[Abit kd7a] Mogelijk om FBS 200+ te krijgen...

Pagina: 1
Acties:

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Nu heb ik me rot gegoogeld maar niets constuctiefs gevonden, ook niet op GOT.
Mijn vraag is of er geen mogelijkheid is om het gebrek aan pci/agp lock of 6:1 divider te omzeilen? Ik dacht aan een bios flash of 1 of andere hardware mod, maar heb hier niets over kunnen vinden. :|
Een enkeling zei op 1 of ander forum dat dit nooit mogelijk is op een KT 400 chipset, maar dit was de enige en zeg nooit nooit ;) .

offtopic:
FBS moet natuurlijk FSB zijn |:( , kan dit aangepast worden aub

[ Voor 12% gewijzigd door Frigolamptje op 08-01-2005 15:57 ]

Verwijderd

Frigolamptje schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:02:
Mijn vraag is of er geen mogelijkheid is om het gebrek aan pci/agp lock of 6:1 divider te omzeilen? Ik dacht aan een bios flash of 1 of andere hardware mod, maar heb hier niets over kunnen vinden. :|
Een enkeling zei op 1 of ander forum dat dit nooit mogelijk is op een KT 400 chipset, maar dit was de enige en zeg nooit nooit ;) .

offtopic:
Ik heb een epox 8k5a2+ (KT333) op 235mhz gehad.... 2.0 2-2-5. Alleen moest dit wel met een nvidia kaartje, Ati hield niet zo van hoge FSB's......Met een KD7 is het ook mogelijk!

• Frigolamptje
Heb FX5900 xt, de FSB op 196 geeft de beste performance, hoger daalt de performance en vanaf 200 wil ie niets meer doen :r . PCI zooi heb ik er niet in hangen, deze kunnen dus niet schuldig zijn HD zou het vanaf 196 niet meer fijn vinden heb ik gelezen. Maar doordat ie op 199 werkt en op 200 niets meer doet denk ik dat iets doms (1 of andere instelling of zo) hem tegenhoud... Heb enkel na veel zoeken nog niet gevonden wat :|

Verwijderd

Frigolamptje schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:49:
Heb FX5900 xt, de FSB op 196 geeft de beste performance, hoger daalt de performance en vanaf 200 wil ie niets meer doen :r . PCI zooi heb ik er niet in hangen, deze kunnen dus niet schuldig zijn HD zou het vanaf 196 niet meer fijn vinden heb ik gelezen. Maar doordat ie op 199 werkt en op 200 niets meer doet denk ik dat iets doms (1 of andere instelling of zo) hem tegenhoud... Heb enkel na veel zoeken nog niet gevonden wat :|
Zet je agp eens op 2x en AGP fastwrite uit...vaak wil je kaart dan nog iets verder..

Verwijderd

Frigolamptje schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:02:

offtopic:
Ik heb een Epox gehad met KT400 chipset. Het zijn krengen :(

Echter, je kan wel harder dan 200MHz alleen heb je er niet zo heel veel aan. Wat je moet doen is de driver van je PC updaten zodat ACPI uit staat. Alleen dan kom je boven de 200MHz.

De KT400 corrupt steeds je install als je op 200 of meer draait. Dat hebben ze allemaal. 6:2:1 kun je vergeten btw. Gewoon onmogelijk.

Om die driver te updaten:

In device manager onder Computer rechtsklikken op ACPI Uniprocessor PC > update driver. " From a specific location" aanvinken, next. "Don't search" aanvinken, next. In het lijstje "Standard PC" selecteren, next..etc etc. Reboot en klaar.

Zo ging ik van 200MHz naar 240 ofzo en had ik meteen de snelste KT400 :)

Het nadeel is dat je in 3DMark punten verliest als je dit doet. In PiFast e.d. is het wel sneller.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 20:22 ]

• Frigolamptje
Alvast bedankt voor de reply's...

Wat dat ACPI uitzetten betreft, is dit omkeerbaar? Ik bedoel, ik wil het testen en kijken wat het verlies is kwa 3Dmark punten (veronderstel dan wel dat het een verlies is in alle 3d applicaties, ook games en zo?) en de winst is in cpu gerichte benchmarks. Maar als de verhouding me niet bevalt, zou het wel wenselijk zijn dat het proces omkeerbaar is :+ .

offtopic:
Heb je nergens een linkje of zo waar wordt uitgelegd hoe het precies zit met die ACPI? Vind het namelijk niet genoeg om het te kunnen, weet graag ook wrm je dan over de 200mhz graakt. ;) En nu zegt ACPI me wel iets, maar vraag me niet wat het is...

Verwijderd

Frigolamptje schreef op zondag 09 januari 2005 @ 20:54:
Alvast bedankt voor de reply's...

Wat dat ACPI uitzetten betreft, is dit omkeerbaar? Ik bedoel, ik wil het testen en kijken wat het verlies is kwa 3Dmark punten (veronderstel dan wel dat het een verlies is in alle 3d applicaties, ook games en zo?) en de winst is in cpu gerichte benchmarks. Maar als de verhouding me niet bevalt, zou het wel wenselijk zijn dat het proces omkeerbaar is :+ .

offtopic:
Heb je nergens een linkje of zo waar wordt uitgelegd hoe het precies zit met die ACPI? Vind het namelijk niet genoeg om het te kunnen, weet graag ook wrm je dan over de 200mhz graakt. ;) En nu zegt ACPI me wel iets, maar vraag me niet wat het is...
Je kan hetzelfde proces weer herhalen, maar dan "ACPI Uniprocessor PC" instaleren.

Wat ACPI is? Google, 1e hit: http://www.acpi.info/

;)
Pagina: 1