Toon posts:

Windows Media Center aansluiten op versterker.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben van plan een mediaCenter te kopen.
Om precies te zijn de Packard Bell iXtreme MCE H5315.
Het lijkt me zo op het oog een mooi ststeem maar heb toch één vraag over dit systeem.
Ik wil het geluid over mijn versterker laten gaan, is wel mooi als je een dvd afspeel.
Ik heb een Yamaha RX-V1300RDS versterker en op die Packard Bell zit een 7.1 (8 kanaals) geluid analoge jack en digitale SPDIF RCA aansluitingen.
Is het mogelijk om deze geluidskaart op mijn versterker aan te sluiten?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ja

Verwijderd

Topicstarter
Dus om even zeker te zijn, ook met Dolby en DTS geluid?

Verwijderd

geen probleem, gewoon een digitale kabel kopen en tussen pc en versterker hangen en op je geluidskaart instellen dat ie alleen digitale uitgang gebruikt, en je versterker doet de rest
:Z

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02 23:01

houthakker

Poehé

Voor DVD's af te spelen moet dat geen probleem zijn, misschien dat je ergens in de dvd decoderingssoftware "pass trough spdif" moet instellen. Voor ac3 in divx/xvid moet je misschien ac3filter installeren.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ok, daar ben ik weer.
Ik heb de hele handel binnen, media center zoals aangegeven en een mooi LCD scherm erbij.
Nu ben ik de boel aan het aansluiten en heb toch nog een vraag wat de aansluiting van de versterker.
Ik geef toe, ik ben niet zo thuis in die dingen, dus vergeef me.

Achter mijn versterker zit een gedeelte 6ch input. Plaatje vind je hier. Achter de pc zitten er verschillende kleuren qua uitgangen. Volgorde:
roze groen blauw
paars zwart geel

Wat moet ik nu op welke aansluiting doen?
Ik heb van de leverancier 3 audikabels erbij gekregen, allen met rood/wit aan de ene kant en een zwarte stekker aan de andere kant.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
als je je sounddriverinstellingen hier nu eens op onderzoekt, meestal staat het daar ook aangegeven. of sluit m anders gewoon eens aan en kijk of je sounddriver/manager iets zegt.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kun je hem niet gewoon digitaal aansluiten? Dat lijkt mij een betere keus dan via 6channel direct... Als dat uberhaupt al gaat werken, want ik weet niet of de geluidskaart wel over de nodige decoders beschikt...

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:56

voodooless

Sound is no voodoo!

Heb je er ooit al eens aan gedacht om de handleiding van je PC en receiver door te lezen? want daar staat denk ik toch echt gewoon alles in wat je moet weten..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1