Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hoe letters op rvs 'printen'

Pagina: 1
Acties:
  • 2.750 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

Topicstarter
ik ben bezig met een htpc... ( :| wie niet hoor ik je denken)

nu wil ik deze in de zelfde style als mijn versterker maken.
dus gebruik ik een stuk geslepen rvs als voorkant. ik wil de voorkant heel strak houden ,powerknop misschien lampje en een dvd lade (stealth).

ik wil in het hoekje en bij de powerknop een tekst hebben. nu kan ik die wel uitprinten op een doorzichtig stickervel en er op plakken, maar dan zie je dat het een sticker is.

is er een manier om de tekst op rvs te 'printen' dus zonder sticker?
ik zat al aan een soort carbon-papier te denken, maar dat blijft nooit zitten op RVS

iemand een idee ?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Spuiten ?

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-10 15:20

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

stickeren

Bedankt alvast

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Topicstarter
tja, moeten wel erg kleine lettertjes worden... max 5 mm hoog denk ik , daar zie ik mezelf nog geen mal voor maken....

ik zat meer aan de overbreng techniek van carbon te denken..

je print iets en dan kun je daarna de letters ergens in of op wrijven.

stickeren ? vertel dan zie je toch ook stukjes blanko sticker ?

[ Voor 9% gewijzigd door B-lennium op 08-01-2005 01:43 ]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37

Duinkonijn

Huh?

je heb papier met daar op voorgedrukte letters..

deze kan je met een bijgevoegde krabber op iets aanbrengen.

de hema / gebroeders winter verkochten het

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 12:21

RammY

Dát!

Ik denk dat zandstralen moet lukken....

Deze advertentieplaats is te huur!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Topicstarter
RammY schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 01:44:
Ik denk dat zandstralen moet lukken....
dan zit ik weer met het mal verhaal... is wel een goed idee..

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
Duinkonijn schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 01:42:

Precies daar zat ik ook aan te denken, heten die dingen niet gewoon: decals of decalls zoiets?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Topicstarter
ga ik morgen maar eens bij de hema kijken, blijven die letters een beetje zitten ?

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Je zou kunnen experimenteren met printplaat etsmiddel:

De tekst met de daarvoor bestemde speciale viltstiften negatief neerzetten, het oppervlak eromheen afplakken, en dan de ene hoek onderdompelen in het zuur/etsmiddel...

Veel strakker, maar ook duurder, is het laten laser etchen, dan wordt het in de toplaag gebrand met een laser snijder op laag vermogen. Is geometrisch wel veel nauwkeuriger, maar dat moet je dus laten doen.

Then again, als je toch een frontplaat uit RVS wil, met een sleuf voor, zeg, een slot-loading DVD speler en een enkele knop en misschien een enkel lichtje, dan is het laten laser-snijden van een RVS frontplaat misschien wel een idee.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Topicstarter
ja lazer snijden en etchen is een leuk idd, maar das niet echt tweaken vind ik zelf... :)

ik probeer het eerst zelf, als het niet lukt dan verzinnen we wat anders .

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Duinkonijn schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 01:42:

Ook veel van de grotere auto shops, die ook tuning spul etc verkopen.

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-11 09:32
gewoon je uitsparingen laten snijden/branden door een bedrijf, en de tekst laten graveren/etsen, geeft t mooiste resultaat.
Kost niet eens zoveel, bij t bedrijf waar ik werk laten we alu platen graferen/etsen en kost ong. 20 euries, dus.....

succes. ;)

• jivemen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-02 13:52
Of gewoon een andere rol kopen voor je Dymo letter machine,zie boek Overtoom.
Rol voor Tschirt te beplakken.

Tja, en toen waren we bij Windows 7 aan beland

Verwijderd

de letters er met stift op zetten en dan met een dremel en een klein puntsteentje de stift weg dremelen

geeft ook een mooi resultaat weet ik uit ervaring

vooral op mooi glad rvs ... de letters worden dan erg ruw zeg maar, en als je t dan naar je mening nog niet genoeg ziet kan je t evt heel makkelijk t ruwe deel door een kleine permanente marker zwart maken...

zie maar wat je t beste lijkt...

