Toon posts:

[XP] Kan DirectX niet initialiseren op SiS651*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er staat hier een Asus Pundit barebone (de originele gebaseerd op de SiS chipset) geintregreerd in deze chipset zit een Sis651 graphics adapter.

Probleem is dat alle direct X games de melding geven dat ze direct X niet kunnen initialiseren, zowel met de unfied drivers van sis versie 3.58b als de drivers voor de sis 651 van asus versie 2.01 (meegeleverd en staan op de website).

Ik weet dat er op de downloadpaginas van asus geen updates zijn (ligge ook plat ATM) wel heb ik gegoogeld en meer mensen gevonden met gelijke problemen, deze hebben het opgelost met andere drivers van sis.com maar ik kan hier heel sis.com niet bereiken!

Dxdiag verteld mij dat alles ok is en ik kan zowel de Dx7 als Dx8 als Dx9 Direct3D test succesvol afronden. Een voorbeeld van een game die niet werkt is Warcraft 3 met laatste patch v1.17.

Weet iemand of er drivers zijn die deze problemen oplossen of moet ik en Fx5200 PCI erin knalle als enige oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Heb de 2 nieuwste drivers van sis geprobeerd 2.22 voor de 650 serie en 3.63 unified, beiden met hetzelfde probleem. Ligt het probleem mischien bij mijn Windows XP install?

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-04 10:49

mvz

muziek verslaafde

de pundit systemen zijn met hun integrated video nou niet echt gamersbakken, had je mischien beter voor een barebone met AGP kunnen gaan, of idd een pci 3d kaart opzoeken die je erin kan doen.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Verwijderd

Topicstarter
xMvZx schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:28:
de pundit systemen zijn met hun integrated video nou niet echt gamersbakken, had je mischien beter voor een barebone met AGP kunnen gaan, of idd een pci 3d kaart opzoeken die je erin kan doen.
Tis een HTPC ketel, maar een potje warcraft 3 moet echt kunnen op een Celly met Northwood core en 512meg geheugen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Misschien kun je met 3D-Analyze enkele dingen aan/uit schakelen zodat het wél werkt :?

Als het niet werkt, kun je ook een andere versie van 3D-Analyze proberen.
Versie 2.26 heb ik de beste ervaringen mee :).

Je moet de moed niet snel opgeven met 3D-Analyze, er zijn veel instellingen en het kan even duren voor je de beste instellingen gevonden hebt ;).

[ Voor 48% gewijzigd door Thandor op 09-01-2005 14:53 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 03:46

Remy

I usually get 100% accuracy

VB > WOS

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Ff voor de duidelijkheid:

DirectX word niet gevonden door games. (kaart en drivers zelf lijken ok als ik dxdiag moet geloven).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet even je OS, [XP] in de topictitel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds geen oplossing gevonden...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Staat je videoadapter wel in apparaatbeheer? Het wil nog weleens voorkomen dat deze verdwijnt bij SIS, en dan kun je dus ook niks juist installeren qua videodriver. Bij beelschermeigenschappen staat dan ook 'beelscherm x op', waarbij na 'op' normaal gesproken een adapter moet staan, maar die staat er dan dus niet. Wat toen voor mij de oplossing was, was AGP drivers installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door smvs op 30-04-2005 13:37 ]

Pagina: 1