Toon posts:

Welke juiste Beamer?

Pagina: 1
Acties:
  • 406 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag een Beamer kopen, nu heb ik de pricewatch gezien en wat reviews en uiteraard de topic die op GoT staat ook gelezen.

Nu had ik een aantal vraagjes wat ik niet echt kan vinden.

Welke afstand moet je hebben tussen jou en het projectiescherm van zeg maar 1.80mx1.40m
Ik wil namelijk dit formaat omdat me kamer ook niet echt veel groter is als dat. :(

Nu had ik ook een vraag, welke beamer is ongeveer de beste voor een budget van ongeveer 800 a 900 euro.

Ik weet het niet zo'n grandios bedrag maar heb niks meer :(

Het moet ook scherp zijn.

Nu weet ik dat het beste is te kijken naar de hoeveelheid lumen en de resolutie.

Maar ik zou ook graag scherpte willen hebben.

IK zou graag het thuis bioscoop gevoel hebben als je begrijpt wat ik bedoel.

Wie ken me helpen plz!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:48

Movinghead

ing.

je zou eens kunnen kijken voor een Sanyo PLV-Zx series,

misschien dat je eens contact op kan nemen met Impress www.impressbv.nl deze leveren deze beamers

de vraag is wat wil je met die beamer doen, TV kijken of film afspelen?

Verwijderd

Topicstarter
Movinghead schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 02:56:
je zou eens kunnen kijken voor een Sanyo PLV-Zx series,

misschien dat je eens contact op kan nemen met Impress www.impressbv.nl deze leveren deze beamers

de vraag is wat wil je met die beamer doen, TV kijken of film afspelen?
Het is voor films af te spelen en ook voornamelijk IMAX 3-D Theatere films.
Heb zo'n bril special ervoor.

Wil hem dus gewoon gekoppeld vanuit me pc richting de beamer en dan mooi scherp geprojecteerd op me scherm.

En misschien wat games kunnen spelen erop.
Misschien Prince of Percia warrior within etc.. dat soort adventure games.

Dus de Sanyo is wel iets?

Ik ga even hecken op hun website thnx

EDIT/ Het moest wel in me budget blijven.

De prijzen die hierop staan vliegen de pan uit joh!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 03:12 ]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Wat zijn dat voor afzetters :X
Who in her/his sick mind would pay 45000 EURO for a beamer :|
Kan me ook niet voorstellen dat de verschillen zo daverend zijn dat je daar zoveel xtra neer voor moet tellen.
Dan heb ik het nog niet over die van 45mille maar over bijv. 3mille.
Mja 800x600 lijkt me ook niet echt een lolletje :r

[ Voor 13% gewijzigd door J0J0 op 08-01-2005 03:27 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
J0J0 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 03:25:
Wat zijn dat voor afzetters :X
Who in her/his sick mind would pay 45000 EURO for a beamer :|
Kan me ook niet voorstellen dat de verschillen zo daverend zijn dat je daar zoveel xtra neer voor moet tellen.
Dan heb ik het nog niet over die van 45mille maar over bijv. 3mille.
Mja 800x600 lijkt me ook niet echt een lolletje :r
Mja maar dan zit ik nog met een probleem!

Ik zoek scherpte alleen niet voor een hele grote ruimte ik bedoel ik heb geen bioscoopzaal als slaapkamer lol.

2,5Meter breed bij 4 meter lang.

Tja klein maar is niks anders!

En ik zoek juist een leuke goedkope maar perfect werkende beamer voor rond de 800 a 900 euro en nog mooie scherpte heeft ook maar waar en welke?

Wat is ongeveer een juiste keuze? 800x600 is niks? kom je uit op 1024x786 die zijn gelijk ver boven me budget!
nu het aantal lumen 1200? 1500? 2000?

