[2000] Terminal server: gebruikers met mandatory profile

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-04 16:45
Ik heb hier een Terminal Server in application mode, hierop moeten een handjevol mensen op kunnen inloggen om een boekhoud programma te kunnen draaien. Ik wil 2 verschillende profilen gebruiken omdat de gebruikers in te delen zijn in 2 groepen met ieder hun wensen.
Ik wil deze mensen (van dezelfde groep) allemaal hetzelfde profiel gebruiken met een standaard desktop en andere instellingen. Maar de vraag is hoe kan ik het beste deze mandatory profile maken?
Moet ik een nieuwe gebruiker (bijvoorbeeld gebruiker: "TS_profiel1") aanmaken, daarmee inloggen de boel naar wens aanpassen en vervolgens het profiel mandatory maken door ntuser.dat te hernoemen naar .man? En vervolgens de gebruikers koppelen aan hun desbetreffende TS profiel?

...

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 17:07

Arno

PF5A

Je geeft zelf al antwoord :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Niet zomaar kopieren, maar via de Computer Properties > Profiles > copy to. En natuurlijk ook nog de gebruikers rechten geven om dat profiel te gebruiken. Dat gaat ook via dat scherm.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Gebruik ook policy's hiervoor, dat is misschien nog veel makkelijker. En let op dat je een apart terminal services profiel kan aanmaken naast het normale profiel. Met een policy kun je heel veel dichttimmeren (zoveel dat je gebruikers gaan miepen dat het niet werkbaar is >:) )

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun