Toon posts:

Website gedeelte met eigen ftp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website. www.website.nl. en thuis een ftp server draaien.
Is het mogelijk om b.v. foto's vanaf die ftp te laden. zodat ze tezien zijn op de website?

Hoe maak je tumpnails met een aanklik mogelijkheid/

Is het ook mogelijk om een gedeelte met een inlog mogelijkheid temaken

Wat voor software heb ik hier voor nodig. ik heb zelf frontpage.

Ik heb geen manier gevonden om een kopeling temaken

Verwijderd

Ik raad je aan om deze site eens te bekijken voor de uitleg van dit soort dingen.
http://www.pagetutor.com/

Voor het opzetten van een webserver thuis (want dat heb je nodig ipv een FTP server om plaatjes te linken) kun je hier op 't forum genoeg info vinden door de Search te gebruiken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:07:
Ik heb een website. www.website.nl. en thuis een ftp server draaien.

Is het mogelijk om b.v. foto's vanaf die ftp te laden. zodat ze tezien zijn op de website?
Als je dit niet kunt bedenken, dan is het zeer onverstandig om zelf servers te hebben draaien. Je kunt thuis beter een HTTP server opzetten, die zijn meer geschikt voor dat soort doeleinden.
Hoe maak je tumpnails met een aanklik mogelijkheid/
Dat vind je meestal in hoofdstuk 1 of 2 van een tutorial. Het is overigens thumbnail.
Is het ook mogelijk om een gedeelte met een inlog mogelijkheid temaken
Ja, dat kan op verschillende manieren.
Wat voor software heb ik hier voor nodig. ik heb zelf frontpage.
Leer liever eerst hoe alles in elkaar steekt, software is slechts een hulpmiddel.
Ik heb geen manier gevonden om een kopeling temaken
Dat komt omdat je je totaal niet hebt verdiept in deze materie. Zou je dat niet eerst even gaan doen?

Aan mijn antwoorden zul je niet veel hebben. Ik kan je precies vertellen hoe iets in elkaar steekt, maar ik ga dat niet in jip-en-janneke taal doen. Ik zou je dus wel iets kunnen vertellen, maar daar zou je niets mee opschieten, omdat ik denk dat je de basiskennis mist.

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik het anders vragen, kan ik die dingen doen met frontpage? en ftp?
Of moet ik daar bij andere software hebben?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:28:
Zal ik het anders vragen, kan ik die dingen doen met frontpage? en ftp?
Of moet ik daar bij andere software hebben?
Frontpage?
Uhm... oke leuk voor "my first crappy website" maar voor het echte werk, nee dan zul je toch een beter pakket moeten gaan gebruiken en je talen kunnen "spreken".
Neem Dreamweaver bijv. Ga daar mee spelen en werk de tutorials door.

Verder zul je toch echt met gerichte specifieke vragen moeten komen (met wat je o.a. zelf allemaal al hebt geprobeerd) wil je hier wat uitleg krijgen. Een handleiding kun je met google of in de winkel vinden, niet hier.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je een fotoalbum wilt hebben is het pakket "Gallery" vast wel wat voor je. Je hebt een webhoster nodig met PHP en ImageMagick support. Eenmaal geinstalleerd is het een superhandig en gebruikersvriendelijk pakket. Laat dat verhaal met FTP en Fronspage toch zitten. ;)
http://gallery.menalto.co...load&name=News&file=index

🌞🍃

Pagina: 1