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 17:14
kan je niet een malletje maken, en dan met een dremel met daarop een borsteltje van staal (heel fijn borsteltje dus ) de letters zeg maar beetje "opruwen"?

Mal en dremel is al you need :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cybersijp op 08-01-2005 02:22 ]

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-11 10:48

TheBorg

Resistance is futile.

Die krasletters werkt perfect. Even wat plakband op het RVS als lineaal en het kan heel netjes worden! Alleen is het niet echt krasbestendig. Ik doe er altijd een laagje vernis overheen, maar dat is natuurlijk niet zo mooi als dat bij je versterker niet is.

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Topicstarter
ik ga voor de kras letters..

bedankt !

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 14:40
Als het gelukt is, wil je dan hier je resultaat eens posten, met foto's?

De "echte" tekst op versterkers etc. wordt vaak via zeefdrukken aangebracht, iets dat de tweakert niet makkelijk in zijn hobbyschuurtje kan doen. Ik ben wel benieuwd naar het resultaat van die kras-letters; ook ivm een eigen projectje... :Y)

Flickr

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11 16:55
daarom hebben wij beschikking over een GravoStyle printer, die print patronen in RVS en heel veel andere soorten metaal, heel fijn bij dit soort dingen :)

http://www.gravograph.com...?photo=Machines/IS200.jpg

deze dus :)

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Je kunt ook pcb's etsen door de toner van een laserprinter over te brengen op het koper, zoiets moet met rvs ook wel kunnen, er wordt dan heel dik op glad fotopapier geprint en de toner wordt dan met een strijkijzer overgebracht op het metaal, daarna kun je met warm water het papier loshalen.
Ik zou er daarna wel lak overheen doen als bescherming, bij voorkeur lak op waterbasis als dat bestaat, de verdunner zou anders weleens de toner op kunnen lossen aangezien je dat met aceton al kunt verwijderen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
waarom allemaal zo duur??
je wilt tekst op een plaatje rvs.
ik woon in een klein stadje, zierikzee, en daar zit al 1 winkel die letters, logos, etc kan printen op een stickervelletje.
alleen de letters plakken. je plakt dan dus alleen de letter op, zonder 'doorzichtig' plastic eromheen.
het is behoorlijk dun, plakt goed, en kost geen drol.
je kan je eigen tekst+grote+lettertype+kleur kiezen.....

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 20:43
Ik weet niet precies hoe groot je de letters wil hebben? Maar ik zou voor slagletters gaan. Goed diep erin meppen, dat staat super strak. Later kun je ook nog met verf of iets dergelijks de letters opvullen. Wel eerst op een harde ondergrond leggen anders krijg je deuken.

Ik bedoel dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.baumann.nl/images/stempels/slagstempels-1.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Triggy op 08-01-2005 18:33 . Reden: teipvauten & plaatje toegevoegd ]

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Topicstarter
josvg schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:34:
daarom hebben wij beschikking over een GravoStyle printer, die print patronen in RVS en heel veel andere soorten metaal, heel fijn bij dit soort dingen :)

http://www.gravograph.com...?photo=Machines/IS200.jpg

deze dus :)
in wat voor fabriek kan ik zo'n machine verwachten ?

als je met slag letters in rvs gaat slaan moet je aardig rammen denk ik, rvs = hard

ik zal ook eens bij de 'copy shop' hier in de buurt gaan kijken naar het letter-sticker verhaal

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 20:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

ik ga voor de manier van bobo1on1. Ik gebruik dat om printplaten te etsen. Hp premium fotopapier van 240gram/m2. In spiegelbeeld erop printen met een laserprinter, vaststrijken met een strijkijzer (wel een velletje gewoon papier er tussen, anders krijg je het niet meer van je strijkijzer af). Direct in koud water gooien om de toner te laten stollen, en dan met warm water het papier erafweken. Superstrakke zwarte letters op je rvs, in elk formaat.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 08:50

Nik

Of je maakt een malletje, en je gaat het inkrassen in je RVS. Daarna kun je eventueel met zo'n cd-schijf pen de letters "inkleuren", en als je net scheef gaat, wrijf je dat er snel af.

