[printers] hoeveel cartridges verslijten voor meerprijs?

Pagina: 1
Acties:

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:11
Hallo daar,

ik bouw de laatste tijd nog wel is pc's en krijg dan over printers/all in one's nogal eens de vraag over hoe het nu zit met het goedkope printer-dure cartridges/dure printers-goedkope cartridges verhaal. Ik heb al eens op diverse inktleveranciers de prijzen vergeleken en eigelijk is het verschil soms maar 10 euro.

Daarnaast is mijn eigen ervaring dat ik niet meerdere cartridges per jaar gebruik, loont het dan nog om meer geld neer te leggen voor een dure printer, omdat je er meerdere jaren over doet om het verschil eruit te halen??

Ik heb ook wel eens iets gelezen in een pc-magazine, die het hadden over honderden euro's per jaar aan printer-kosten, maar ik ken zat mensen die af en toe een kleurplaat voor de kinderen printen of een email/website, maar die dus ook wel n jaar doen met een cartridge-set (kleur/zwart)

Wat adviseren jullie mensen die met zo'n vraag komen?? Ik dus meestal gewoon een goedkope printer en dan alternatieve cartridges, omdat duurdere printers de aanschafprijs behoorlijk omhoog schroeven, maar eigelijk geen wezelijk voordeel brengen bij weinig gebruik.

edit:
Topic-titel misschien beetje vaag?

[ Voor 4% gewijzigd door Miglow op 08-01-2005 11:20 ]

Verwijderd

Printers van 40 euro hebben inktpatronen van 8ml ofzo (bij HP iig), dus dan ben je een fortuin kwijt.
De all-in-one's van HP hebben een stuk grotere cardridges. Ik raad altijd de goedkoopste aan (90 euro all-in-one). Die hebben een normale grootte inktpatroon en doen prima wat je er van verwacht.

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Gewoon een kwestie van even uitrekenen zeg ik altijd.
Eerst moet je natuurlijk bepalen wat je wilt hebben.
Een onder/boven lader, klein/groot etc.
Dure printers zijn natuurlijk niet alleen duurder maar presteren ook beter.
Dan kijk je gewoon wat de prjjzen zijn voor imitatie cartridges.

Ik zeg ook even dat je naar ml moet kijken niet alleen cartridge prijs :P uitrekenen hoe zuinig met de inkt wordt geprint gaat helaas niet.

• Miglow
BARACUS schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 11:29:
Gewoon een kwestie van even uitrekenen zeg ik altijd.
Eerst moet je natuurlijk bepalen wat je wilt hebben.
Een onder/boven lader, klein/groot etc.
Dure printers zijn natuurlijk niet alleen duurder maar presteren ook beter.
Dan kijk je gewoon wat de prjjzen zijn voor imitatie cartridges.

Ik zeg ook even dat je naar ml moet kijken niet alleen cartridge prijs :P uitrekenen hoe zuinig met de inkt wordt geprint gaat helaas niet.
In welk opzicht beter dan, anders gezegd, waar merk je dat in, is dat in de printsnelheid of merk je het bij het printen van bijvoorbeeld grote foto's?? (a4) En willen we niet allemaal een kleine printer?? :Y)

Trouwens wel een goed punt hoeveel ml die cartridges zijn, heb ik nog nooit op gelet. Wat is dan goed/veel als 8 ml weinig is??

Verwijderd

Miglow schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 11:33:
[...]
Trouwens wel een goed punt hoeveel ml die cartridges zijn, heb ik nog nooit op gelet. Wat is dan goed/veel als 8 ml weinig is??
In mijn all-in-one van HP zit 19ml in de zwarte cardridge. Het patroon is maar 1 euro duurder ofzo dan die van 8ml.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Ikzelf gebruik 'n Dell 720 printer om z'n lage gebruikskosten. De printer zelf kostte destijds 18 euro (1 euro + 17 euro verzendkosten). De vullingen zijn klein, maar gemakkelijk zelf te hervullen. Je kunt ze ongeveer 15x opnieuw voorzien van inkt, daarna is de printerkop versleten op de vulling.

Losse nieuwe vullingen kosten 20 euro per stuk (en zijn 15x opnieuw te vullen). Inkt kost 17.50 voor 100ML van elke kleur (Genoeg voor ongeveer 40-50 keer hervullen).

Per zelfgevulde cartidge kan ik zo'n 30-40 full-page, standaard kwaliteit, prints afdrukken.

