kan je hem ook laten 'afstellen' of je adsl abbo. 8)

• jvd-nl
  • Laatst online: 14:05
Hoe lang is de afstand tussen je modem en het ISRA-punt?

Een tijdje geleden had ik dit probleem nl ook (speedtouch home). Hier werd de verbinding om de paar minuten verbroken en weer opnieuw opgebouwd (dit was wel te zien aan de led's).
Wat bleek: Ik had 20 meter kabel liggen naar mn modem; na een snelheidsverhoging was het signaal van de wijkcentrale niet meer sterk genoeg oid. Het modem toen in de meterkast gezet, en met UTP verder. Sindsdien werkt alles perfect.

Tussentijds hadden de vriendelijke dames van de helpdesk mij trouwens ook nog geadviseerd de splitter er eens tussenuit te halen, zou je ook nog kunnen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ja, de kabel van de splitter naar de modem toe is ongeveer 50 cm.. Misschien moet ik die eens vervangen.. En dan de netwerkkabel van de modem naar de router is ongeveer een meter.. Maar ik heb nu ff de router al switch laten fuctioneren om te kijken of et helpt, nu is de speedtouch 510 dus de router! :)

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 09:22

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Als ik dit zo vluchtig doorlees lijkt het me gewoon dat je router het aantal connex/minuut niet aankan. Gebeurt vaak bij instap consumentenrouters. Zet het max aantal connections in je BT client op 50-100 ofzo. (3 pc';s met BT x 2000 connections is wellicht voor je router teveel)

Je gaf aan dat je rechtstreeks zou testen, heb je dit al gedaan?

[ Voor 26% gewijzigd door Max|Burn op 09-01-2005 13:28 ]

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Ik heb ook dat probleem, wanneer ik bittorrent gebruik, verbreekt de verbinding na een bepaalde tijd, dan moet ik meestal alles recetten.

wanneer ik bittorrent niet gebruik heb ik nergens last van

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik nu mee bezig met dat testen.. Gaat tot nu toe goed alleen het poorten mappen is klote in een Speedtouch 510.. Maar ik snap niet waarom ik al 2 jaar lang goed kan werken, dus met die router en ik gebruik ook al die tijd al bittorent!! En waarom nu dan opeens deze kl*tezooi!!

edit: is erer ook een site waar ik kan testen of de poorten goed geopend zijn?? Ik had ooit zo'n site die dan al je poorten ging checken maar dat weet ik zo snel ff nie.. :( Aaah, het et al gevonden, http://grc.com/ Poorten openen werkt dus.. Maar eh weten jullie nog een programma waarmee ik een poortrange kan openen in de Speedtouch?? Ken er 1 maar daarvoor moet je betalen.. Het gaat nog steeds goed zo direct, zou de router dan toch egt kapot zijn??

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 13:46 ]

• vivo53280
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2019
Ik heb het gehad met mijn alcatel speedtouch 510 (4 poorts) en met bittorents die open stonden. Het leek wel of de modem het op een gegeven moment niet meer aan, al die connecties.

Modem gaf steeds spontane resets

Ik gebruik bittorrent experimental, paar weken geleden daarvan de laatste versie gedownload en sindsdien heb ik het niet meer.

http://ei.kefro.st/projects/btclient/

oh ja, met die experimental client hoef je geen poorten te openen, gaat gewoon via poort 80

[ Voor 11% gewijzigd door vivo53280 op 09-01-2005 13:47 ]

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-02 20:58
Ik heb wel is gehoord dat je dan je NAT-pool moet flushe, ik weet zelf niet hoe dit moet maar je kan het vast zelf uitvinden via google. :)

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad. Met BBNED en een Alcatel Speedtouch 510. Het probleem deed zich alleen voor in routed mode.. Zodra ik de configuratie aanpaste naar Bridged was het probleem weg. De verbinding is niet echt weg, maar het leek een probleem met DNS te zijn. Heb echter nooit de moeite genomen dit verder uit te zoeken. Bridged mode is nu mijn ding en dat gaat perfect!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zet je ehm dan op die bridged mode?? Want ik wil ook wel es dat et gaat werken.. bittorrent experimental werken die torrents helemaal nie.. Hij segt dat de het te oud is ofso.. Maar hoe werkt dat bridged dan??

