Toon posts:

[EXCEL] Gele opmerkingen veld

Pagina: 1
Acties:
  • 1.921 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Newbie vraag misschien, maar weet iemand hoe je van die speciale gele comment popups in excel kunt maken? Je kan het goed zien in het factuursjabloon van microsoft op www.microsoft.nl/ondernemers/

Als je bijvoorbeeld cel A1 selecteerd (waar je bijvoorbeeld een opmerking moet invullen) komt er zo'n gele box met zwarte rand met toelichting wat hier ingevuld moet worden.

Weet iemand hoe je dat kan maken/wijzigen/verwijderen. Ik kan zelf zoeken in Excel hulp files en op internet, maar ik weet niet eens hoe dat heet.

Thanx _/-\o_

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:50

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Op een op cel gaan staan, rechtermuis klik > menu > opmerking invoegen.
Dat is alles. Is er al een opmerking ingevoegd, kan je deze ook weer aanpassen c.q.
verwijderen met de rechtermuisklik ( menu)

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Verwijderd

Montana schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:16:
Op een op cel gaan staan, rechtermuis klik > menu > opmerking invoegen.
Dat is alles. Is er al een opmerking ingevoegd, kan je deze ook weer aanpassen c.q.
verwijderen met de rechtermuisklik ( menu)
Kijk wel eerst even bij Extra \ Opties \ Weergave
Daar staan drie opties voor Opmerkingen..selecteer de tweede en je krijgt een rood driehoekje rechtsboven in de cel dat aangeeft dat er een opmerking is ingevoegd bij deze cel...

Verwijderd

Topicstarter
OK thanx. Dat is hem inderdaad.

Is er ook een optie dat ie in beeld komt als de cel geselecteerd is. En weer verdwijnt als ik hem deselect. (de sheet wordt later ook protected).
Of moet ik hier zelf een macro voor gaan schrijven?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is eenvoudig te vinden met Google: [google=excel opmerkingen invoegen]. Probeer in het vervolg zelf ook even te zoeken voor je een vraag stelt waarvan je zelf ook al in kunt schatten dat het waarschijnlijk eenvoudig is. Newbievragen zijn geen enkel probleem zolang je zelf maar enigsinds hebt gezocht :) Even creatief Googlen in het vervolg dus :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.