Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[DIY] iPod external battery, hoe te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 3rd gen 15gb iPod en ik wil daar een external battery pack voor maken.
ik heb een hoop gegoogled en er waren genoeg beschrijvingen hoe te maken maar die beschrijvingen waren niet gedetaileerd genoeg, ik als techniek leek kan er niks mee.

nou wil ik zoiets maken -> http://www.drewperry.co.uk/?switch=ON&cat=1&page=1
alleen dan met 1,2V AA batterijen.

kan iemand een paar vragen voor mij beantwoorden?

Afbeeldingslocatie: http://img12.exs.cx/img12/2672/6-pinndinges.jpg

- kan dat battery pack met deze ^ 6-pin firewire socket maken?

- kan ik een battery pack met 10 1,2V AA batterijen maken volgens het ontwerp van die site?

- als ik die 6-pinn firewire uit elkaar heb gehaald hoe moet ik het dan met die batterijen verbinden

kan iemand deze vragen beantwoorden?

Verwijderd

iPod batterij vervangen. heb je hier niets aan?

ik zag laatst een topic om zelf een batterij te maken maar die kan ik zo gauw ff niet vinden. Als ik hem te pakken heb zet ik hem neet voor je.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:30

Maximus

There is no substitute

die adapter is om FireWire 400 om te vormen in FireWire 800 zoals die op de powerbook zit, dat is niet om een 2e stroom adapter van te maken

[ Voor 14% gewijzigd door Maximus op 08-01-2005 14:53 ]

PhD i.o.

Verwijderd

Topicstarter
Maximus schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:53:
die adapter is om FireWire 400 om te vormen in FireWire 800 zoals die op de powerbook zit, dat is niet om een 2e stroom adapter van te maken
]

maar kan ik dan niet alleen het firewire aansluit gedeelte gebruiken om de stroom door te leiden naar de firewire kabel?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat 6-pin firewire ding wat bij mjin iPod zat gesloopt en ik heb even omdat mijn connectie tussen mijn cameratelefoon en de computer het niet doet even een tekeing gemaakt dus zo ziet de achterkant van die firewire aansluiting eruit:
Afbeeldingslocatie: http://img55.exs.cx/img55/3956/6pinnteking1uc.png
de voorkant van dit ding ziet er gewoon zo uit als het gedeelte van de netstroom adapter waar je de firewire kabel in steekt.
maar welke van die 6 vierkante gaatjes die in het midden zitten moet ik nou aansluiten op de plus en min van die batterijen?

Verwijderd

Dit wat je zoekt?

btw, ff naar je link gekeken... is 2 * 1.5V + (2 * 9V parallel) in serie wel zo'n goed idee. Zieter beetje fout uit :? Je hebt idd het juiste voltage, maar zieter maar vreemd uit imho.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
heel erg bedankt is precies wat ik zocht

Verwijderd

Topicstarter
http://developer.apple.co...osh_G3/PowerMacG3.35.html

als ik dit verhaal dus goed begrijp is pin 1 voor plus en pin 2 voor min als ik er batterijen op aan sluit?

Verwijderd

Yep, pin 1 = +, pin 2 = - :)

Alleen lijkt het parallel schakelen van batterijen me niet zo'n geweldig idee. Kans dat je een handenwarmer bouwt is namelijk vrij reeel.

10*1.2V NiMH of 3*4V Li-ion lijikt me een beter idee...

edit:
is natuurlijk 10*1.2V ipv 8*1.5V als het NiMH batterijtjes zijn :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 20:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:27:
Yep, pin 1 = +, pin 2 = - :)

Alleen lijkt het parallel schakelen van batterijen me niet zo'n geweldig idee. Kans dat je een handenwarmer bouwt is namelijk vrij reeel.

10*1.2V NiMH of 3*4V Li-ion lijikt me een beter idee...

edit:
is natuurlijk 10*1.2V ipv 8*1.5V als het NiMH batterijtjes zijn :)
ik ben van plan om 10 1,2V NiMH / 1800 hAh batterijen te gebrijken

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:39:
[...]
ik ben van plan om 10 1,2V NiMH / 1800 hAh batterijen te gebrijken
Zie het nu ook staan in je startpost |:( niet goed gelezen B)

10 * 1.2 V kan perfect alsje ze mooi in serie plaatst.

Om je andere vraagjes ook ff te beantwoorden:
kan dat battery pack met deze ^ 6-pin firewire socket maken?
In principe wel alsje het ding uit elkaar haalt. Ene uiteinde is namelijk 6 pins, die je perfect kan gebruiken. Andere kant is 4 pins (dus zonder power en ground). Misschgien toch overwegen om een los firewire/1394/iLINK connectortje te kopen.
als ik die 6-pinn firewire uit elkaar heb gehaald hoe moet ik het dan met die batterijen verbinden
Alles in serie en vastsolderen aan pin 1 en 2 ;)

[Beetje offtopic]
@Maximus: de adapter is om om te zetten van 4 pins naar 6 pins firewire 400, firewire 800 is de nieuwe versie van de standard en heeft een andere 9-pins connector
[/Beetje offtopic]

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 20:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:52:
[...]

Zie het nu ook staan in je startpost |:( niet goed gelezen B)

10 * 1.2 V kan perfect alsje ze mooi in serie plaatst.

Om je andere vraagjes ook ff te beantwoorden:

[...]

In principe wel alsje het ding uit elkaar haalt. Ene uiteinde is namelijk 6 pins, die je perfect kan gebruiken. Andere kant is 4 pins (dus zonder power en ground). Misschgien toch overwegen om een los firewire/1394/iLINK connectortje te kopen.

[...]

Alles in serie en vastsolderen aan pin 1 en 2 ;)

[Beetje offtopic]
@Maximus: de adapter is om om te zetten van 4 pins naar 6 pins firewire 400, firewire 800 is de nieuwe versie van de standard en heeft een andere 9-pins connector
[/Beetje offtopic]
bedankt ik heb hem uit elkaar gehaalt en ik kan hem opladen via pin 1 en 2 nu heb ik alleen nog wat batterij houders nodig en dan kan ik het in elkaar gaan zetten.

jammer dat het morge zondag is geen winkels in de buurt open. |:( 8)7

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu al een tijdje opzoek naar batterij houders voor 4 AA batterijen zodat ik die oplaadbare batterijen kan verwisselen zonder het geheel kapot te maken.

weet iemand waar er in rotterdam een winkel te vinden is waar ze batterij houders verkopen want ik heb me scheel gezocht en na een week nog niks gevonde?
Pagina: 1