Toon posts:

Motorala modem chello werkt maar op 1 computer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk dan die nieuwe moden van chello in huis, ik installeer het via comp #1 zonder hub/server want dit werkte niet. Op comp #1 werkt het goed. Nu wil ik het internet aansluiten op comp #2 , dus niet via hub o.i.d maar de kabel van modem --> comp #2.. maar nu krijg ik totaal geen verbinding, ook die http://provisioning.upc.nl site krijg ik niet. heb al meerdere malen netwerk kaart opnieuw geinstaleerd enz. Ook de modem stekker heb ik er een paar x uitgehaald. Alle lampjes branden goed maar het lijkt wel alsof alleen comp #1 toegang heeft tot mijn modem.
Hoe kan ik het internet op Comp #2 terug krijgen, want ik heb liever internet op deze computer dan op comp #1. :( thanks alvast :/

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
als het mogenlijk is, zet de netwerkkaart van comp1 in computer 2 en probeer het nog eens.

als het werk komt het omdat het mac address van computer 2 niet bij chello bekent is, en dat je dat moet omzetten. (moet in het install boekje van chello staan hoe dat werkt)

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 09:22

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Chello helpdesk bellen?

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Chello registreerd klant op mac modem en op mac pc. Bij elke wijziging die er wordt gemaakt moet de klant zich opnieuw registreren bij chello. En elke keer als er een kabel wordt omgeprik moet alles worden gereset.

Verwijderd

Op zich zou je dus als je de pc omplugd verbinding kunnen realiseren op je andere pc. Want omdat die pc niet bekend is bij chello zou die een 10 ip adres moeten krijgen en zou je je andere pc moeten kunnen overschrijven tijdens de aanmeld procedure. In de praktijk gaat dit echter vaak mis en moet u de chello helpdesk bellen om uw gegevens van uw vorige pc handmatig te verwijderen zodat u zonder problemen kunt aanmelden met uw andere pc.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Misschien wil het ook wel eens helpen het netwerk NETJES af te koppelen ook software matig... Dus IP eerst releasen dan kabel losraushen. Plus dat DOCSYS modems allemaal een learned MAC table hebben, ook makkelijk voor je omswitched 5 minuten de stroom eraf te halen.

Verwijderd

5 min maakt niks uit, moet 4 uur zijn dan is weg, in amsterdam
Pagina: 1