Toon posts:

Functie toewijzen aan middel-muis-klik

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Logitech optical USB-muis met een scroll-wiel. Onder windows heb ik mbv de Logitech-driver 't zo ingesteld dat klikken met 't scroll-wiel (middle-mouse-button) F5 oplevert. Dit wil ik in linux ook zo instellen, maar hoe?

Met xbindkeys zag ik dat klikken op het scrollwiel een Mod2 + Tab oplevert, maar hoe kan ik dat dan aan F5 koppelen?

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 21:04

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

heeft logitech geen linux drivers?
of misschien dwalen er op het internet drivers/software rond voor linux

Bedankt alvast

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Onder linux heeft dit niets te maken met drivers. Wat voor desktop environment draai je? Bij Gnome zit bijvoorbeeld al een heel mooi grafisch muis-tooltje waarmee je wat zou kunnen spelen. Hoe dit precies intern werkt weet ik helaas niet, ik heb het nog nooit nodig gehad.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb XFCE .. hoe heet dat gnome tooltje?

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Het heet gnome-mouse-properties, maar ik denk niet dat je er veel aan hebt: je kunt er geen muisknoppen mee programmeren en je moet bijna heel gnome installeren voor je het hebt, en dat wil je vast niet als je xfce gebruikt.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:59

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

KDE kan het ook...met khotkeys. Dat is wel afhankelijk van kdelibs, maar als het goed is hoef je er niet heel kdebase voor te installeren: voor zover ik op het eerste gezicht kan zien wordt het alleen gelinkt aan onderdelen die in kdelibs zitten. Als je Debian gebruikt dan kan je het waarschijnlijk los installeren, andere distributies hebben vaak heel kdebase bij elkaar zitten en dan zul je een stuk meer moeten installeren.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Uuh, dan ben je wel mooie functionaliteit kwijt: URL selecteren en in het ergens browservenster 'middle-clicken' gaat naar dit adres ...

Ben niet zeker, of dat default behaviour is, maar 't is wel superhandig.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Check /etc/X11/xorg.conf

Daarin staan de instellingen van jou muis inc de knoppen/wheel configuratie.

Zie http://www.x.org/X11R6.8.1/doc/mouse.html voor meer informatie :)

Hoe je daarna een functie toewijst aan die knop zou ik echter niet weten :D

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 16:04 ]

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:59:
Check /etc/X11/xorg.conf

Daarin staan de instellingen van jou muis inc de knoppen/wheel configuratie.

Zie http://www.x.org/X11R6.8.1/doc/mouse.html voor meer informatie :)

Hoe je daarna een functie toewijst aan die knop zou ik echter niet weten :D
in principe stel je in XF86Config/xorg.conf alleen support voor je muisknoppen in, je zorgt er voor dat muiswieltje, extra muisknoppen e.d. in ieder geval worden gezien binnen X, het vervolgens koppelen van zo'n knop aan een bepaalde functie kan bij KDE, zoals eerder gezegd in dit topic, met KHotkeys (en aangezien je kdelibs en kdebase nodig hebt voor kde, heeft iedereen met een recente KDE ook KHotkeys, athans ik ga er vanuit dat je een binary distro gebruikt (met Gentoo kun je KDE wel wat specifieker installeren)) :)

Hoi

Pagina: 1