* Nik loopt een beeeetje achter 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Nik op 08-01-2005 20:07 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Op me stage hebben we pas opgeruimd, daar kwamen we allemaal UV gevoelig papier tegen waarmee ze vroeger frontplaten voor aparatuur maakte. Dan deden ze iets afdrukken, belichten enzo, en dan kwam er uiteindelijk een afdruk op het metaal. Een beetje hetzelfde als met het etsen van printjes dus.

Hopeloosje, werkt dat ook op alu? Dan kan ik die manier ook wel proberen :)

• Cassettebandje

Cassettebandje

SA-C90 TDK

mh, ik denk van wel, als het maar een beetje ruw is. Printplaatjes behandel ik altijd eerst met een schuursponsje en jif. Als het er eenmaal op zit is het er eigenlijk niet af te krijgen, tenzij je met een mesje of aceton gaat werken.

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
B-lennium schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:53:
[...]

in wat voor fabriek kan ik zo'n machine verwachten ?

als je met slag letters in rvs gaat slaan moet je aardig rammen denk ik, rvs = hard

ik zal ook eens bij de 'copy shop' hier in de buurt gaan kijken naar het letter-sticker verhaal
Hij staat ervoor om letters in typeplaatjes te graveren, je kunt ze denk ik vinden bij de meeste auto- en vrachtwagen carroseriebedrijven en trailerbouwers, die hebben typeplaatjes nodig.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-11 10:48

TheBorg

Resistance is futile.

Cassettebandje schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:01:
ik ga voor de manier van bobo1on1. Ik gebruik dat om printplaten te etsen. Hp premium fotopapier van 240gram/m2. In spiegelbeeld erop printen met een laserprinter, vaststrijken met een strijkijzer (wel een velletje gewoon papier er tussen, anders krijg je het niet meer van je strijkijzer af). Direct in koud water gooien om de toner te laten stollen, en dan met warm water het papier erafweken. Superstrakke zwarte letters op je rvs, in elk formaat.
Ik begrijp het niet helemaal. Als je op Fotopapier afdrukt dan is de toner toch al gestold? Dan blijft het toch nooit meer op je frontplaat hangen? Of wordt de toner weer zacht als je het strijkt?

Als dit werkt is het wel veel beter dan krasletters. :)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
De toner bestaat voo 50% uit kunststof korrels, die smelt je dus met een strijkijzer.
Daarom werkt het ook met een laser zeg maar.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-11 12:11

boekel

Dusss...

Cassettebandje schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:01:
Pas erg op met fotopapier in een laserprinter!!!
Veel 'glossy fotopapier' heeft een laagje plastic welke smelt in een laserprinter en dan kun je 'm weggooien of een dure reparatie verwachten....

http://www.boekel.nu

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
De methode om toner over te brengen wordt ook wel "Toner Transfer Method" genoemd. In de Yahoo group Homebrew_PCBs wordt dit gebruikt om printplaten te maken. In de databse van de groep vind je allerlei geschikte papiersoorten. Verder vind je er tips, trucks, etc. Wellicht kun je er wat mee.

• Cassettebandje

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Hp premium fotopapier van 240gram/m2 doet het prima in mijn hp laserjet 5. Als je strijkt wordt het toner zacht en plakt aan het koper vast, in het geval van een printplaatje. Daarna week je het papier eraf en blijft het toner op het koper zitten. Als je het niet direct op je eindproduct wilt doen kun je het eerst een keertje proberen op een reststukje ofzo.
meer info:
http://www.fullnet.com/u/tomg/gooteepc.htm (tekst)
http://www.raymondaudio.nl/info/info1/info1.html (met plaatjes)
http://www.5bears.com/pcb.htm (met plaatjes)
Afbeeldingslocatie: http://www.5bears.com/schem/pcb05.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Cassettebandje op 10-01-2005 11:48 ]

Pagina: 1