Ik heb er niet veel kaas van gegeten zoals je al merkt!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Voor films moet het beeld juist niet te fel zijn, of je omgeving moet ook de krant willen lezen als jij een film kijkt.
Mijn beamer draait films in de theaterstand (halve kracht) en heeft een nd filter ervoor om nog wat lumen weg te halen en daarmee de contrast te verhogen.
Zal wel ergens rond de 3 a 400 lumen zijn. En dat is fel genoeg. Voor gamen zet ik hem wel op vol vermogen.

voor 800 euro heb je trouwens niet eens veel keus. Je kan de epson tw10 eens bekijken die is voor film geschikt.

en ik zou een 16:9 verhouding kiezen en geen 4:3

[ Voor 5% gewijzigd door ErikRo op 08-01-2005 11:25 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 23:34

BNX

ErikRo schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 11:25:
en ik zou een 16:9 verhouding kiezen en geen 4:3
Ben ik het vol mee eens. Aangezien je hem hoofdzakelijk (denk ik) gaat gebruiken voor games en films, krijg je voor privé gebruik spijt van een 4:3 beamer. Bij films heb je te grote zwarte balken, welke toch 'grijs' geprojecteerd worden...

(ben zelf trotse bezitter van een Epson TW10H <-- goede keuze)

Tevens is idd de PLV-Z serie van Sharp ook zeer goed, en 16:9 uiteraard.
In het DLP segment is een Optoma Themescene H30 een prijsbewust neusje v/d zalm.

succes!

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 02:52:.....
Nu weet ik dat het beste is te kijken naar de hoeveelheid lumen en de resolutie.
Maar ik zou ook graag scherpte willen hebben.
Als je op een beperkt budget zit moet je ook kijken naar de prijs en de levensduur van de lamp. Sommige lampen kosten een halve euro per uur levensduur. Over het algemeen ligt de prijs tussen de €0,10 en 0,50 per uur.

Verder moet je het beeld ook ergens op projecteren. Ga je een laken van je bed ophangen, of een echt scherm kopen?

Verwijderd

Topicstarter
joopv schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 11:37:
[...]

Als je op een beperkt budget zit moet je ook kijken naar de prijs en de levensduur van de lamp. Sommige lampen kosten een halve euro per uur levensduur. Over het algemeen ligt de prijs tussen de €0,10 en 0,50 per uur.

Verder moet je het beeld ook ergens op projecteren. Ga je een laken van je bed ophangen, of een echt scherm kopen?
Hoi bedankt voor je antwoord.

Ik ga het op een echt scherm projecteren zo'n handmatige bediening wordt het.
Zo duur zijn deze niet en een laken is niet altijd lekker strak!

Verwijderd

Topicstarter
BNX schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 11:30:
[...]

Ben ik het vol mee eens. Aangezien je hem hoofdzakelijk (denk ik) gaat gebruiken voor games en films, krijg je voor privé gebruik spijt van een 4:3 beamer. Bij films heb je te grote zwarte balken, welke toch 'grijs' geprojecteerd worden...

(ben zelf trotse bezitter van een Epson TW10H <-- goede keuze)

Tevens is idd de PLV-Z serie van Sharp ook zeer goed, en 16:9 uiteraard.
In het DLP segment is een Optoma Themescene H30 een prijsbewust neusje v/d zalm.

succes!
Ok ik wou evengoed gaan voor een 16:3 dat had ik gelezen dat die het beste is voor films.
Dus als ik het goed begrijp, als ik een beamer neem met ongeveer 1200 lumen is dat voldoende?
de PLV-Z serie is aardig duur!
Maar ik zal eens kijken voor een Qbenc

Deze ving me oog op.

http://www.benq.nl/Produc...t=379&page=specifications
Pricewatch: Hardware Concurrent € 840,-

Wat zeggen jullie hiervan?

• ErikRo
een typenummer zou het wel makkelijk zoeken maken

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Topicstarter
ErikRo schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 12:22:
een typenummer zou het wel makkelijk zoeken maken
De PB6100.

Als je op de link klikt krijg je toch meteen de pagina ervan? :|

• ErikRo
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 12:27:
[...]

De PB6100.

Als je op de link klikt krijg je toch meteen de pagina ervan? :|
nee hoor ik kwam meteen op de hoofdpagina van benq

Verwijderd

Topicstarter
ErikRo schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 12:51:
[...]

Ok vaag maar wat vinden jullie ervan???

Is dit een goeie?

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

ErikRo schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 12:51:
[...]