Dus ff rekenen, de gebruikskosten zijn:

40 euro per cartidgeset (kleur + zwart) + (1/3e van) een hervulset van 17.50 euro = 5.90, samen dus 46 euro. Daarmee heb ik 16 vullingen (1 origineel, 15 hervullingen), van elk 35 volledige prints, dus 560 volledige prints. Per print is dat 0.082 euro :)

Als je in plaats van full-page foto's ook teksten etc print, kun je wel 10x zoveel prints maken nog :)

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-01 01:54
Aangezien ik zelf niet zo kapot ben van onofficiele cardridges ed (omdat ik ze al vaker printers naar de knoppen zag helpen, naja de koppen dan) adviseer ik meestal het merk Canon.

Deze printers zijn over het algemeen vrij prijzig in aanschaf, rond de 150 ~ 200 euro. Vooral de nieuwe Pixma IP5000 schijnt er zuinig te zijn met de inkt. Verder kosten de cardridges bij canon niet veel.

De S450 die ik nu heb, betaal je 10 euro voor een zwarte cardridge van 27 ml. Ook kleur is apart gedaan en is volgens mij rond de 13 ml per kleur, ook die zijn 10 euro per stuk. Over het algemeen kan ik hier ook een jaar mee doen (al gebruik ik hem niet heel vaak)

Maar ik ben dus meer voor een duurdere printer die zuinig weet te printen en redelijk goedkope cardridges heeft :)

• BARACUS
Miglow schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 11:33:
[...]

In welk opzicht beter dan, anders gezegd, waar merk je dat in, is dat in de printsnelheid of merk je het bij het printen van bijvoorbeeld grote foto's?? (a4) En willen we niet allemaal een kleine printer?? :Y)
Meer bladzijdes per minuut, afdruk kwaliteit, tja wat kan een printer nog meer?
Het is maar net wat je ermee wilt doen natuurlijk
Iedereen wilt een kleine maar die zijn niet altijd zo goedkoop.
8 ml is weinig.
Ikzelf heb een Canon s750 voor 168 euro gehaald, 4 euro voor 27ml inkt :)
Puur omdat ik geen andere kon vinden waar per ml goedkoper uit was.
Ik heb natuurlijk ook aanschafprijs gedeeld door de goedkopere inkt.
Uitslag was iets van na 10 tanks break even ofzo.

• Miglow
BARACUS schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:50:
[...]

Meer bladzijdes per minuut, afdruk kwaliteit, tja wat kan een printer nog meer?
Het is maar net wat je ermee wilt doen natuurlijk
Iedereen wilt een kleine maar die zijn niet altijd zo goedkoop.

[...]

8 ml is weinig.
Ikzelf heb een Canon s750 voor 168 euro gehaald, 4 euro voor 27ml inkt :)
Puur omdat ik geen andere kon vinden waar per ml goedkoper uit was.
Ik heb natuurlijk ook aanschafprijs gedeeld door de goedkopere inkt.
Uitslag was iets van na 10 tanks break even ofzo.
Meeste noobs tellen niet hoeveel blaadjes er per minuut uit komen gelukkig :)

En wat ik zo even zie is dat toch de Canon's zuiniger zijn met inkt (wat een opluchting na de bubblejet-210 :o ) Maar 10 tanks duurt bij mij en vele noobs met mij dus wel meerdere jaren, anders gezegd, langer dan dat de printer meegaat en ben je dus uiteindelijk duurder uit lijkt me??

• BARACUS
Miglow schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 18:26:
[...]

Meeste noobs tellen niet hoeveel blaadjes er per minuut uit komen gelukkig :)

En wat ik zo even zie is dat toch de Canon's zuiniger zijn met inkt (wat een opluchting na de bubblejet-210 :o ) Maar 10 tanks duurt bij mij en vele noobs met mij dus wel meerdere jaren, anders gezegd, langer dan dat de printer meegaat en ben je dus uiteindelijk duurder uit lijkt me??
Tja het is een gok natuurlijk, als dat ding na 1 jaar kapot is :|
Het is ook zo dat ik liever even een groot bedrag uitgeef als telkens scheldend 30 euro voor een potje betaal ;)

Mijn printer hiervoor heeft het 10 jaar volgehouden vandaar mijn keuze, geeft vertrouwen.
Met kleur was ik nog sneller break even dus hoe het nu precies zit heb ik niet meer onthouden.

Als je echt niks print dan ja gewoon de goedkoopste pakken :) en als je inkt op is kun je net zo goed een nieuwe halen ipv een tank :P

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
en hoe zit het dan met (kleuren) laserprinters? :)

404 Signature not found

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-02 20:36
kleurenlaserprinters zijn steeds goedkoper aan het worden, maar ik heb eens naar de prijzen voor een nieuwe toner (kleuren) gekeken en die zijn echt schrikbarend hoog.

Ik heb nu dus maar een zwart/wit laser all-in-one gekocht van Samsung (de SCX-4100) voor 209,-
die print, scant en kopieerd, maar er zit voor die prijs begrijpelijkerwijs geen fax in.
Pagina: 1