Provision (Blokker DivX Speler) ondertiteling ondersteuning?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.320 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75141

Topicstarter
Ik heb nu al een week die DivX speler van de blokker en ben er wel tevreden over....
Behalve het feit dat deze geen .sub / .srt of andere ondertitelingen ondersteunt voor de DivX films.

Toen dacht ik dat het misschien zou lukken om een DivX AVI + ondertiteling samen te voegen tot 1 AVI bestand. Dat lukte uiteraard maar geen ondertiteling bij het afspelen op de speler en deze omzetten naar SVCD had ook weinig effect op de speler.
Film speelde goed maar weer geen subtitle.

Pioneer had dit ook maar heeft een service CD uitgebracht om dit te updaten.
Zoals de meeste wel weten (ander topics) is het ver zoeken voor support van Provision.

Is er toch een manier om een subtitle af te spelen met een DivX film ?
Oplossingen ?

Help (8>

Voor diegene die het typenummer willen weten: DVX9600PR _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75141

Topicstarter
Handig die Provision.
Site in handleiding: www.service.shop.nl

Alleen kent dit type niet.
Anybody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137656

hallo

Ik heb hetzelfde apparaat gekocht en ik heb dat probleem niet hoor. Je moet op je pc de ondertitteling en de film dezelfde naam geven. Enkel bij de ondertitteling type je er nog .srt achter. Deze 2 bestanden brand je nu met bijv nero op een schijfje en alles gaat werken.

Maar ik heb een ander probleem met dit toedtel. Op mijn pc werkt alles perfect maar als ik het brand en afspeel in de divx speler werkt ook alles perfect alleen is mijn ondertitteling te klein en onduidelijk. Nu heb ik ergens gelezen dat ik iets moet downloaden en op cd zetten en laten afspelen in het toestel en dan zou dit verholpen zijn. Wie kan mij helpen de istellingen te veranderen?

M.v.g.

fcblover69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 19:55

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 137656 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 15:21:
Maar ik heb een ander probleem met dit toedtel. Op mijn pc werkt alles perfect maar als ik het brand en afspeel in de divx speler werkt ook alles perfect alleen is mijn ondertitteling te klein en onduidelijk. Nu heb ik ergens gelezen dat ik iets moet downloaden en op cd zetten en laten afspelen in het toestel en dan zou dit verholpen zijn. Wie kan mij helpen de istellingen te veranderen?
Je hebt een andere firmware nodig voor je dvdspeler, ik heb in dit forum wel een keer een topic gezien erover maar ik kan hem zo gauw niet vinden..

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:32

jmk

gaat dit toevallig over de Provision DCE-2500??
http://www.videohelp.com/...try=&orderby=Name&hits=25
Dan weten we zeker dat het over zelfde speler gaat als in videohelp.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 00:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Een vraag over deze speler. Hoe is het met beeld/audi-synq?
Bij mijn el-cheapo dvd speler van nu loopt het geluid vaak halverwege de film NET niet meer gelijk met het beeld. Dit probleem doet zich vaak voor bij DVD9 schijfjes :(

Hoe zit dat met deze speler?

Heeft hij ook mogelijkheden om (evt. via een omweg) XviD af te spelen? Wat voorn aansluitingen op achterkant? Anders ga ik em ook ff halen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

jmk schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 00:44:
gaat dit toevallig over de Provision DCE-2500??
http://www.videohelp.com/...try=&orderby=Name&hits=25
Dan weten we zeker dat het over zelfde speler gaat als in videohelp.
Nee, die ziet er héél anders uit (niet alle >20 modellen van Provision / Holland Electric etc staan in Videohelp.com)....

Provision DVX 9600 PR (december 2004 Blokker aanbieding) :
Afbeeldingslocatie: http://www.service.shop.nl/GetImage.aspx?ItemId=4&ContentId=573&FieldName=Picture
http://www.service.shop.n...px?ItemId=3&ContentID=545

Provision DVX 3138 H :
Afbeeldingslocatie: http://www.service.shop.nl/GetImage.aspx?ItemId=4&ContentId=513&FieldName=Picture
http://www.service.shop.n...px?ItemId=3&ContentID=322

Provision DCE-2500 :
Afbeeldingslocatie: http://www.promarkt.de/online/catalog/pics/1229990012_org.jpg

