Toon posts:

[Win Xp]Internet Gaming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hadden dus voor gisteren gepland om een middagje gezellig te gamen, met de games :
- Cossacks Art Of War
- Unreal Tournament
- Age Of Empires
- Dungeon Siege Legends Of Aranna

We hadden het allemaal goed bekenen, en de games waren mooi voorzien van een "Tcpi/ip Direct Connect" optie.

Dus jah, de snelste PC hosten natuurlijk, en wij dus met 3 andere pc's op 3 andere locaties proberen te joinen naar zijn ip. Maar helaas, geen game werd gevonden.
Dus wij andersom proberen, en een ander ging hosten, maar helaas, weer dezelfde resultaten.

We hebben dus in de readme's van de spellen gelezen, we hebben Google al geadviseerd, maar niks of niemand geeft ons het goeie resultaat.

Alles Pc's draaien op Windows Xp, en allemaal met een verbinding sneller dan 100 kb, en 3 pc's bevinden zich achter een router, en ik zit achter een Switch(Ongeveer hetzelfde?). Allemaal hebben we de firewalls uitgezet.

Wat doen wij verkeerd ? Wat kunnen we eran doen om het op te lossen ?

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

kijk eens in de logs van de routers of er daar geen meldingen komen van verboden verbindingen...

en die firewall, is dat de winXP firewall of de router firewall?? waarschijnlijk ben je vergeten de poorten de forwarden.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, porter forwarden, daar hoorden wij meer van, maar iemand zij dus dat dit niet zo hoort te zijn. Maar wij moeten dus allemaal poorten forwarden. De firewalls staan allemaal uit, windows xp, de gedownloade, en de routers.

Hoe moet ik ze forwarden ?

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Bij elke router is de interface weer anders... ook verschillen de poorten per spel. De poortnummers kan je meestal wel in de readme van desbetreffend spel vinden, hoe je die op jouw router moet forwarden zal je even met de search moeten opzoeken of in de handleiding moeten kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Bijvoorbeeld dit staat er in de readme van Age Of Empires :

Multiple IP Addresses – If other players are not able to connect to a game you have created by typing the IP address that appears when you click the IP button on the Multiplayer Game screen, you may have multiple IP addresses. You can display all of your IP addresses by running Winipcfg.

Maar dat is al fout, omdat dat ip adres van mijn netwerk is. Http://www.mijnip.nl geeft hte ip aan dat ik moet gebruiken toch ?

Want bijn Start Uitvoeren > cmd > ipconfig krijg ik als ip : 10.0.0.150, en bij http://www.mijnip.nl, krijg ik een nummer dbeginnend met 213.218 ... Wij gebruiken dus allemaal mijnip.nl als ipadres in de games, doen wij het dan allemaal verkeerd ? En moeten wij dus allemaal via ipconfig onze ip-adressen gebruiken.

Ik heb in de readme's van alle 4de games gekeken, maar niet een readme die zegt iets over het forwarden van poorten. Ook kan ik niks vinden over het forwarden van poorten over mijn switch.

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
Dat mijnip.nl is je internet ip, je moet natuurlijk je LAN ip gebruiken. Zit wel iedereen in de zelfde range als jij? 10.0.0.xxx ?

edit; niet goed gelezen :+

[ Voor 11% gewijzigd door kevin op 08-01-2005 10:17 . Reden: net wakker ]

Verwijderd

Als je goed leest, zie je dat ze over internet spelen.

Verwijderd

Topicstarter
We doen het dus niet in een Lan, maar we zitten gewoon allemaal lekker thuis.

Mun maten en hebben de volgende ip adressen :

213.218.x.x
62.196.x.x
62.221.x.x
80.57.x.x
Dat hebben ze dus allemaal gekregen via mijnip.nl...

