Toon posts:

meerdere hds op standaard mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe hd gekocht bij mijn vorige 2 die ik al had. Het was eerst de bedoeling om de nieuwe (200gb) samen met een oude 80 gb hd te gaan gebruiken. Ik heb nu dus een 60 gb schijf over, is er een mogelijkheid om die extra erbij aan te sluiten (alle kabels zijn bezet). Erg veel winst haal ik er niet mee maar het zou mooi meegenomen zijn, ook voor evt andere hd's. Mijn mobo heeft standaard geen raid (oud cheap-ass p4 mobo van msi).

greetzzz

Verwijderd

Koop een simpel PCI kaartje met extra ATA-kanalen. :)

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/269
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/271

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 12:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
en voedingskabels ed? Kan ik die gewoon in de voeding erbij pluggen?

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:50
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 12:26:
en voedingskabels ed? Kan ik die gewoon in de voeding erbij pluggen?
Je kan het beste één voeding kabel gebruiken van één van de andere harddisk. Deze hebben immers al een paar jaar aan de spanning gehangen dus daar zit nog genoeg stroom in voor de rest van de levensduur :-) 8)7

Je kunt als je nog een molex (zo'n stekkertje met 4 pinnen) vrij hebt deze gewoon gebruiken.

Overigens vind ik het niet de moeite om in een PC met 2 grote hdd's nog een derde kleine aan te sluiten. Dit kost je meestal oneveredig veel energie, warmte productie en lawaai. Weg met die kleinste dus, op de "vraag en aanbod" van tweakers plaatsen

[ Voor 3% gewijzigd door BovenHond op 08-01-2005 12:30 ]

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

zolang je stekkers over hebt wel ja, anders kan je daar ook nog splitters voor halen.
wordt je pc vervolgens te instabile dan zal je ook naar een voeding met meer vermogen toe moeten

Van klussen krijg je grijze haren

Verwijderd

Topicstarter
BovenHond schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 12:30:
[...]

Je kan het beste één voeding kabel gebruiken van één van de andere harddisk. Deze hebben immers al een paar jaar aan de spanning gehangen dus daar zit nog genoeg stroom in voor de rest van de levensduur :-) 8)7

Je kunt als je nog een molex (zo'n stekkertje met 4 pinnen) vrij hebt deze gewoon gebruiken.

Overigens vind ik het niet de moeite om in een PC met 2 grote hdd's nog een derde kleine aan te sluiten. Dit kost je meestal oneveredig veel energie, warmte productie en lawaai. Weg met die kleinste dus, op de "vraag en aanbod" van tweakers plaatsen
Ja misschien heb je gelijk, ik wacht eerst maar af hoe ik met deze ruimte uit de voeten kan, ik weet iig dat uitbreiding mogelijk is (met bv een grote 3e).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon een extra controller halen dus :)

Vrij simplistisch dit, dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.