Jah, dan heb je het BenQ (c) Language (c) Selector (c) Cookie (c) nog niet :) Moet je even een taal selecteren, weg, en nog een keer op de link klikken :)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mijn ervaringen met BenQ beamers zijn wel goed. Wat betreft de PB6100: houd er rekening mee dat dit een 4:3 formaat beamer is, geen 16:9. Is de PE5120 niet beter geschikt? Deze is specifiek voor home cinema (dus 16:9) en heeft ook DLP techniek. Prijs is wel ietsje hoger dan de PB6100.

• ErikRo
op zich een leuke beamer maar ik kan zijn wielspeed niet vinden. Als dat maar die moet toch minimaal 4xrgb of 2x rgbrgb zijn anders wordt jij heel snel scheel met hoofdpijn. En dan kun je er nog last van krijgen. Sneller is altijd beter :)

[ Voor 10% gewijzigd door ErikRo op 08-01-2005 13:57 ]

• ErikRo
eamelink schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 12:55:
[...]

Jah, dan heb je het BenQ (c) Language (c) Selector (c) Cookie (c) nog niet :) Moet je even een taal selecteren, weg, en nog een keer op de link klikken :)
Ik zal dat benq language cookie van hun eens bij hun in een plek stoppen waar de zon niet schijnt. Zijn ze helemaal gek geworden ;)

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-08 09:45
ikzelf het net een nieuwe beamer gekocht en nu wil ik wel eens weten wat jullie ervan vinden dan geef ik zo de specs :)

Afbeeldingslocatie: http://84.104.81.165/uploader/userfiles/angel008/00000009%20%28Large%29.JPG

foto is beetje vaag maar vdr wel goed te zien

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• lucasvanlierop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 11:53
Ik heb toevallig gisteren ook weer eens rond zitten kijken:

Ik zoek een beamer voor mijn hometheatre (met HTPC)

Mijn eisen zijn:

Native 16:9
Het liefst een beetje (standaard) resolutie
DVI in

Ik ben tot nu toe uitgekomen op de Sanyo PLV-Z2

Ik moet alleen even kijken hoe het zit met beeldgrootte en projectieafstand, of dat hier in de huiskamer een beetje wil maar het lijkt me een mooi apparaat!

Zie o.a.:
http://www.sanyo.com/busi...r/index.cfm?productID=836
http://www.thuisbioscoop.nl/sanyo_plv-z2.html
http://www.kieskeurig.nl/...rch1/Sanyo%20PLV%20Z2.htm

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

Verwijderd

http://www.computerpirates.com/

site van een lokale computerboer in Weesp, prijzen zijn wel heel scherp zoals ze zeggen ;)

ik zou ook de pricewatch en de shop-survey eens checken :)
Zoek een leuke beamer uit en doe de search :)

• ErikRo
nadeel van die goedkope zaken is wel dat als er iets niet klopt, sturen ze je weg met zoek het zelf maar uit met de importeur. En die zegt soms dit model komt niet uit nl ga maar de duitse importeur waar hij vandaan komt.

Verwijderd

Houd dit eens in de gaten: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=86.0

Er komen vaak hele leuke dingen langs voor jouw budget.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal erg aardig maar als je de specs kijkt van de benQ PB6100:

Display technologie DLPTM by Texas Instruments
Panel 0,55” SVGA 12 graden DDR DMD TM x 1
Orginele resolutie SVGA(800 x 600)
Ondersteunde resoluties 640x350 tot 1280x1024
Helderheid 1500 ANSI lumen
Contrastverhouding 2000:1
Beeldgrootte 30” tot 240”
Bereik 48” bij 2m (48” bij 6,6 feet)
Zoomverhouding 1:1.2
Projectie-afstand 1,5m ~ 10m (2,6 feet~ 32,8 feet)
Kleuren 16,7 miljoen kleuren
Breedte/hoogteverhouding 4:3 / 16:9 scherm selecteerbaar
Lichtbron 200W NSH, 2000 uur / 3000 uur levensduur lamp
(Normal / Economic Mode)
Geluidsniveau <34 dB
Horizontale Frequentie 20 ~ 88 kHz
Verticale scansnelheid 20 ~ 100 Hz
Projectiepositie Voor/Achter, Tafel/ Plafond
Aansluitingen RGB,Component(YCbCr,YPbPr):Analog-D-sub 15 pin x 1 S-Video: Mini DIN 4 pin x 1 Composite-Video
Video compatibel NTSC / PAL / SECAM / NTSC 4.43
CTN Afmetingen (HxBxD) 262 x 98.4 x 215.5 mm
Nettogewicht 2.7 kg (5.9 lbs)
Lens Manual Zoom, F=2.4 to 2.6, f=24.3-29.2 mm
Uniformiteit 85%
Materiaal Plastic housing
Kleur Black / sliver
Stroomvoorziening 100 to 240 VAC, 50 to 60 Hz
Stroomverbruik 285W (Max.)