En het modelnummer van de huidige (april 2005) Blokker aanbieding is: Provision DVD 4350 Pro 05746 / DVX 4350 PR

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 26-04-2005 05:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90555

Anoniem: 75141 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 11:39:

Toen dacht ik dat het misschien zou lukken om een DivX AVI + ondertiteling samen te voegen tot 1 AVI bestand. Dat lukte uiteraard maar geen ondertiteling bij het afspelen op de speler en deze omzetten naar SVCD had ook weinig effect op de speler.
Film speelde goed maar weer geen subtitle.
hoe bedoel je precies? egt de subtitle er permanent erin encoden? dan zou het gewoon moeten lukken hoor, probeer eens met virtualdub(mod) en VobSub filter

had ook zo'n soort probleem met onze Medion DVD speler... die ondersteund wel subtitles maar laat ze niet compleet zien, maar alsk de divx encode met virtualdub en de subtitle erin 'brandt' dan lukt het gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-04 21:40

neanderthaler

Are friends electric?

Speelt deze dvd back-ups op dvd+rw goed af? Heb in mijn pc een tv-kaart en een dvd-brander. Dacht erover om tv-opnames op dvd+rw te branden en dan gewoon afspelen in de dvd-spelert. Maar helaas, mijn Cyberhome 402 gaat halverwege schokken bij rewritables en stopt er op gegeven moment helemaal mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-06 18:13
Zag deze ook net staan in blokker foldertje. Deze speelt gewoon dvd-r en dvd+r af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Een vraag wat bji ons belangrijk is?

Is deze speler 'student-proef' ? Oftewel, kan hij tegen en stootje etc?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90781

Ik heb ook de DVX9600PR en heb ook het probleem dat ik geen .SRT/.SUB kan afspelen. Wel is me het volgende opgevallen :

Als ik een SUB file gebruik bij een divx film en beide hebben dezelfde naam maar een andere extensie dan kan ik via de afstandbediening wel een subtitle selecteren. Je ziet dan 01/01 staan in beeld. Echter er komt dan gewoon geen tekst in beeld. Met een SRT film zie je gewoon een 'verboden'-teken dus dat het niet mogelijk is. Hij lijkt dus wel wat te doen met SUB files.....
Heeft iemand hier al meer mee geexperimenteerd???

Hackman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132833

Heb vandaag deze Provision gehaald bij de Blokker maar meer dan de helft van mijn Xvid movies speelt ie slecht af. Om de paar minuten slaat hij dan steeds een paar (stuk of 10) seconden over. En andere Xvids speelt ie weer probleemloos af. Heb gekeken met GSpot maar zie geen duidelijk onderscheid in de Xvid's die hij nou wel en niet goed afspeelt. Movies die wel of niet afspelen staan gebrand op dezelfde DVD dus het kan bijna niet liggen aan het branden...

Iemand hier ook last van? Vind het wel jammer... Ondertiteling weet ik helaas niet, ik kijk altijd zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Het probleem?-

Ik heb misschien een vermoeden wat het zou kunnen zijn met die SUB files. Mogelijk kan de DVX9600PR wel externe SVCD SUB files aan. In de handleiding die te downloaden is op service.shop.nl wordt ook gesproken over ondersteuning voor DVD, CVD en SVCD subtitles. Er staat dat je op het V-REMOTE knopje op de afstandbediening moet drukken en je krijgt een menu op het scherm om taal en ondertiteling te kiezen (Dit niet bij MPEG4). Aangezien ik een SUB file had getest met een DIVX film en hij wel aangaf dat er een subtitle was maar niet de tekst weer gaf, heb ik het vermoeden dat het gewoon niet het juiste formaat SUB is. Maar er bestaat dus ook een SVCD SUB. Dus mijn idee is nu om een DIVX te schrijven op cd samen met een SVCD SUB file (en een SRT voor op de pc). Als ik tijd heb ga ik dit eens uitzoeken en proberen. Als iemand het al eerder weet laat het weten! Hopelijk werkt het!

Hackman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143102

Anoniem: 132833 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 02:03:
Heb vandaag deze Provision gehaald bij de Blokker maar meer dan de helft van mijn Xvid movies speelt ie slecht af. Om de paar minuten slaat hij dan steeds een paar (stuk of 10) seconden over. En andere Xvids speelt ie weer probleemloos af. Heb gekeken met GSpot maar zie geen duidelijk onderscheid in de Xvid's die hij nou wel en niet goed afspeelt. Movies die wel of niet afspelen staan gebrand op dezelfde DVD dus het kan bijna niet liggen aan het branden...

