[grub] blijft hangen op usb thumbdrive

Pagina: 1
Acties:

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:42
Ik heb een probleem met mijn dualboot configuratie. Mijn compaq laptop (met gemodificeerd intel 845 moederboard) deed laatst moeilijk met opstarten. Grub kwam niet verder dan "loading stage 1.5". Ik had geen idee waar het vandaan kwam, maar bleek altijd te zijn als mijn thumbdrive erin zit. Nog geen tijd gehad om andere merken te proberen, dat komt nog. Ik kan hem wel zonder problemen mounten zodra ik eenmaal heb opgestart.
Hoe kan ik dit probleem verhelpen? Kan ik zorgen dat grub niet kijkt naar USB devices? Of is er een andere oplossing?

Specs notebook: zie sig.
OS 1: Windows XP SP2
OS 2: Debian testing

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

knopper

Sander Knopper

In je BIOS toevallig ingesteld dat ie ook van usb apparaten moet booten? Of iets als "boot other devices" ? Probeer dat eens uit te zetten.

Verder is het misschien handig om je grub.conf te posten alhoewel ik me afvraag of het echt daaraan ligt.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:42
Lijkt me niet dat het daaraan ligt. Grub begint gewoon met booten, komt zelfs tot stage 1.5. Als mijn bios zou proberen te booten van een ander device zou hij daar niet eens komen, toch?

Verwijderd

Yep.... usb-stickies kunnen met booten wel eens lastig doen. Hebben wij op ons netwerk ook vaker ervaren. We konden er alleen voor waarschuwen.