Zie je dat de beeldreso. op kan tot 1280x1024 op 1500 lumen.

Is deze niet scherp dan? ik bedoel zoals ik het hier zie heeft deze wel wat van alles een beetje in huis.

Maar goed weet iemand ook de afstand tussen de kijker en het projectiescherm?

• ErikRo
nee natuurlijk niet zijn res is toch 800x600, hij accepteerd alleen 1280x1024 en propt het in elkaar zodat het past op je scherm maar alle scherpte is natuurlijk weg, het is zelfs onscherp geworden.
alleen je native res gebruiken oftewel 800x600

Verwijderd

Topicstarter
OK,

Maar geef me dan ongeveer eentje van rond het budget bedrag max 1200 euro wat een TOP beamer is met goeie heldere kwaliteit op reso. 1024x786

Dan weet ik ongeveer volgens jullie kwaliteits eisen wat goed is waarop ik kan vertrouwen dat ik een goed aankoop doe :)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand suggesties?

Verwijderd

De benq 6100 en 6200 zijn tamelijk goede beamers hoor; kijk eens op www.projectorcentral.com (staat ook veel uitleg op).Beste is het om deze aan te sturen met een progressive scan dvd player of dedicated htpc zie ook de tests op die sites. Andere goede site is www.avsforum.com; veel pb6100en 6200 bezitters daar te vinden. Staat ook veel uitleg op. (Een epson tw10 is komt ook dacht ik wel in aanmerking voor jouw budget). Die 5120 lijkt me heel goed en is pas net op de markt, wel een stuk duurder.
Beste is het om deze aan te sturen met een progressive scan dvd player of dedicated htpc.

Ikzelf heb een infocus screenplay 4805; pracht plaatje. Ga ongeveer op een afstand zitten van 2X de scherm breedte.

.

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 21:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:11:
De benq 6100 en 6200 zijn tamelijk goede beamers hoor; kijk eens op www.projectorcentral.com (staat ook veel uitleg op).Beste is het om deze aan te sturen met een progressive scan dvd player of dedicated htpc zie ook de tests op die sites. Andere goede site is www.avsforum.com; veel pb6100en 6200 bezitters daar te vinden. Staat ook veel uitleg op. (Een epson tw10 is komt ook dacht ik wel in aanmerking voor jouw budget). Die 5120 lijkt me heel goed en is pas net op de markt, wel een stuk duurder.
Beste is het om deze aan te sturen met een progressive scan dvd player of dedicated htpc.

Ikzelf heb een infocus screenplay 4805; pracht plaatje. Ga ongeveer op een afstand zitten van 2X de scherm breedte.

.
thnxxxxxxxxxxx voor je antwoord _/-\o_

Wat bedoel je eigenlijk alleen nog met dedicated htpc?

Ik kan hem toch ook gewoon aansluiten op me PC? en dan het beeld overlaten brengen naar de beamer?