Iemand hier ook last van? Vind het wel jammer... Ondertiteling weet ik helaas niet, ik kijk altijd zonder.
Ik heb exact hetzelfde probleem! Het ligt volgens mij aan de audio en niet aan de xvid codec want alle xvid met ac3 geluid doen het prima en die met vbr mp3 slaan om de 30 seconden over? heeft iemand anders ook dit probleem en weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138015

Anoniem: 143102 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:26:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem! Het ligt volgens mij aan de audio en niet aan de xvid codec want alle xvid met ac3 geluid doen het prima en die met vbr mp3 slaan om de 30 seconden over? heeft iemand anders ook dit probleem en weet iemand een oplossing?
Ik heb precies dat probleem, echter wat me opvalt is dat de eerste film op de dvd het wel normaal doet. Als dit niet over gaat breng ik hem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Volgens mij was ik degene die hier dit probleem als eerst postte. Ik heb ook een klein verslagje gemaakt van wat er precies werkte en wat precies niet. Hebben jullie al een idee om dit te verhelpen?

[rml]GsJosh in "Periodieke gadgetaanbiedingen [ Lidl] [ Al..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132833

Dat topic is erg onoverzichtelijk. Had hem wel al een paar keer doorgeplozen maar kon niet zien dat je het over de Blokker DivX speler had ;)

Anyway, ik heb hem al teruggebracht, met deze prut neem ik geen genoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143277

Ik heb ook hetzelfde probleem.

Het heeft te maken met het gecodeerde geluid. Indien deze een variabele bitrate heeft(VBR) dan hakkelt de film. Zelfs bij AC3.

Ik heb daarom bij een aantal films het geluid met virtual dub het geluid geconverteerd naar een constante bitrate, en de films spelen perfect af.

Ondertiteling werkt goed met .srt files. Nadeel vind ik dat de ondertiteling een blauwe ondoorzichtige achtergrond heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143277 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 07:06:
Ik heb ook hetzelfde probleem.

Het heeft te maken met het gecodeerde geluid. Indien deze een variabele bitrate heeft(VBR) dan hakkelt de film. Zelfs bij AC3.

Ik heb daarom bij een aantal films het geluid met virtual dub het geluid geconverteerd naar een constante bitrate, en de films spelen perfect af.

Ondertiteling werkt goed met .srt files. Nadeel vind ik dat de ondertiteling een blauwe ondoorzichtige achtergrond heeft.
Bedankt voor de info Loemoenba!! Ik heb dat programma ook maar hoe converteer je het naar een constante bitrate? met interleaving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

B_FORCE schreef op donderdag 28 april 2005 @ 14:54:
Een vraag wat bji ons belangrijk is?

Is deze speler 'student-proef' ? Oftewel, kan hij tegen en stootje etc?
Ik verwacht van niet ;), als je hem 2 keer laat vallen en een glas bier erover heen is ie zo dood als een haasje ;). Of de lade vliegt er uit of verbuigt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143277

Anoniem: 143102 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:55:
[...]

Bedankt voor de info Loemoenba!! Ik heb dat programma ook maar hoe converteer je het naar een constante bitrate? met interleaving?
laad de film in virtual dub. deze geeft aan dat het geluid vbr is.
dit geluid strip je door in de audio menu aan te geven geen compressie te gebruiken.
daarna naar menu file. save wav.
het geluid wordt nu in een wav file geschreven. meestal wordt dit een vrijgrote file van ongeveer 1 gb als je een film van 1,5 uur hebt.
daarna ga je weer naar menu audio. kies als input voor het geluid wav audio, en selecteer het zojuist gemaakte wav bestand. Ga dan naar weer naar audi, compressie. kies voor mpeg layer 3 en bijvoorbeeld 128 kbps.

ga naar menu file, save as avi en vdub gaat voor je aan de slag.

Voor interleaving heb ik de standaard intellingen gekozen:
preload 500 ms
interleave audio every 1 frame

hierna heb je een film met mp3 geluid met een constante bitrate.
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Hej tweakers,

Ik heb deze DVD-speler ook van de Blokker (april 2005) en hij doet het wel aardig.

