Toon posts:

Overclocken P2,4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen ik had een vraagje in verband met het overclocken van een pentium 4 2,4 nou ben ik wat aan het proberen geweest en heb hem tot de 3 ghz grens gekregen maare als ik het dus goed begrijp gaat dus de bus snelheid van me PCI en AGP en HD's ook sneller lopen.

Kan dit echte reele schade opleveren? wat kan ik verder nog doen met deze specs?
heb ff met sisoft sandra wat specs online gezet:

Ff snel de Airflow:

Afbeeldingslocatie: http://home.1asphost.com/sharkeynl/systeem/FANS.JPG

De specs zijn :

Moederbord

Proccessor

Samenvatting

Alvast bedank

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:02
Als je met de FSB gaat rommelen zit er een grote kans in dat t ni gaat werken met PCI en AGP, die willen niet meer dan een bepaald aantal mhzen werken, daarboven doen ze nix.

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:54
Tja , overklokken kan altijd schade aanrichten, bij een kleine overclock is het risico daarop wat minder groot , als dat je een grote overclock zou doen.

Maar ik denk niet dat je daar echt heel erg op moet letten . Jouw bakkie laat het vanzelf wel weten als ie het niet eens is met de nieuwe settings waarop hij loopt, dmv niet booten , crashen of dat soort dingen. Gewoon proberen tot hoever je kunt gaan, en kleine stapjes tegelijk nemen is de beste manier.

Verwijderd

Topicstarter
ja idd hij wil idd door kleine stapjes nu wel de 3 gig haalt Stabiel maar wordt de levensduur drastisch minder dan?

Heb ook net een nieuwe Geforce FX5700LE erin gezet zou lullig zijn als die het snel zou begeven.

ohjaaa zit ook een nieuwe proc koeler in draaid nu op 30 IDLE 40 45 Stressed niet 71 zoals Sisoft sandra aangeeft in Specs.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 13:49 ]

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Met alle nieuwere moederborden kan je de pci en agp sloten op een vaste waarde zetten hoor (33/66). Dus ga eens je bios door kijken ;) (Agp/pci freq zal het wel bij staan).

Je cpu kan je gewoon op 3.0 Ghz zetten hoor, hij gaat echt niet direct stuk. Gewoon ff stappen van 50 Mhz nemen en voltage langzaam opvoeren. Levensduur gaat wel achteruit, maar dan is het 10 jaar ipv 25 jaar, lekker boeiend :+

Overigens:
Tot 38.5 Mhz pci gaat meestal wel, en tot 75 Mhz voor Agp is vaak ook geen probleem. Ik heb er zelf nog nooit wat kapot mee gemaakt. Soms juist express hoger gezet, niet dat er volgens mij extra snelheid door te verdienen is, maar miss 0.001 fps })

[ Voor 22% gewijzigd door Race Eend op 08-01-2005 13:55 ]

• Yofresh
leuke videokaart trouwens, ik had de 5700 zonder fratsen, nadat ik erachter kwam dat 2390 3dmark03 score best laag is maar meteen aan de 6800 gegaan :)

Maar ff serieus: een processor hoort 10 a 15 jaar mee te gaan zonder overclock en goede voeding en koeling, je levenstijd van je processor zal drastisch omlaag gaan

Je moet nooit meteen denken dat je met je P2,4 ghz meteen de 6 ghz haalt, doe rustig aan, denk in kleine stapjes, niet van ik moet de 3,0 ghz halen maar met 2,5 ghz ben ik ook tevreden, alles is meegenomen en als je de 3,0 ghz niet haalt kan je alleen maar teleurgesteld zijn

Al over je cooling nagedacht?

een 25% clock, dat vind ik nogal wat, dus het zal een stevig koeling en voeding vereisen!

[ Voor 10% gewijzigd door Yofresh op 08-01-2005 14:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
340 watt voeding met een coolink cooler Ball Baering ofzo? maakt wel een klere lawaai heb zodoende de kast maar plat gelegd.

en zal me bios idd eens checken of die niet een vaste bussnelheid heeft voor de pci en agp TNX

• Yofresh
Moet wel lukken

Zalman! :D ben een groot fan van zalman, aanbeveling :)

Verwijderd

Topicstarter
nog 1 vraahje hoe zit het met de Airflow? is die zo wel goed? of kan het beter anders?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:11:
nog 1 vraahje hoe zit het met de Airflow? is die zo wel goed? of kan het beter anders?
Airflow is opzich wel goed, alleen de harde schijven krijgen haast geen adem zo. Een lage temperatuur van de schijven is bevorderlijk voor levensduur.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Yofresh
Een fannetje onder de harde schijven plaatsen moet voldoende zijn, desnoods ff een fancontroller tegen het kabaal

Verwijderd

Topicstarter
klopt jahh idd maar 1 hd heeft zelf koeler eronder en de andere had ik met Speedfan gechecked en de hd's gaven vlammetje dus heb nu de hd los van elkaar "zaten eerst tegen elkaar aan" en draaien ze op rond de 35 a 40 graden of is dit al te warm?

Pics maybe?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 14:18 ]

• Yofresh
ik heb me HDD op 30 graden, alleen een fannetje onderhangen

geen pics vandaag :) geen eigen website en geen idee hoe ik anders hier foto`s moet krijgen

Verwijderd

Topicstarter
nee ik bedoelde pics van mijn pc maybe?

nevermind bedankt voor de reactie's als ik nog wat wil weten laat ik hier weer een berichie achter

TnX

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 14:32 ]

Pagina: 1