Toon posts:

Kan ik mijn computernaam (tevens inlognaam) camoufleren ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

graag zou ik het volgende willen vragen- in hopelijk het goede forum :-) - Het valt me op dat elke keer als ik een email naar een nieuwsgroep via de Argosoft Mail Server en Hamster ( anonieme server) verzend in het bronbestand van de email onder Message ID mijn computernaam te vinden is, wat tevens de inlognaam is van mijn @home account ( dus ziet het er ongeveer zo uit : Message-ID: 4n1sre7f51h7flc.070120052234@cc342xxx-a>, waarbij achter het @ mijn computernaam staat) .

Normaal mail ik altijd via individual.net naar de nieuwswsgroepen, en dan staat achter het @ individual.net.

Kan ik mijn computernaam ( dus tevens inlognaam voor het @home account) toch op de een of andere manier camoufleren, zodat het niet meer in de Message-ID staat ? De naam zelf kan ik dus niet veranderen , volgens mij, omdat ik dan geen LAN verbinding met @home heb.

K heb uiteraard wel even gegoogled, maar ben nog niets tegengekomen.
Alvast dank !

Rob Sanders

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 20:24
of het op je pc ingesteld kan worden weet ik niet. Maar gooi er eens een router tussen

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Waarom zou je dat willen? Je IP zal alsnog in de header te zien zijn, en met je IP kan je alsnog heel simpel die naam achterhalen.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de antwoorden

Maar Athlon, een IP adres staat toch nooit in (de bron van) een emailbericht ? Dan moet ik daar toch altijd heel dom over heen gelezen hebben ? :?

groet,

rob

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

Reptile209

- gers -

Als het goed is, zal iedere SMTP-server netjes het IP van de afzender in het bericht opnemen. Dit om te kunnen kijken waar het dus oorspronkelijk vandaan kwam. Daar zal je wel overheen gelezen hebben dus ;).

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 11:16:
Als het goed is, zal iedere SMTP-server netjes het IP van de afzender in het bericht opnemen. Dit om te kunnen kijken waar het dus oorspronkelijk vandaan kwam. Daar zal je wel overheen gelezen hebben dus ;).
Je hebt helemaal gelijk ! 8)7 .

groet, rob

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Aangezien (bij e-mail, niet bij nntp) je eigen useragent de MsgID (in principe) zelf bedenkt is dit geen I&T maar een SA-probleem ;)
I&T -> SA

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1