De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
Bedankt alvast
tja, moeten wel erg kleine lettertjes worden... max 5 mm hoog denk ik , daar zie ik mezelf nog geen mal voor maken....
ik zat meer aan de overbreng techniek van carbon te denken..
je print iets en dan kun je daarna de letters ergens in of op wrijven.
stickeren ? vertel dan zie je toch ook stukjes blanko sticker ?
[ Voor 9% gewijzigd door B-lennium op 08-01-2005 01:43 ]
deze kan je met een bijgevoegde krabber op iets aanbrengen.
de hema / gebroeders winter verkochten het
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Deze advertentieplaats is te huur!
dan zit ik weer met het mal verhaal... is wel een goed idee..RammY schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 01:44:
Ik denk dat zandstralen moet lukken....
Precies daar zat ik ook aan te denken, heten die dingen niet gewoon: decals of decalls zoiets?Duinkonijn schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 01:42:
je heb papier met daar op voorgedrukte letters..
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
De tekst met de daarvoor bestemde speciale viltstiften negatief neerzetten, het oppervlak eromheen afplakken, en dan de ene hoek onderdompelen in het zuur/etsmiddel...
Veel strakker, maar ook duurder, is het laten laser etchen, dan wordt het in de toplaag gebrand met een laser snijder op laag vermogen. Is geometrisch wel veel nauwkeuriger, maar dat moet je dus laten doen.
Then again, als je toch een frontplaat uit RVS wil, met een sleuf voor, zeg, een slot-loading DVD speler en een enkele knop en misschien een enkel lichtje, dan is het laten laser-snijden van een RVS frontplaat misschien wel een idee.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
ik probeer het eerst zelf, als het niet lukt dan verzinnen we wat anders .
Ook veel van de grotere auto shops, die ook tuning spul etc verkopen.Duinkonijn schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 01:42:
je heb papier met daar op voorgedrukte letters..
Kost niet eens zoveel, bij t bedrijf waar ik werk laten we alu platen graferen/etsen en kost ong. 20 euries, dus.....
succes.
Rol voor Tschirt te beplakken.
Tja, en toen waren we bij Windows 7 aan beland
Verwijderd
geeft ook een mooi resultaat weet ik uit ervaring
vooral op mooi glad rvs ... de letters worden dan erg ruw zeg maar, en als je t dan naar je mening nog niet genoeg ziet kan je t evt heel makkelijk t ruwe deel door een kleine permanente marker zwart maken...
zie maar wat je t beste lijkt...
Mal en dremel is al you need
[ Voor 5% gewijzigd door Cybersijp op 08-01-2005 02:22 ]
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
bedankt !
De "echte" tekst op versterkers etc. wordt vaak via zeefdrukken aangebracht, iets dat de tweakert niet makkelijk in zijn hobbyschuurtje kan doen. Ik ben wel benieuwd naar het resultaat van die kras-letters; ook ivm een eigen projectje...
http://www.gravograph.com...?photo=Machines/IS200.jpg
deze dus
You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.
Ik zou er daarna wel lak overheen doen als bescherming, bij voorkeur lak op waterbasis als dat bestaat, de verdunner zou anders weleens de toner op kunnen lossen aangezien je dat met aceton al kunt verwijderen.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
je wilt tekst op een plaatje rvs.
ik woon in een klein stadje, zierikzee, en daar zit al 1 winkel die letters, logos, etc kan printen op een stickervelletje.
alleen de letters plakken. je plakt dan dus alleen de letter op, zonder 'doorzichtig' plastic eromheen.
het is behoorlijk dun, plakt goed, en kost geen drol.
je kan je eigen tekst+grote+lettertype+kleur kiezen.....
Ik bedoel dus:
[ Voor 31% gewijzigd door Triggy op 08-01-2005 18:33 . Reden: teipvauten & plaatje toegevoegd ]
in wat voor fabriek kan ik zo'n machine verwachten ?josvg schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:34:
daarom hebben wij beschikking over een GravoStyle printer, die print patronen in RVS en heel veel andere soorten metaal, heel fijn bij dit soort dingen
http://www.gravograph.com...?photo=Machines/IS200.jpg
deze dus
als je met slag letters in rvs gaat slaan moet je aardig rammen denk ik, rvs = hard
ik zal ook eens bij de 'copy shop' hier in de buurt gaan kijken naar het letter-sticker verhaal
* Nik loopt een beeeetje achter
[ Voor 16% gewijzigd door Nik op 08-01-2005 20:07 ]
Hopeloosje, werkt dat ook op alu? Dan kan ik die manier ook wel proberen
Hij staat ervoor om letters in typeplaatjes te graveren, je kunt ze denk ik vinden bij de meeste auto- en vrachtwagen carroseriebedrijven en trailerbouwers, die hebben typeplaatjes nodig.B-lennium schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:53:
[...]
in wat voor fabriek kan ik zo'n machine verwachten ?
als je met slag letters in rvs gaat slaan moet je aardig rammen denk ik, rvs = hard
ik zal ook eens bij de 'copy shop' hier in de buurt gaan kijken naar het letter-sticker verhaal
You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.
Ik begrijp het niet helemaal. Als je op Fotopapier afdrukt dan is de toner toch al gestold? Dan blijft het toch nooit meer op je frontplaat hangen? Of wordt de toner weer zacht als je het strijkt?Cassettebandje schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:01:
ik ga voor de manier van bobo1on1. Ik gebruik dat om printplaten te etsen. Hp premium fotopapier van 240gram/m2. In spiegelbeeld erop printen met een laserprinter, vaststrijken met een strijkijzer (wel een velletje gewoon papier er tussen, anders krijg je het niet meer van je strijkijzer af). Direct in koud water gooien om de toner te laten stollen, en dan met warm water het papier erafweken. Superstrakke zwarte letters op je rvs, in elk formaat.
Als dit werkt is het wel veel beter dan krasletters.
Daarom werkt het ook met een laser zeg maar.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Pas erg op met fotopapier in een laserprinter!!!Cassettebandje schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:01:
ik ga voor de manier van bobo1on1. Ik gebruik dat om printplaten te etsen. Hp premium fotopapier van 240gram/m2. In spiegelbeeld erop printen met een laserprinter, vaststrijken met een strijkijzer (wel een velletje gewoon papier er tussen, anders krijg je het niet meer van je strijkijzer af). Direct in koud water gooien om de toner te laten stollen, en dan met warm water het papier erafweken. Superstrakke zwarte letters op je rvs, in elk formaat.
Veel 'glossy fotopapier' heeft een laagje plastic welke smelt in een laserprinter en dan kun je 'm weggooien of een dure reparatie verwachten....
meer info:
http://www.fullnet.com/u/tomg/gooteepc.htm (tekst)
http://www.raymondaudio.nl/info/info1/info1.html (met plaatjes)
http://www.5bears.com/pcb.htm (met plaatjes)
[ Voor 6% gewijzigd door Cassettebandje op 10-01-2005 11:48 ]