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 15:09

4hp

Ik heb nog wel een Ubuntu Live CD liggen die je mag hebben (heb er toch nog een paar over). Daarmee zou je kunnen kijken of het misschien aan Windows ligt. Heb je trouwens (nog steeds) een gehackte firmware in je router? Misschien even terugflashen ;) Andere opties zijn KPN bellen (duh :P) of een andere router proberen.

Probeer anders een andere BitTorrent client...

Verwijderd

Topicstarter
4hp schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:25:
Ik heb nog wel een Ubuntu Live CD liggen die je mag hebben (heb er toch nog een paar over). Daarmee zou je kunnen kijken of het misschien aan Windows ligt. Heb je trouwens (nog steeds) een gehackte firmware in je router? Misschien even terugflashen ;) Andere opties zijn KPN bellen (duh :P) of een andere router proberen.

Probeer anders een andere BitTorrent client...
Nee, heb allang een originele firmware erin.. Maar ik snap het niet, eerst was er nix aan d ehand en nu.. 8)7 Alle pc's hebben er last van he, dus ook die van M.. Als ik eruit wordt geknalt knalt alles eruit.. Ik heb al allerlei clients geprobeerd, ik ga nu ff Azeurus proberen..

edit: naja, die client helpt ook nie.. :( Ik laat de modem wl werken als router en de router als switch.. Ik geef et op.. :( En wat is in bridgemode werken nou??

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 14:47 ]

Verwijderd

Een router kan in je interne netwerk alle verbindingen bedienen, een bridge moet gekoppeld worden aan 1 verbinding (in jouw geval je WLAN router, die dan weer de andere machines bedient).
Bridgen werd vroeger veel gedaan om bv. een private netwerk tussen 2 of meer vestigingen op te zetten (via ISDN bijvoorbeeld), en het wordt nu nog veel ingezet als bv. ADSL 'modem' om een PC aan het internet te hangen. Alcatel SpeedTouch Home is daar een goed voorbeeld van, al is die simpel te tweaken naar router...

Ik had overigens hetzelfde probleem, met een SpeedTouch Home in bridge mode en een Asus WL-500g router. Niet zo extreem, maar 3 a 4x per week werd 'ie er toch wel uitgegooid.
Op m'n werk idem, maar dan met een SpeedTouch Home en een ZyXEL ZyWALL 50.

Thuis was 't goed op te lossen door de SpeedTouch weer als router te gebruiken, en de Asus alleen als interne router te gebruiken, maar op kantoor is dat wat lastiger: die ZyWALL onderhoudt ook de VPN-connecties met 4 andere vestigingen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:45:
Een router kan in je interne netwerk alle verbindingen bedienen, een bridge moet gekoppeld worden aan 1 verbinding (in jouw geval je WLAN router, die dan weer de andere machines bedient).
Bridgen werd vroeger veel gedaan om bv. een private netwerk tussen 2 of meer vestigingen op te zetten (via ISDN bijvoorbeeld), en het wordt nu nog veel ingezet als bv. ADSL 'modem' om een PC aan het internet te hangen. Alcatel SpeedTouch Home is daar een goed voorbeeld van, al is die simpel te tweaken naar router...

Ik had overigens hetzelfde probleem, met een SpeedTouch Home in bridge mode en een Asus WL-500g router. Niet zo extreem, maar 3 a 4x per week werd 'ie er toch wel uitgegooid.
Op m'n werk idem, maar dan met een SpeedTouch Home en een ZyXEL ZyWALL 50.

Thuis was 't goed op te lossen door de SpeedTouch weer als router te gebruiken, en de Asus alleen als interne router te gebruiken, maar op kantoor is dat wat lastiger: die ZyWALL onderhoudt ook de VPN-connecties met 4 andere vestigingen...
Even voor de duidelijkheid.