Maar we moeten het dus doen met de ip van ipconfig ?
Want in dat geval moet ik ze wakker bellen :P
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 10:11:
Als je goed leest, zie je dat ze over internet spelen.
Dus is mijn bovenstaande post alweer overbodig geworden door een slordig lezer ? :( 8)7 |:(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 10:14 ]

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

nee, je gebruikt de juiste IP-adressen.

in het gemakkelijkste geval kan je tijdelijk in je router pagina's je eigen PC op DMZ (dimilitarized zone) zetten dan moet je geen porten gaan zoeken per spel, en wordt rechtstreeks ALLE ONBEKENDE verkeer doorgezonden naar jouw PC. (dis dus een klein beveiligings-risico, maar dit kan je wel voor 1 middagje doen)

ander moet je gaan zoeken naar settings als port-forwarding/virtual-server/... en telkens de specifieke poort doorzenden naar jouw PC

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de reactie's. Ik ga het probleem dus eerst neerleggen bij de poorten. Als we dit alle 4 gedaan hebben, en we zijn er nog niet uit, zal ik hier cker weer te vinden zijn :P

Bedankt !

Nog ff een edit : Maar ik begrijp het dus goed dat ik ook de poorten van mijn Switch Kan openzetten ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 10:24 ]

• Chrissels
  • Laatst online: 29-04-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 10:18:
[...]
Nog ff een edit : Maar ik begrijp het dus goed dat ik ook de poorten van mijn Switch Kan openzetten ?
Als jouw switch echt alleen een switch is (en niet een switch met router,) dan hoef je daar niet mee te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Chrissels schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 10:27:
[...]

Als jouw switch echt alleen een switch is (en niet een switch met router,) dan hoef je daar niet mee te doen.
Ik heb dus alleen een switch. Het kan dus niet aan mij liggen :w

Verwijderd

Topicstarter
Is er ook een programma te koop waar je automatisch poorten mee open kan zetten. Of ergesn en Freeware programma te downloaden?

Ik heb iets gelezen over Virtual Server, kan ik daarmee ook poorten open zetten ?

Verwijderd

Wat voor routers en switch is/zijn het?

Ik kan het nu ff niet zien,
want de acu is leeg van me glazenbol...

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ok, ik las ergens dat je denkt dat iedereen poorten open moet zetten, maar alleen degene die de game HOST moet de poorten in zijn router openzetten. De CLIENTS die gaan connecten met de server/host hoeven dat als het goed is niet.

Je kan het beste degene met de snelste internetverbinding een game laten starten. Vooral een goeie upload is belangrijk vanaf de server, download snelheid heeft iedereen meestal wel genoeg.

Korte uitleg aan de hand van mijn eigen setup:
Ik heb een pc met lokaal IP adres 192.168.1.5 , mijn internet IP adres is 217.120.x.x , en ik wil een spelletje Unreal Tournament beginnen als server, zodat mn vrienden erbij kunnen. Ik heb dus een router staan voor de duidelijkheid.
Om op de router poorten open te zetten of een DMZ te maken, ga je naar het menu van je router.
Bij mij kan ik dat bijvoorbeeld benaderen via http://192.168.1.1 , maar dat kan bij jou of je vrienden weer anders zijn.
Ga op zoek naar een menuoptie DMZ, deze staat bv bij mij bij de FireWall settings in mn router. Activeer DMZ en vul het lokale ip-adres in van de computer die server is. Bij mij is dat dus 192.168.1.5.

Op dit moment wordt elk verzoek vanaf het internet (van mn vrienden dus) om mij te bereiken via mn ip 217.120.x.x door mijn router doorgestuurd naar mijn pctje op 192.168.1.5.
Als ik een game heb lopen kunnen ze er dus bij komen en kunnen we spelen! :D

Niet vergeten om na het spelen de DMZ weer uit te zetten tot de volgende game-sessie!

Oef, lang verhaal, en er kan nog van alles misgaan met software firewalls op de server pc enz enz, maar hopelijk werkt dit voorbeeld wat verhelderend.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:47:
Wat voor routers en switch is/zijn het?

Ik kan het nu ff niet zien,
want de acu is leeg van me glazenbol...
Ten eerste wil ik op merken dat ik je reactie sneu vind, en dat je ook gewoon kan zeggen, dat ik voortaan de merken erbij moet zetten. Op mij komt dit sarcastisch over.

