[iMac] rare tekens in de browser

Pagina: 1
Acties:
  • 599 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/48845/thumb.jpg

Ik ben nu bij een kennis, en die heeft problemen met zijn iMac. In alle browsers, Mail, Dreamweaver help, worden de letters in rare tekens geplaats. Dit gebeurt in veel sites, maar niet alle. Tweakers werkt bijvoorbeeld wel.

Ik heb maar een beperkte mac kennis. De volgende stappen heb ik geprobeerd om het op te lossen.
- In de international instellingen menu het ik alle vreemde talen uit gezet en alleen NL en EN laten staan.
- In fontbook, heb ik alleen de web fonts aangezet. ( geen idee wat font book is trouwens :D )
- Ik heb de browser instelllingen nagelopen maar ik kon daar niks vreemds vinden.
- Verschillende browsers geprobeerd ( Safari, IE, Firefox )

Iemand een idee, wat het zou kunnen zijn?

De iMac draait op een nwe installatie van MacOSX 10.3.7
Andere programma's zoals dreamweaver, PS, Acrobat Reader werken wel goed.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Heb je gekeken naar te tekstcodering van de browser? Zie menu 'weergave -> tekstcodering' en pas eventueel aan naar Standaard of Unicode.

FontBook is de applicatie waarmee je fonts op je Mac aan en uit kan zetten. Ik denk dat het handig is als sommige fonts weer aan worden gezet, anders kan je die waarschijnlijk niet meer gebruiken op de desbetreffende Mac. Kijk bijv. eens naar het aantal fonts wat nu beschikbaar is in de Teksteditor (in de Applicaties map).

[ Voor 57% gewijzigd door MacWolf op 08-01-2005 13:43 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Misschien heb je hier wat aan: Font problems: Garbled text and more

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
Ik heb de mac herstart, en ik nu alleen nog maar problemen in Safari, Mail, Dreamweaver help. Andere browsers ( FF en IE ) werken nu wel goed... Dat is in ieder geval een goede stap in de richting.
MacWolf schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:41:
Heb je gekeken naar te tekstcodering van de browser? Zie menu 'weergave -> tekstcodering' en pas eventueel aan naar Standaard of Unicode.
Hij staat op default, UTF8
FontBook is de applicatie waarmee je fonts op je Mac aan en uit kan zetten. Ik denk dat het handig is als sommige fonts weer aan worden gezet, anders kan je die waarschijnlijk niet meer gebruiken op de desbetreffende Mac. Kijk bijv. eens naar het aantal fonts wat nu beschikbaar is in de Teksteditor (in de Applicaties map).
Ik heb alleen de fonts uitgezet die we toch niet gebruiken, zoals japans, chinees, ed.
Hmm ziet er goed uit. Ik wacht even totdat ik contact heb gehad met de persoon die de mac heeft geherinstalleerd. Voordat ik dit pakket ga lopen installeren.

Is alles bij de Mac Shareware? :X

[ Voor 3% gewijzigd door LuCarD op 08-01-2005 14:17 ]

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Een herinstallatie van het systeem zou het probleem ook op moeten lossen, maar dat is natuurlijk erg veel werk. Kost in elk geval geen geld.

Op de Mac is natuurlijk ook zat open-source te vinden, wat grotendeels van de Linux/FreeBSD/etc... wereld is geport.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
MacWolf schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:33:
Een herinstallatie van het systeem zou het probleem ook op moeten lossen, maar dat is natuurlijk erg veel werk. Kost in elk geval geen geld.

Op de Mac is natuurlijk ook zat open-source te vinden, wat grotendeels van de Linux/FreeBSD/etc... wereld is geport.
Hij is net geleden geherinstalleerd. Toen is het probleem ontstaan.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:02
LuCarD schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:45:
[...]

Hij is net geleden geherinstalleerd. Toen is het probleem ontstaan.
Heb je ook een font manager geinstalleerd, en toevallig een verkeerd font gedactiveerd of verwijderd?

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
leon1e schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:55:
[...]

Heb je ook een font manager geinstalleerd, en toevallig een verkeerd font gedactiveerd of verwijderd?
Er is een font manager geinstalleerd. Maar volgens mij staat daar alles goed.

Ik heb hem trouwens niet geinstalleerd, maar het is gedaan door een bedrijf. De eigenaar van de iMac heeft hem nu daar weer gedumpt en zij gaan het nu oplossen. Zaterdag was het bedrijf helaas dicht, en we moesten die dag op de mac werken (deadline).

Ik zal volgende week, even melden wat de oplossing is geworden..

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 14:27
Wij hebben dit probleem ook steeds op werk. Ik kwam er van de week achter dat als ik alle fonts sloot in Extensis Suitcase 11 het probleem opgelost was. Het rare was wel dat Suitcase af en toe uit zichzelf besloot fonts te openen terwijl er door geen enkel programma om gevraagd werd. En dan was het probleem er weer. Heb maar ff de prefs van Suitcase getrasht, en tot op heden geen problemen meer gehad.

π MW finishers

Pagina: 1