KPN heeft een gerouteerd netwerk en kan dus niet gebridge worden, de andere Telco's zoals BBNed, BabyXL, Versatel hebben wel een bridge netwerk, waarbij het wel mogelijk is om het publieke ip adres transparant door te zetten naar de achterliggende (WAN)router.

Het probleem met de Speedtouch Home kan problemen veroorzaken naar de achterliggende router met de LCP echo request die worden verzonden vanaf de ZyWALLL naar de NRP en visa versa en waar het mogelijk fout gaat dat lege en/of foute LCP pakketjes niet goed om kunnen gaan met routers.... waarom dit niet goed wordt afgehandeld door sommige routers zal ik niet zo weten.

Situatieschets:

ZyWALL
| > LCP echo request
|PPtP |
| | Naar de NRP en visa versa
Speedtouch Home |
| |
|PPtP |
| |
DSLAM(wijkcentrale) |
| |
| |
| |
|Glasvezel KPN |
| ---------------<----
| <-----|
"NRP"(ik weet niet zeker of de benaming voor het KPN netwerk goed is)
|
|
|
|
|------------------------------------------------------------Internet

In de praktijk is gebleken dat de Speedtouch Home(gehackt in NAT mode) het probleem inderdaad(zoals je al beschreef) zal kunnen oplossen of de Alcatel Home vervangen door een Thomson 510(dhcp spoofing mode), die vervolgens beter de LCP echo requests doorzet naar de achterliggende router.

Dus een Thomson 510 "is" een oplossing (in dhcp spoofing mode) i.c.m. de ZyWALL(laatste firmware). Voer dan een telnet commando uit achter telnetmenu "ip arp attpret off" (commando nog wel even opslaan in de autoexec.net). Dit commando zorgt ervoor dat de router verschillende ARP netwerken kan accepteren.

Ik kan niet inschatten in jouw situatie of het probleem nu ook ontstaat uit een overbelaste "NRP" en/of DSLAM.

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem gehad met mijn draadloze aansluiting. Heb toen een vinkje weggehaald bij xxxxx certificaat (staat ergens bij het instellen van de draadloze verbinding, kan het nu niet nagaan want ik zit op mijn werk)en nooit weer een disconnect gehad. Misschien de oplossing??

Oplossing klinkt misschien vrij banaaal vergeleken met hetgeen ik hier al gelezen heb , maar...you never know

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 14:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:00:
[...]

Even voor de duidelijkheid.

KPN heeft een gerouteerd netwerk en kan dus niet gebridge worden, de andere Telco's zoals BBNed, BabyXL, Versatel hebben wel een bridge netwerk, waarbij het wel mogelijk is om het publieke ip adres transparant door te zetten naar de achterliggende (WAN)router.

Het probleem met de Speedtouch Home kan problemen veroorzaken naar de achterliggende router met de LCP echo request die worden verzonden vanaf de ZyWALLL naar de NRP en visa versa en waar het mogelijk fout gaat dat lege en/of foute LCP pakketjes niet goed om kunnen gaan met routers.... waarom dit niet goed wordt afgehandeld door sommige routers zal ik niet zo weten.

Situatieschets:

ZyWALL
| > LCP echo request
|PPtP |
| | Naar de NRP en visa versa
Speedtouch Home |
| |
|PPtP |
| |
DSLAM(wijkcentrale) |
| |
| |
| |
|Glasvezel KPN |
| ---------------<----
| <-----|
"NRP"(ik weet niet zeker of de benaming voor het KPN netwerk goed is)
|
|
|
|
|------------------------------------------------------------Internet

In de praktijk is gebleken dat de Speedtouch Home(gehackt in NAT mode) het probleem inderdaad(zoals je al beschreef) zal kunnen oplossen of de Alcatel Home vervangen door een Thomson 510(dhcp spoofing mode), die vervolgens beter de LCP echo requests doorzet naar de achterliggende router.