• phreako
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 16:00
Wij hebben thuis een Infoxus X1 staan, welke ik een hele mooie beamer vindt. Hij maakt gebruik van DLP-technologie (heel veel hele kleine spiegeltjes zeg maar), wat een veel mooier beeld geeft dan TFT, wat geloof ik het meest gebruikt wordt voor goedkopere beamers. Nadeeltje kan zijn dat er een 'regenboogeffect' optreed als je snel beweegt voor het scherm, ik heb hier zelf geen last van, maar dit verschilt per persoon.
Verder gaat de lamp zo'n 3000 uur mee, maakt hij niet al teveel lawaai (wel hoorbaar tijdens stille passages van een film) en heeft ie een hoog contrast (2000:1, veel hoger dan TFT-projectoren). En had ik al gezegd dat hij goedkoop was? ;)

[edit] De X1 doet z'n werk trouwens wel op 800x600 SVGA, maar desondanks goed beeld.

[ Voor 8% gewijzigd door phreako op 10-01-2005 20:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Shivan Dragon schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:32:
Wij hebben thuis een Infoxus X1 staan, welke ik een hele mooie beamer vindt. Hij maakt gebruik van DLP-technologie (heel veel hele kleine spiegeltjes zeg maar), wat een veel mooier beeld geeft dan TFT, wat geloof ik het meest gebruikt wordt voor goedkopere beamers. Nadeeltje kan zijn dat er een 'regenboogeffect' optreed als je snel beweegt voor het scherm, ik heb hier zelf geen last van, maar dit verschilt per persoon.
Verder gaat de lamp zo'n 3000 uur mee, maakt hij niet al teveel lawaai (wel hoorbaar tijdens stille passages van een film) en heeft ie een hoog contrast (2000:1, veel hoger dan TFT-projectoren). En had ik al gezegd dat hij goedkoop was? ;)

[edit] De X1 doet z'n werk trouwens wel op 800x600 SVGA, maar desondanks goed beeld.
Mijn Dank hiervoor.

Ik heb het helemaal :)

De X1 wordt hem na wat de reviews zeggen en de Consumentenbond :)

Het heeft ene 8.6 gekregen alleen had het inderdaad een nadeeltje de regenboog effect maar dat is meestal maar voor 2 a 3 sec en daarna is het ook weg bij snelkijken.

Geen probleem :)

Had ik alleen nog 1 vraag mijn kamer is 4 meter lang en 2,5 meter breed.

Nu als ik me projectiescherm ophang aan de kant van me raam (daar waar ik dan s'avonds film kijk als ie hangt)
En waar me PC nu staat met me 26Inch LCD tv scherm daarboven mijn Beamer hang.

Krijg ik wel helder beeld?

Dus afstand van 4 meter? het scherm waaruit ik moet kiezen is: Handbediend scherm 213x122 (16:9)

Of deze: Handbediend scherm 176x103 (16:9)

Bij www.beamerwinkel.nl

Welke denken jullie dat ik het beste kan nemen voor mijn kamer?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 03:40 ]

Verwijderd

Vanaf 1200 ansi lumen wordt het leuk..

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 11:42
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 09:57:
Vanaf 1200 ansi lumen wordt het leuk..
hoezo :? onderbouw je mening eens zo kunnen we er niks mee.

Als je een beamer puur voor films wilt gebruiken is 700 ansi lumen al meer dan zat (mits de ruimte donker is)

alles daarboven word te fel en dan zal er veel licht weglekken in de kamer, en dat wil je absoluut niet.

zorg dat een beamer voldoende contrast heeft (bij tft minimaal 300:1) daar heb je veel meer aan dan een overschot aan lumen.

[ Voor 14% gewijzigd door _Drake_ op 11-01-2005 11:31 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-08 23:38
Als je geen twee linker handen hebt kan je dit eens proberen.

http://www.tomshardware.com/howto/20041113/index.html

Ik zit er aan te denken om dit te doen omdat het tenminste niet zo duur is en toch goede kwaliteit.

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met de refreshrate van beamers?
Ze worden toch aangestuurd door tft schermpjes dus dan zit er toch een responsetijd aan vast?
En die 800x600 resolutie kan je daar een beetje mee internetten?
Mijn monitor staat meestal veel hoger in windows dus is het wel relaxt kijken op zo'n lage resolutie?