Alleen idd jammer van de ondertiteling.. (paarse blak met witte letter)

en ik heb enkele divx films waarbij die idd enkele seconden verspringt of het geluid achterloopt... erg jammer.

Ik vraag me af, waar is in godsnaam de site van Provision te vinden voor de DVD speler 4350 PR?? :(

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145030

Alle dvx-en die ik er tot nu toe op gedraaid heb slaan om de minuut zo'n beetje een paar seconden over, erg irritant. Lijkt me een firmware ding. Maar weet iemand of je die kunt updaten en zo ja waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145046

Heb ook zo een divx player gekocht en bij mij speelt hij alles perfect af, behalve de subtitles zijn klein en vrij onleesbaar, kent soms iemand firmware hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39826

Ik weet niet welke chip erin zit.

Indien er een mediatek chip in zit kan je bijna alles wijzigen.
Kijk op onderstaand forum (eerst even aanmelden) voor software of links om te wijzigen.

http://groups.yahoo.com/group/mt13x9/

Op yahoo zijn er ook groepen voor andere chips.

Kijk ook eens op

http://board.softpedia.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
Hoe kan ik de ondertiteling aanpassen?

Het is paars en ik wil het veranderen (gewoon de kleur weghebben) en verder de ondertiteling verkleinen.

Weet iemand nog een goeie site voor deze provision 4350 PR

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
het topic zit een beetje typisch in elkaar, ik vind het iig niet echt duidelijk. Ondersteunt deze dvd speler nu wel of geen ondertiteling ?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 10:21
Wij hebben nu ook een Provision DVD recorder met DivX ondersteuning van de blokker. (Volgens mij een nieuw model. (DVR 880PR) Dus ik heb een paar avi's op een dvd gebrand met ondertitels erbij (losse .srt files die op de pc gewoon werken). 4 van de 5 films spelen gewoon goed af, maar ik krijg de ondertitels niet te zien. Omdat ondere Provision spelers dit wel kunnen lijkt me dat deze het ook moet kunnen.

Ik heb op de dvd gewoon 5 mappen (In elke map een film en de bijbehorende .srt file, die ik precies dezelfde naam als de film heb gegeven, met .srt erachter.

Kan het aan de firmware liggen, doe ik iets verkeerd of heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb 2 weken een mail gestuurd naar de fabrikant en gevraagd of er firmware was voor die blokker divx speler. ik heb geen reactie gekregen. wat ik ook vreemd vind is dat er op internet (afgezien van dit forum) niets te vinden is over deze divx speler. probleem is dus dat deze speler niet overweg kan met divx met vbr geluid en de ondertitels worden weergegeven in een paarse balk.

Kan ik evt. andere firmware gebruiken? er zit een mediatek chip in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
Ik begeef me nu in dezelfde positie als kavu :)

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146124

Loemamba,
Je zegt:

laad de film in virtual dub. deze geeft aan dat het geluid vbr is.
dit geluid strip je door in de audio menu aan te geven geen compressie te gebruiken.
daarna naar menu file. save wav.
het geluid wordt nu in een wav file geschreven. meestal wordt dit een vrijgrote file van ongeveer 1 gb als je een film van 1,5 uur hebt.
daarna ga je weer naar menu audio. kies als input voor het geluid wav audio, en selecteer het zojuist gemaakte wav bestand. Ga dan naar weer naar audi, compressie. kies voor mpeg layer 3 en bijvoorbeeld 128 kbps.

Maar bij mijn VirtualDub (1.5.10) is de functie Compression in het Audio menu grijs. Oftewel, ik kan het niet aanklikken. Hoe zou dat komen? Moet ik een andere versie gebruiken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar bij mijn VirtualDub (1.5.10) is de functie Compression in het Audio menu grijs. Oftewel, ik kan het niet aanklikken. Hoe zou dat komen? Moet ik een andere versie gebruiken ofzo?
ik gebruik zelf VirtualDubMod