Dus een Thomson 510 "is" een oplossing (in dhcp spoofing mode) i.c.m. de ZyWALL(laatste firmware). Voer dan een telnet commando uit achter telnetmenu "ip arp attpret off" (commando nog wel even opslaan in de autoexec.net). Dit commando zorgt ervoor dat de router verschillende ARP netwerken kan accepteren.

Ik kan niet inschatten in jouw situatie of het probleem nu ook ontstaat uit een overbelaste "NRP" en/of DSLAM.
Heej bedankt voor je reactie.. Alleen ik heb een Thomson Speedtouch 510, dus zo 1 met NAT ingebouwd.. Ik liet ehm altijd werken zonder NAT.. Dus gewoon als een home en liet de router routeren ipv de modem.. Nu heb ik het andersom gedaan maar dit werkt ook niet lekker.. :(

O ja, mijn router is een e-tech wireless, en niet een ZyWALL.. Dus hoe en wat moet ik nu precies doen?? Ik zal mijn home 510 eerst ff instellen als DHCP Spoofing.. In iedergval bedankt..

Oh ja, dit staat ook in mijn modem zag ik net:
Loss of signal (local/remote) = 0 / 0
Loss of power (local/remote) = 0 / 0
Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
Errored Seconds (local/remote) = 13 / 0
Loss of link (remote) = 0

En dit:
Output Power (dBm) up/down = 12 / 20
Attenuation (dB) up/down = 16 / 34
Noise Margin (dB) up/down = 18 / 11
Vendor Id (local/remote) = ALCB / ALCB

Wat zijn die errored seconds?? Erg vaag dus..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu nog een vraag. Dus staan nu 2 open.

Kan het kwaad als ik de firewalling van de modem uitzet?? En de router alleen als firewall laat werken? Want op die manier zou iemand mijn modem in kunnen, omdat ie niet verborgen is.. Kunnen ze in mijn modem komen als er een wachtwoord op staat??

Modem is een Speedtouch 510, dus zo 1 met NAPT, en DHCP..

Verwijderd

Topicstarter
Misschien hebben jullie er niks aan.. Maar het probleem was een kapotte Speedtouch.. Das al de 2e.. :(

Maar nu werkt alles weer als van ouds en kan ik weer torrents downloaden! En als tractatie is mn ADSL speed verhoogt en geen data limiet meer! >:)

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:54
Ik heb sinds 2 dagen hetzelfde probleem. Ik heb ook het idee dat het alleen voorkomt wanneer ik Torrents download. Als ik bij MEssenger ben aangemeld (en eDonkey overigens ook), blijft deze gewoon werken, ook de Torrents worden gewoon gedownload. Er is dus wel verbinding met Internet, alleen websites en IP-adressen zijn niet te benaderen. De DNS-server is overigens wél te pingen. Ik kan ook mijn router niet meer softwarematig benaderen om de verbinding te killen.

Is het misschien mogelijk dat de internetprovider ergens probeert je van het downloaden van Torrents af te houden?? Klinkt misschien stom.

Ik heb de Linksys WAG54G. Een simpele reset lost alles weer op, maar is wel erg vervelend.
Ik heb ADSL via Tiscali over het KPN-netwerk

[ Voor 11% gewijzigd door jswinkels op 02-02-2005 14:03 ]

Verwijderd

Kan iemand mij antwoord geven op de volgende vragen:
1. Waarom kiest KPN voor een Routerd netwerk en BBned, BabyXL, Versatel voor Bridged.
wat is het voordeel c.q. nadeel voor zowel klant als betreffende provider.
2. Bridges kunnen toch geen IP-verkeer routeren: hoe zit dit dan precies ?
Alvast vriendelijk bedankt voor het antwoord.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:52:
[...]

