Toon posts:

[XP] Domein profiel weg na Administrator login

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal week heb ik een Windows XP Proffesional pc in mijn Windows 2003 domein hangen. Dit werkt verder allemaal goed, ik gebruik geen roming profiles o.i.d. maar ik merk dat er bij die Windows XP pc opeens alle instellingen weg zijn.

Dit is nu 2 keer gebeurd, en is altijd zo nadat ik onder de Administrator account lokaal heb ingelogd. Dat zou toch niet mogen uitmaken dat alle instellingen weg zijn en het profiel gereset lijkt te wezen.

Wanneer ik weer inlog onder het domein met een normale domeinaccount dan zijn alle bureaublad snelkoppelingen weg, achtergrond weer anders, krijg een pop-up van Rondleinding door XP, Outlook staat niet meer op de Exchange ingesteld enz enz..

Weet iemand hoe dit kan??

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:41

grimson

domeingrommer

Wat ik begrijp is dat het volgende gebeurt?;

Je logt als lokale administrator aan op die Windows XP machine

Je logt weer als een domein gebruiker aan op deze Windows XP machine en al de instellingen zijn kwijt van deze gebruiker? (Alsof je nieuw aanmeld)

Dit gebeurt alleen als je als lokale administrator aanmeld? Niet als Domein Admin op deze XP machine? wat zegt het profielen tabje als je aanemeld als lokale beheerder? staat er iets in de event log ?

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat is exact het probleem? Heb je als domain admin niet het zelfde profiel als de lokale admin? Lijkt me vrij logisch :P

Het is lastig om uit je topicstart op te maken wat er exact fout gaat. Ook zie ik zo 1 2 3 niet terug wat je allemaal al hebt geprobeerd om het op te lossen. Heb je al eens in de Windows Operating Systems - FAQ gekeken, en wat rondgezocht op GoT en met een zoekmachine als Google?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik was al bang dat het niet echt duidelijk was. Zou het nog een keer proberen uit te leggen:

Normaal heb ik een gebruiker, user1, die op het domein (Windows 2003) inlogt. Er worden geen roming profiles gebruikt dus alle instellingen van deze gebruiker worden lokaal geladen. Dit heeft weken goed gewerkt. Totdat.

Nu heb ik wat willen installeren dus bij ik met de lokale Administrator account gaan inloggen, alles gedaan wat ik moest doen, en weer vrolijk afgemeld.

Vervolgens log ik weer in met user1 op het domein, en tot mijn verbazing zijn alle instellingen weg. Op google.nl [weet ook niet goed waar ik op zou moeten zoeken] heb ik hier niks over kunnen vinden en in de FAQ staat ook niks wat hiermee te maken zou kunnen hebben.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 14:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er nu ook net achter dat als ik uberhaupt onder een andere account inlog alle instellingen weg zijn. Maakt niet uit of het een beheerders account is of niet, of het nou op het domein is of lokaal. Je zou denken dat het niet opgeslagen word, maar waarom staat het bij een herstart wel alle instellingen als vanouds? Dus als je gewoon onder dezelfde account blijft werken.

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem, ik heb gister een ander account aangemaakt omdat ik een melding kreeg dat ik geen rechten had om iets te downloaden en te installeren, dat account was gewoon ff om te proberen of het zo wel ging, niet dus maar dat is niet het probleem, ik start net mijn PC op en ik sta ineens ingelogd onder de aangemaakte naam, simpel toch zou je zeggen gewoon weer ff terug switchen naar je oude account, ja dat kan dus niet want dat account is helemaal verdwenen, iemand enig idee waar hij zou kunnen staan?
Als ik switch user doe staat hij er niet tussen, hij kan toch niet zomaar verdwenen zijn?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Open maar even een nieuw topic waarin je wat duidelijker aangeeft wat er nou precies allemaal aan de hand is - dit topic is te specifiek om echt in door te gaan met een ander probleem wat er 'op lijkt' :)
Pagina: 1