open file en dan geeft die een melding dat het een film is met vbr en dan gewoon op ok klikken
dan naar video en op direct stream copy klikken.
dan naar stream en stream list aanklikken
dan hier op save wav klikken .. omdat je direct stream copy hebt gekozen wordt de file niet groter dan ong. 80 a 90 mb en dus niet full processing mode kiezen want dan wordt het idd een hele grote file van 1gb.
nadat je de de .wav file gesaved hebt ga je naar het programma belight (even besweet en belight downloaden en belight in dezellde folder plaatsen als besweet .. via google kan je deze programma's zo vinden)
bij input zet je de .wav file die je zojuist gedownload hebt ga dan in het menu naar mp3 en save het als cbr (ik gebruik meestal 128 kb/s). met dit programma kan je het trouwens omzetten naar ac3 als je dat zou willen maar dat heb ik zelf nooit gedaan.
ga terug naar virtualdub (als het goed is die nog steeds geopend en zo niet moet je weer direct stream copy kiezen bij video en ga naar streamlist.
de laag die er in staat kan je eruit halen door op disable te klikken en klik nu op add en voeg het .mp3 bestand toe die je zojuist hebt aangemaakt ga dan naar file en save de film!

zo kan je het probleem oplossen maar het is natuurlijk heel veel werk omdat bij iedere divx film te gaan doen dus hoop nog steeds dat iemand een antwoord weet op firmware. kan ik firmware gebruiken van een ander merk (het is tenslotte dezelfde chip die erin zit) om moet het echt firmware zijn die provision levert? en ik stoor mij ook erg aan die paarse balk bij ondertitels!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey Kavu, dat is nog 'es een duidelijke uitleg. Thanks! Ga het gelijk uitproberen. I'll let ya know!

Edit: En het werkt!!!! Fantastisch!

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 146124 op 05-06-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119466

Hallo allemaal,

Ik heb bij blokker de dvx 4350 PR gekocht,maar deze speler heeft problemen met divx 3.0
Dan hapert hij om de 4 seconden ongeveer.
En dat is niet zo'n beetje irritant ook.
De rest, dus versie 4 en 5 speeld ie probleemloos af.
Hoe krijg ik dat ding ge-update ?
Want hoe goed ik ook m'n best doe in google...hij vindt niets :'(
Weet iemand een site waar ik eventueel met dit probleem terecht kan ?

Groetjes Olaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Resonatic, Zie het verhaal hierboven. Of werkt dat niet bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:D Hehe, eindelijk ben ik eruit...

OK voor degene die de DVX9600PR hebben gekocht bij blokker (en waar de eerste oorspronkelijke post over ging..): JE HEBT ondertiteling ondersteuning via SAMI captioning.

.SRT en .SUB pakt hij dus niet maar ik ben er onlangs achtergekomen dat je divX film in combinatie met een .XVID.SMI file van ondertiteling kan voorzien. De ondertiteling was weliswaar klein en valt soms buitenbeeld. Het is namelijk een text-based file die een beetje lijkt op html structuur:

<SAMI>
<HEAD>
<STYLE TYPE="Text/css">
<!--
P {margin-left: 29pt; margin-right: 29pt; font-size: 24pt; text-align: center; font-family: Tahoma; font-weight: bold; color: #FCDD03; background-color: #000000;}
.SUBTTL {Name: 'Subtitles'; Lang: en-US; SAMIType: CC;}
-->
</STYLE>
</HEAD>
<BODY>
<SYNC START=19143>
<P> 
<SYNC START=77334>
<P>Howl's Moving Castle
<SYNC START=82834>
....etc....
<P>Translated by Dice dice@zenno.jp.<br>Subtitle editing by R2theC (nase48@yahoo.com).
<SYNC START=6856802>
<P> 
</BODY>
</SAMI>

Met een <br> tag kun je net als in html een harde return geven (naar de volgende regel)...is wel handig als de ondertiteling niet op het beeld past!!

En zoals je ziet kun je ook het lettertype instellen, maar ik betwijfel of die effect zal hebben op de provision.....try it yourself!!!

Een voorbeeld van een complete file zie : http://www.studiodave.org...tle,2004.svcdrip.xvid.smi

Oh ja tenslote heel belangrijk, gebruik subtitle workshop om te converteren tussen srt, sub, smi, or whatever:
http://www.doom9.org/Soft...s/subtitleworkshop251.zip

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 90781 op 09-06-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even een vraag over het overslaan van sommige divX films.

Loemamba zei dat het aan de bitrate ligt. Deze is niet constant bij sommige divX-jes en de films slaan daarom over om de paar seconden. Nu heb ik mijn films allemaal geconcerteerd naar een constante bitrate en ze lopen perfect nu.