Heej bedankt voor je reactie.. Alleen ik heb een Thomson Speedtouch 510, dus zo 1 met NAT ingebouwd.. Ik liet ehm altijd werken zonder NAT.. Dus gewoon als een home en liet de router routeren ipv de modem.. Nu heb ik het andersom gedaan maar dit werkt ook niet lekker.. :(

O ja, mijn router is een e-tech wireless, en niet een ZyWALL.. Dus hoe en wat moet ik nu precies doen?? Ik zal mijn home 510 eerst ff instellen als DHCP Spoofing.. In iedergval bedankt..

Oh ja, dit staat ook in mijn modem zag ik net:
Loss of signal (local/remote) = 0 / 0
Loss of power (local/remote) = 0 / 0
Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
Errored Seconds (local/remote) = 13 / 0
Loss of link (remote) = 0

En dit:
Output Power (dBm) up/down = 12 / 20
Attenuation (dB) up/down = 16 / 34
Noise Margin (dB) up/down = 18 / 11
Vendor Id (local/remote) = ALCB / ALCB

Wat zijn die errored seconds?? Erg vaag dus..
Je niet druk maken over een paar errors op een DSL verbinding. Zijn er altijd en kan langzaam oplopen.
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 18:11:
Kan iemand mij antwoord geven op de volgende vragen:
1. Waarom kiest KPN voor een Routerd netwerk en BBned, BabyXL, Versatel voor Bridged.
wat is het voordeel c.q. nadeel voor zowel klant als betreffende provider.
2. Bridges kunnen toch geen IP-verkeer routeren: hoe zit dit dan precies ?
Alvast vriendelijk bedankt voor het antwoord.
Andere opzet van netwerk misschien wat andere keuzes vereist voor gekozen protocollen. KPN werkt met PPPoA met een inlog procedure. BBned kan per ISP verschillen maar meeste kiezen voor Bridged_IP inderaad net als bij Versatel en BaByXL gebruikt wordt.

't Is niet "een bridge" maar 't protocol is RFC1483 Bridged_IP. Je bridged een IP verbinding over een ATM/DSL laag heen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-02 13:52
Je kunt proberen de provider op te bellen. Dit probleem lijkt vaker voor te komen, dus de providers zullen er wel een oplossing voor hebben. De kans bestaat bijv. dat er iets mis is met je modem, geen enkele provider zal moeilijk doen om deze te repareren/om te ruilen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:00:
[...]

Je niet druk maken over een paar errors op een DSL verbinding. Zijn er altijd en kan langzaam oplopen.

[...]

Andere opzet van netwerk misschien wat andere keuzes vereist voor gekozen protocollen. KPN werkt met PPPoA met een inlog procedure. BBned kan per ISP verschillen maar meeste kiezen voor Bridged_IP inderaad net als bij Versatel en BaByXL gebruikt wordt.

't Is niet "een bridge" maar 't protocol is RFC1483 Bridged_IP. Je bridged een IP verbinding over een ATM/DSL laag heen.
Bedankt voor het antwoord. Alleen de noodzaak voor een inlog bij KPN begrijp ik niet omdat de verbinding toch vast is en je niet zomaar via het KPN-netwerk op internet kan komen. Maar bedankt voor de reactie.

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Wij hebben vergelijkbare problemen gehad vroeger. Echter viel ons internet niet zo vaak weg als bij de TS. Bij ons viel het gewoon oppeens weg na 1-5 dagen. En soms wel eens een paar keer per dag. Het enige wat hielp was de modem resetten en dan konden we even verder internetten. Na alles tot in ten treuren nagelopen te hebben (modem, kabels, software en instellingen) kwamen we steeds meer tot de conclussie dat het misschien wel eens onze modem kon zijn die de plotselinge uitval veroorzaakte.

Wij maakten gebruik van een ouder Alcatel model (zo eentje die je in het begin van ADSL kreeg van je ISP). Niet omgehackt tot pro overigens.

Toen wij op GoT een dergelijk geval tegen kwam welke zijn probleem was opgelost door een Speedtouh 510 aan te schaffen hebben wij dit ook gedaan. Wij hebben tot op heden nooit meer last gehad van plotseling internet uitval. Daargelaten dan van te voren door ISP aangekondigt.

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Pagina: 1