• _Drake_
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 12:19:
Hoe zit het eigenlijk met de refreshrate van beamers?
Ze worden toch aangestuurd door tft schermpjes dus dan zit er toch een responsetijd aan vast?
En die 800x600 resolutie kan je daar een beetje mee internetten?
Mijn monitor staat meestal veel hoger in windows dus is het wel relaxt kijken op zo'n lage resolutie?
Ik type dit bericht vanaf mijn beamer welke op 800x600 staat dus dat gaat prima,
beamers hebben geen refresh rate (op crt beamers na).
response time is veel sneller dan dat van normale tft schermen omdat er, tenminste bij mij alle 3 de schermpjes zwart wit zijn en je kleur krijgt doordat er een filter voorzit bij elk schermpje (rood,groen,blauw) en omdat de schermpjes zwart wit zijn en niet kleur zijn ze veel simpeler en daardoor ook sneller.

• ErikRo
Ja hoor, de X1 is een geweldige beamer hoor vooral doen !!! :Z

Heeft het hoogste terugbreng ratio op zijn naam staan.
Vergeet vooral geen asperine in huis te halen. Ik wens je veel plezier ermee _/-\o_

[ Voor 58% gewijzigd door ErikRo op 11-01-2005 18:27 ]

Verwijderd

Drake schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:44:
[...]

Ik type dit bericht vanaf mijn beamer welke op 800x600 staat dus dat gaat prima,
beamers hebben geen refresh rate (op crt beamers na).
response time is veel sneller dan dat van normale tft schermen omdat er, tenminste bij mij alle 3 de schermpjes zwart wit zijn en je kleur krijgt doordat er een filter voorzit bij elk schermpje (rood,groen,blauw) en omdat de schermpjes zwart wit zijn en niet kleur zijn ze veel simpeler en daardoor ook sneller.
aha ok, maar ehm is dat dezelfde resolutie als op een beeldscherm? Want op een beeldscherm is het best ruk zo klein of is het wel scherp? |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 20:31 ]

• _Drake_
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:28:
[...]

aha ok, maar ehm is dat dezelfde resolutie als op een beeldscherm? Want op een beeldscherm is het best ruk zo klein of is het wel scherp? |:(
dat is dezelfde resolutie als op een scherm,
het is daarintegen wel erg scherp.

Verwijderd

Drake schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:30:
[...]

dat is dezelfde resolutie als op een scherm,
het is daarintegen wel erg scherp.
hmm ok, toch wel interessant zo'n beamertje!
Jammer dat ergeen Faq over is want ik wil toch nog wat weten.
Ik zie vaak foto's van beamers met daarnaast gewoon een tft scherm. Betekent dit dat je er een laptop bij moet hebben? Ik heb namelijk en crtscherm en weet niet hoe ik hem zou moeten aansluiten om en beeld op mijn crt en beeld op mijn beamer te krijgen. Moet je dan gewoon de vga aansluiting verdubbelen? Of kan je ook allebei laten werken met bv tv-out? Dat je dus op je beamer een film kijkt en op je crt internet (op hoge resolutie!) en de filmafspeeldingen kan zien.

Wat een hoop vragen! Ben best wel noob.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 21:51 ]

Verwijderd

Houd wel rekening met het aantal dB die een beamer kan produceren.

De goedkopere beamers kunnen je het gevoel geven op de start-baan van Schiphol te zitten terwijl de wat 'betere' beamers meer het bos-gevoel oproepen.

Alles boven de 32 dB wordt doorgaans als hoorbaar bestempeld.

Spookster gebruikt al 1,5 jaar een beamer voor tv en dvd op zijn slaapkamer. Een Philips Garbo met een geluidsniveau van 29 dB (dat ding staat ongeveer naast mijn hoofd achter het bed en nog is hij nauwelijks te horen).

Maar goed, de afweging tussen budget en prestatie is altijd een moeilijke.

Mijn tip is wel...als er een mediamarkt in de buurt ligt, ga daar eens kijken (liefst natuurlijk een mediamarkt in Duitsland, maar ja, we wonen niet allemaal langs de oostgrens van ons kleine landje)

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
ErikRo schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:25:
Ja hoor, de X1 is een geweldige beamer hoor vooral doen !!! :Z

Heeft het hoogste terugbreng ratio op zijn naam staan.
Vergeet vooral geen asperine in huis te halen. Ik wens je veel plezier ermee _/-\o_
Wat veronderstel jij dan voor een budget van 1000 euro?