Ten tweede hoef je dat helemaal niet te weten, omdat bij elke router en/of modem de host de poorten open moet zetten.
zwippie schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:13:
Oef, lang verhaal, en er kan nog van alles misgaan met software firewalls op de server pc enz enz, maar hopelijk werkt dit voorbeeld wat verhelderend.
Hier heb ik tenminste wat aan. We gaan dit zo spoedig mogelijk uitproberen, en waarderen al jullie serieuse reactie's, en toch ook een beetje die van unnamed_player O-) _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost, het antwoord wat zippie gaf bood de oplossing, deze kan dus zoals gezegd, een slotje krijgen !!!

Nogmaals bedankt !

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 12:58:
Het probleem is opgelost, het antwoord wat zippie gaf bood de oplossing, deze kan dus zoals gezegd, een slotje krijgen !!!

Nogmaals bedankt !
Dat is helaas geen goede oplossing, DMZ gebruik je voor linux etc maar niet voor windows bakken, veel te groot security issue!

Wat jij gewoon moet doen:
Het Grote Poortmappingsverhaal

Diegene die servert moet poorten openen in zijn router zodat jullie inkomend verkeer terecht komt op de goede computer=server in zijn netwerk. Welk poort de game/server gebruikt staat vermeld in de game zijn FAQ maar je kan het ook zien met bv een netstat -a in de command prompt.

• lemming_nl
  • Niet online
Je kan ook gewoon alle poorten forwarden. Heb ik gedaan en dan op eigen pc een firewall. Dan heb je nooit dat gekloot met dat je voor een ander spel weer andere poorten nodig hebt

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

lemming_nl schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:12:
Je kan ook gewoon alle poorten forwarden. Heb ik gedaan en dan op eigen pc een firewall. Dan heb je nooit dat gekloot met dat je voor een ander spel weer andere poorten nodig hebt
En dan ben je bij het eerste de beste volgende blaster of sasser virus weer besmet......

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

SSH schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:06:
[...]
Dat is helaas geen goede oplossing, DMZ gebruik je voor linux etc maar niet voor windows bakken, veel te groot security issue!

Wat jij gewoon moet doen:
Het Grote Poortmappingsverhaal
Je hebt gelijk, daarom zei ik er ook bij dat na het gamen de DMZ direct weer uit moet. :)

De reden dat ik het zo heb uitgelegd, is omdat TS verschillende games wilde spelen en (denk ik) nog niet zoveel kennis/ervaring heeft met portforwarden. Niet dat dat moeilijk is, maar dan moet je de poortnummers weer weten, en die weet ik dus niet.

Mocht het via de DMZ dus allemaal werken, CyanPriest, dan is de volgende stap om alleen die poorten open te zetten die je gameserver(s) nodig hebben.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

Topicstarter
Ow njah, tot nu toe heeft het dmz verhaal geen problemen opgelevert, alhoewel, der is nu 1 persoon die de host niet kan zien, de rest dus allemaal wel.

Maar wij kunnen dus voor Coassacks Art Of War, heen poort vinden. Daar zal ik hier verder ook niks in vragen.

Maar toch bedankt !

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 09:01
Poorten
2300 t/m 2400
6073
47624
3389(voor rdp evt, makkelijk voor hulp op afstand :-)

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-05 12:04

ossy

Festina Lente

kijk ook even hier:
http://www.hamachi.cc
Is een makkelijke en veilige oplossing.

Specs

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik heb een aantal dagen zitten kloten met NFSU 2 over vpn.

Heb een p3 500 Mhz met Windows 2000 Server opgezet, iedereen kon prima vpn verbinding maken. Alles werkte (file sharen, pingen enzv) maar het probleem zit um in dit:

VPN stuurt geen broadcast berichten door!!

met andere woorden, als een game iedereen op je lan/vpn wil bereiken stuurt het een bericht naar ip 255.255.255.255 (broadcast adres) zodat iedereen het bericht ontvangt dat jij een server draait. VPN stuurt dit bericht niet door dus houd het op met vpn.

Wat je wel kan doen (werkt ERUG goed) en makkelijk

Download http://www.morpheussoftware.net/git/
Add het ip van de persoon waarmee je wil gamen, doe dit met een UDP verbinding
Forward alle poorten

en doe percies hetzelfde bij de persoon waartegen je wil gamen.

LETOP!: als je een router hebt forward poort 213/214 UDP naar je netwerk ip (meestal 192.168.x.x)
succes:)
Pagina: 1