Toon posts:

raar geluid uit speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AC97 onboard geluidskaart, maar ik krijg piepstemmetjes als ik muziek draai of met iemand praat op internet. Hoe komt dat? Mijn drivers zijn up to date en ik heb alles geprobeerd, maar het blijft zo.

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-07 21:32
what zijn je system specs.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je toevallig niet wat verkeerds staan bij de equalizer instellingen? Vervorming toevallig aan staan?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Fujitsu Siemens Scaleo 600
Pentium 4 3.2Ghz HT
Geforce FX 5500 256mb
Realtek AC97 onboard geluid
1024 MB RAM
Win XP Home
DirectX 9.0c geinstalleerd

en ik heb 2 Trust boxen gewoon stereo.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, equalizer staat uit en er staan geen vervormingen aan.

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-07 21:32
Als je andere speakers er op aansluit, blijft hij dan vervormen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een headset uitgeprobeerd maar daar was het geluid hetzelfde.
Ik heb geen andere boxen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het door jouw beschreven effect heet "rondzingen" :) Hele dikke kans dat je microfoon ook aan staat in je windows volumeregelingen. Demp in je mixer je microfoon maar eens af, dikke kans dat het dan afgelopen is met het gepiep :) En het gepiep zal groter worden als je je mic dichter bij je speakers zet of je speakers harder zet.

De oorzaak van het rondzingen moet je echt zoeken in je mic. Die zal niet richtingsgevoelig maar rondom gevoelig zijn - dat zie je vaak bij die el-cheapo dingen. Je kunt dit testen door je mic een eind van je af te houden en dan te kijken of ie ook iets opvangt als je de kop van de mic een andere kant dan de geluidsbron (je stem in dit geval) op laat wijzen. Een richtingsgevoelige mic zal dan (vrijwel) niks opvangen, een rondom gevoelige mic een heel stuk meer.

3 oplossingen mogelijk:
1) Richtingsgevoelige mic kopen (zitten vaak in zo'n headsetje)
2) Je huidige mic beter uitrichten, zodat ie zo min mogelijk rondzingt
3) Een koptelefoon gebruiken als je via internet zit te kletsen (zie ook punt 1)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 22:18
Is de PC wel aangesloten op een geaard stopcontact.
Ik heb een soort gelijk probleem gehad (veel ruis) en heb toen de pc eens aangesloten op een geaard stopcontact. (lange haspel vanuit de keuken :P). Toen was bij mij het probleem verholpen.

The JavaScript GoT Tracker

Verwijderd

Topicstarter
Met piepende stem bedoel ik dat als er een stem te horen is, die stem klinkt als een 'mickey mouse' stem. Zo'n tekenfilmstem.
En microfoon dempen helpt niet, het geluid blijft hetzelfde.

ik heb net ff andere speakers geleend en het probleem is nog steeds hetzelfde. :'(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 14:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook geprobeerd het versnellings niveau van hardwaregeluid bij dxdiag te verlagen maar dat helpt ook niet. :?

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:55

Coldcat

HODL

En staat je bass wel aan. Als hij alleen maar hoge tonen doorlaat krijg je een mickey mouse stem

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Verwijderd

Topicstarter
waar zet je bas aan? er is geen optie voor bas aan/uit bij soundmanager van deze geluidskaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivers opnieuw geinstalleerd en nu werkt het.

Bedankt voor jullie hulp.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:55

Coldcat

HODL

Dan heb je denk ik toch iets verkeerd ingesteld. Want bij de installatie staat alles weer op standaard.

Maar het is nu weer opgelost dus het maakt niets uit.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Pagina: 1