Waarom is deze Beamer zo slecht dan? Heb op Forum sites gelezen dat deze juist zo goed is en vooral voor "Home"Cinema.

De afstand van Beamer en Scherm wordt 3,5Meter.

Geef jij maar eens advies voor een goede Beamer en je max. bedrag mag 1000 euro zijn!

Want meer heb ik niet ene het is een beamer geen levensonderhoud :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:50:
[...]

hmm ok, toch wel interessant zo'n beamertje!
Jammer dat ergeen Faq over is want ik wil toch nog wat weten.
Ik zie vaak foto's van beamers met daarnaast gewoon een tft scherm. Betekent dit dat je er een laptop bij moet hebben? Ik heb namelijk en crtscherm en weet niet hoe ik hem zou moeten aansluiten om en beeld op mijn crt en beeld op mijn beamer te krijgen. Moet je dan gewoon de vga aansluiting verdubbelen? Of kan je ook allebei laten werken met bv tv-out? Dat je dus op je beamer een film kijkt en op je crt internet (op hoge resolutie!) en de filmafspeeldingen kan zien.

Wat een hoop vragen! Ben best wel noob.
Wat ik hiervan weet dat er een mogelijkheid moet zijn ja om zowel je beamer te laten spelen en tegenlijk kan internetten.

Alleen heb het vermoede dat jij hem op TV-Out heb gezet.
Dus hetzelfde effect als jij je Video ot naar je TV toestuurt.
Geloof niet dat dat helemaal de bedoeling is :)

Wat ik me afvraag als de Beamer een res. heeft van 800x600 en hij spant zich eigen uit 16:9 op een scherm van dik 2 meter lang en 1 meter hoog hoe het eruit zal komen te zien?
Scherp? of zo fucked up dat het lijkt of het uit elkaar is gescheurt! Dus gewoon erg wazig!

Volgens Forum sites wat ik gezien heb van de Beamer Infocus X1 dat deze een goede Thuis beamer is. Heel Scherp beeld! Nu alleen nog een voorbeeld plaatje lol!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-04 13:59

S913

Abusus non tollit usum

Whaddabout de Toshiba S20? Zat persoonlijk aan deze te denken. Momenteel € 999 bij de MediaMarkt, maar online ookal goedkoper te krijgen. Bij de MediaMarkt in Amsterdam kan je hem in actie zijn. Erg mooi beeld, ook bij lichtere omstandigheden.

[ Voor 23% gewijzigd door S913 op 12-01-2005 21:34 ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Verwijderd

Topicstarter
S913 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:33:
Whaddabout de Toshiba S20? Zat persoonlijk aan deze te denken. Momenteel € 999 bij de MM, maar online ookal goedkoper te krijgen.
Ja die is ook Dope man! Alleen damn dat er nergens een voorbeeld te zien is hoe deze verfilmen op een projectiescherm!

Want net als deze is het ook 800x600 de res.

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:35:
[...]

Ja die is ook Dope man! Alleen damn dat er nergens een voorbeeld te zien is hoe deze verfilmen op een projectiescherm!

Want net als deze is het ook 800x600 de res.
Ik heb hem vanmiddag nog in breedbeeld bij de MM staan bekijken (en daar is het lichter dan je normaal naar een film zou kijken) terwijl I-Robot draaide. Zelfs issie niet native breedbeeld maar zag er erg goed uit (maar ben ook maar een beamer-beginner ;))

Hij schijnt wel een beetje last van regenboog-effect te hebben, maar persoonlijk zie ik dat nooit (bij welke beamer dan ook) en je kan ook niet teveel verwachten voor die prijs ;)

Als je kans hebt om hem daar te bekijken?