Echter, is er een manier dat ik kan zien of een film geen of juist wel een constante bitrate heeft? Dat scheelt me converteren (wat best veel werk is). Ik heb het programma Gspot. Hoe kun je dit zien?

Ik hoop op antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146124 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 09:55:
Nog even een vraag over het overslaan van sommige divX films.

Loemamba zei dat het aan de bitrate ligt. Deze is niet constant bij sommige divX-jes en de films slaan daarom over om de paar seconden. Nu heb ik mijn films allemaal geconcerteerd naar een constante bitrate en ze lopen perfect nu.

Echter, is er een manier dat ik kan zien of een film geen of juist wel een constante bitrate heeft? Dat scheelt me converteren (wat best veel werk is). Ik heb het programma Gspot. Hoe kun je dit zien?

Ik hoop op antwoord!
Dat kan via het programma GSpot Codec Information Appliance die je kan downloaden op de volgende site: http://www.headbands.com/gspot/ ik heb zelf de stable version v 2.21

veel succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je Kavu, maarrrrrrr....Hoe dan?
Hoe zie je of een film een constante bitrate of juist niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146124 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 12:19:
Dank je Kavu, maarrrrrrr....Hoe dan?
Hoe zie je of een film een constante bitrate of juist niet heeft?
zie foto http://picserver.student....e.php/AFHJUQ21HXCD/p.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oja...DUH!

Superbedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77857

Anoniem: 143102 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 20:18:
[...]

ik gebruik zelf VirtualDubMod

open file en dan geeft die een melding dat het een film is met vbr en dan gewoon op ok klikken
dan naar video en op direct stream copy klikken.
dan naar stream en stream list aanklikken
dan hier op save wav klikken .. omdat je direct stream copy hebt gekozen wordt de file niet groter dan ong. 80 a 90 mb en dus niet full processing mode kiezen want dan wordt het idd een hele grote file van 1gb.
nadat je de de .wav file gesaved hebt ga je naar het programma belight (even besweet en belight downloaden en belight in dezellde folder plaatsen als besweet .. via google kan je deze programma's zo vinden)
bij input zet je de .wav file die je zojuist gedownload hebt ga dan in het menu naar mp3 en save het als cbr (ik gebruik meestal 128 kb/s). met dit programma kan je het trouwens omzetten naar ac3 als je dat zou willen maar dat heb ik zelf nooit gedaan.
ga terug naar virtualdub (als het goed is die nog steeds geopend en zo niet moet je weer direct stream copy kiezen bij video en ga naar streamlist.
de laag die er in staat kan je eruit halen door op disable te klikken en klik nu op add en voeg het .mp3 bestand toe die je zojuist hebt aangemaakt ga dan naar file en save de film!

zo kan je het probleem oplossen maar het is natuurlijk heel veel werk omdat bij iedere divx film te gaan doen dus hoop nog steeds dat iemand een antwoord weet op firmware. kan ik firmware gebruiken van een ander merk (het is tenslotte dezelfde chip die erin zit) om moet het echt firmware zijn die provision levert? en ik stoor mij ook erg aan die paarse balk bij ondertitels!!
is wel een redelijk oud topic, maar ik probeer het toch maar:

Ik heb het via deze manier geprobeerd, maar als ik dat gedaan heb, loopt het geluid niet meer synchroon, is daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:06
Even een vraagje, ik zit er over te twijfelen of ik deze dvd speler zou kopen. In hoeverre is de mediacompatibiliteit ok, of terwijl; pakt hij alle gewone gebrande dvd R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

Paultje3181 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:14:
Even een vraagje, ik zit er over te twijfelen of ik deze dvd speler zou kopen. In hoeverre is de mediacompatibiliteit ok, of terwijl; pakt hij alle gewone gebrande dvd R?
Hier heb ik toch een vraagje over.

Ik heb een DVD gebrand die wel werkt op een andere speler maar niet op deze DVX9600PR.

Merk DVD is Platinum, DVD+R van 4.7 GB.

Hij leest wel DVD's van het merk Ricoh. Iemand bekend met dit probleem?

Edit; laat ik nou net Der Untergang vinden op DVD. Ook een Platinum en die werkt wel.

Sla me maar dood :?

[ Voor 18% gewijzigd door TommyGun op 22-06-2006 21:54 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1