*** Human knowledge belongs to the world ***
Is wel wat over te vinden op de Gentoo forums 
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar waarom zou je dat willen?
Dit toevoegen aan /etc/portage/package.keywords
sys-fs/captive ~x86
sys-fs/lufis ~x86
sys-fs/fuse ~x86
Dan:
emerge -av captive
Daarna ntfs.sys en ntoskrnl.exe van Windows XP <=SP1 naar /var/lib/captive kopieren.
En mounten maar:
mount -t captive-ntfs /dev/hda5 /mnt/media/
Tis wat mij betreft heel veilig, maar de performance is natuurlijk minder. Ik hoef niet vaak iets van Linux naar Windows te kopieren, dus ben 100% FATarm.
Naar NTFS schrijven m.b.v. de kernel ntfs driver moet je alleen doen als je weet wat je doet. De functionaliteit van schrijven is zeer beperkt.
sys-fs/captive ~x86
sys-fs/lufis ~x86
sys-fs/fuse ~x86
Dan:
emerge -av captive
Daarna ntfs.sys en ntoskrnl.exe van Windows XP <=SP1 naar /var/lib/captive kopieren.
En mounten maar:
mount -t captive-ntfs /dev/hda5 /mnt/media/
Tis wat mij betreft heel veilig, maar de performance is natuurlijk minder. Ik hoef niet vaak iets van Linux naar Windows te kopieren, dus ben 100% FATarm.
Naar NTFS schrijven m.b.v. de kernel ntfs driver moet je alleen doen als je weet wat je doet. De functionaliteit van schrijven is zeer beperkt.
[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]
Verwijderd
mijn oplossing is dan ook dat ik een kleine aparte FAT partitie aanhoud voor uitwisseling van bestanden tussen Windoos en Linux...
'k heb een dual boot systeem op mn laptop en een data partitie in ntfs, onder windows is ntfs gewoon beter dan fat32. Nuja er zijn idd wel andere mogelijkheden maar het zou leuk zijn als ik ntfs rw kan mounten daarmee....BoAC schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 11:56:
Is wel wat over te vinden op de Gentoo forums
[ Voor 2% gewijzigd door fuge op 08-01-2005 14:04 . Reden: typfout ]
*** Human knowledge belongs to the world ***