[ Voor 4% gewijzigd door S913 op 12-01-2005 22:01 ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Verwijderd

Topicstarter
S913 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:00:
[...]
Ik heb hem vanmiddag nog in breedbeeld bij de MM staan bekijken (en daar is het lichter dan je normaal naar een film zou kijken) terwijl I-Robot draaide. Zelfs issie niet native breedbeeld maar zag er erg goed uit (maar ben ook maar een beamer-beginner ;))

Hij schijnt wel een beetje last van regenboog-effect te hebben, maar persoonlijk zie ik dat nooit (bij welke beamer dan ook) en je kan ook niet teveel verwachten voor die prijs ;)

Als je kans hebt om hem daar te bekijken?
Mja woon niet zo dichtbij amsterdam :)

Mediamarkt zit toch ook in Alkmaar? of ben ik crazy?

Den helder is waar ik woon! een gat middle of nowhere maar goed :D

Hier verkopen ze wel beamers alleen 1500 euro en Omhoog :(

Ik moet scherpte hebben uiteraard wan tals het helemaal uitfocus is heb ik er geen drol aan lol!

Hij moet wel 16:9 zijn (dus breedbeeld) De Infocus X1 ken dat en hoor zo veel erover!
Ik weet het niet hier kraakt iemand hem af en de ander prijst hem aan :/

Wil gewoon geen miskoop doen! en ik kan hem alleen bestellen en ergens heen ken ik niet om te zien! Gewoon vanwege Fysieke omstandigheden maar dat laat ik graag erbuiten :)

Verwijderd

Een X1 is een beamer die men zelf even moet bekijken. Het is een beamer die goedkoop is, een goede scaler heeft en naar verluid goede kleuren heeft, echter hij is relatief luidruchtig en veel mensen hebben last van het zgn. regenboogeffect (vandaar dat iemand zei je zult asperine nodig hebben),native 4:3 (hoewel dat geen probleem hoeft te zijn)en een relatief lage native resolutie ( let wel; de resolutie van een dvd is ook niet zo hoog!). Dat regenboog effect schijnt uiterst irritant te kunnen zijn voor mensen die er gevoelig voor zijn, andere mensen zijn er niet gevoelig voor en zien het niet, het is wel zo dat als je er een beetje gevoelig voor bent je het direct merkt met deze beamer. Het is een nadeel van een dsp beamer met een lage snelheid van het kleurenwiel en/of weinig kleurensegmenten in het kleurenwiel. Op mijn beamer heb ik er zelf nog nooit last van gehad.

Verder het aantal lumen zegt op zich niet zoveel, alleen dat je het beter ziet in een (wat) verlichte kamer. Goede cinema beamers hebben meestal een relatief lagere lumen waarde, omdat je bij een hoger lumen waarde het zwart grijs wordt en de verschillende nuances in het donkere gebied verdwijnen (schaduwdetails bv). Je kunt beter meer letten op de contrast waarde die moet zo hoog mogelijk zijn (dit is wat cinema projectors goed doen en de X1 is er relatief ook goed in). Hogere contrastwaarde is over het algemeen een kenmerk van dsp beamers zoals de X1.

Groot voordeel van een dedicated HTPC is dat je bv. de beamer aan kunt sturen in een resolutie die native is aan de resolutie van de beamer met het programma powerstrip (dan hoeft er geen scaling plaats te vinden zodat het beeld scherp en vrij van scalings errors blijft- de Benq's pb6100 en pb6200 hebben een slechte scaler). Daarnaast kun je zgn postprocessing doen met ffdshow zodat je de scherpte van het beeld op kunt krikken. Let wel even op wat voor kabels je nodig hebt want deze kosten ook redelijk wat in lange lengte en goede kwaliteit

Op het volgende nederlandse forum www.htforum.nl is ook veel info te vinden.

Goede goedkope beamers zijn ook te vinden bij sanyo, epson en panasonic (allebei wel lcd geen dsp), naast de x1 en de genoemde Benq's.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 13:17 ]

Verwijderd

Voor die prijs is de TW10H verruit de beste, geen twijfel over mogelijk..

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:50:
Voor die prijs is de TW10H verruit de beste, geen twijfel over mogelijk..
Persoonlijk zou ik voor die paar tientjes meer gaan voor het vele malen hogere contrast van de Toshiba ... vooral bij donkere films wordt het beeld veel beter. Maar zeker ook een goeie prijs/kwaliteit, die Epson. Moet toch ook maar eens mijn keuze gaan maken :/

~ H.P. Lovecraft

Pagina: 1