Philips DVDR520H firmware upgrade: hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik heb de firmware (180.4) van de Philips DVDR520H gedownload. Dit is een zip file met een file Phjb2180.ds4. Ik kan verder geen handleiding vinden wat de volgende stappen zijn
Wat moet ik daar nu mee? Simpelweg op een DVD branden en die in de DVD speler duwen en dan de vingers gekruist houden?

Hoe zie je trouwens de huidige firmware versie? In het systeem menu staat een code, kan daar de firmware versie inzitten? Er staat wel 0180 in die string, maar is dat dan firmware 180.0?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
*klein schopje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:42
Bij de voorloper van de 520, de HDRW720, was het een kwestie van simpelweg op *CD* branden en die in de la van de speler leggen. Het update-proces zelf duurde meer dan een half uur.

Er werd aangeraden om na afloop een harde reset (stekker er uit, aan/uit knop ingedrukt houden en stekker er in) te doen en daarna de volledige installatieprocedure weer te doorlopen.

Ik vermoed dat het bij de 520 op dezelfde manier werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Maasluip schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 12:16:
Simpelweg op een DVD branden en die in de DVD speler duwen en dan de vingers gekruist houden?
kijk anders een in de handleiding of er daar iets over staat.....
en anders philips mailen?

(toen ik topic klikte d8 ik al op dvd branden en erin en dan w88, je dvd speler kan hem hoogstens weigeren omdat het geen afspeelbare media is.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
@M_v_A: ik had eerder gelezen dat de firmware van de 720 als een .iso file komt. Vooral omdat die van de 520 dat niet is weet ik niet zeker wat ik er mee moet doen.

@DutchTSE: in de handleiding staat er niets over, ook op de website van Philips is alleen de firmware en de standaardhandleidingen te vinden. Niet zoals bij de 720 een handleiding voor een firmware upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:42
Je hebt gelijk, die van de 720 was inderdaad een complete ISO. Zonder handleiding gaat het dan maar wat gokwerk worden. Ik zou zeggen, brand 'm gewoon eens als datafile op een CD zonder wat er bij en kijk wat 'ie doet.

Is volgens mij redelijk risicovrij, op z'n slechts zal 'ie hem weer uitspugen zonder er wat mee te doen. Wel slordig van Philips dat er geen handleiding bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Op de site van Philips staat een pdf hoe je de firmware upgrade moet uitvoeren, en met welke instellingen je die cd moet branden.

Klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Hey, geweldig, die stond er eerst niet. Ik zie bij de produktondersteuningspagina van de 520 dat dat file op 13-1 is toegevoegd.
Ik heb een dag of twee na het posten van dit topic de Philips helpdesk gemaild, maar ik heb van die mensen totaal geen reaktie gekregen. Fijn dat ze iets doen, maar een beetje terugkoppeling zou ze wel sieren. Let's make things better he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Inmiddels staat er een versie 193 op de philips site, maar die krijg ik niet geinstalleerd. De recorder ziet de cd als een dataschijf, maar er gebeurt verder niks.

Hoe zie ik trouwens de huidige software versie van de recorder? Als ik naar het system menu ga, zie ik wel een lang serienummer, maar ik kan nergens iets uit opmaken welke van die rits getallen nou de software versie zou zijn...
Pagina: 1