Navigeren in browser niet 100%

Pagina: 1
Acties:

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
ik heb net mijn eerste apple. een ibook 1.2ghz.
hierop heb ik firefox geinstalleerd.

nu heb ik 2 vraagjes waarop ik de antwoorden niet zo snel bij google gevonden krijg:

1: in windows firefox kon ik altijd in de adresbalk 'google'+ctrl-enter intypen als ik naar www.google.com wil. (de www. en de .com worden automatisch toegevoegd) is dit ook mogelijk op de apple?

2: als ik een form heb op een webpagina met wat editvakjes, checkboxen en buttons kan ik met de TAB knop alleen tussen de editvakken navigeren. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik met TAB ook de checkboxes en buttons kan selecteren?

en nu we toch bezig zijn: als ik met de pijltjestoetsen aan het navigeren ben in de finder en in bijv. de map programmas wil ik een applicatie starten, welke toets op het toestenbord moet ik dan drukken? met enter kan ik alleen de naam veranderen.

nog een vraag, waar zit de home en end toetsen op mijn apple wireless toetsenbord?

en de laatste vraag, wat is een beetje goeie msn client? die van microsoft is echt een stenen-tijdperk versie als je msn7 in windows gewent bent. (ik wil vooral graag webcammen)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-02 12:22
Antwoord op al je vragen, denk ik:
http://www.mozilla.org/support/firefox/keyboard

(wat betreft keyboard zaken dan)

[ Voor 18% gewijzigd door The - DDD op 08-01-2005 00:58 ]

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Dirk-Jan schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 00:56:
en nu we toch bezig zijn: als ik met de pijltjestoetsen aan het navigeren ben in de finder en in bijv. de map programmas wil ik een applicatie starten, welke toets op het toestenbord moet ik dan drukken? met enter kan ik alleen de naam veranderen.
Command-O of Command-ArrowDown will do the trick :).
en de laatste vraag, wat is een beetje goeie msn client? die van microsoft is echt een stenen-tijdperk versie als je msn7 in windows gewent bent. (ik wil vooral graag webcammen)
Ja, de versie van Microsoft is nogal beperkt, en nee, er is vooralsnog geen MSN-client voor OS X waarmee je met ander MSN-volk kan webcammen cq audiochatten. Er zijn wel andere clients voor OS X beschikbaar zoals bijvoorbeeld Adium en Proteus, maar geen van allen kan met Windows webcammen. De enige mogelijkheden die je hebt om met anderen te webcammen is door iChat te gebruiken in combinatie met een iSight, of Yahoo!IM te gebruiken.

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Als je geen webcam gebruikt is Adium X een aanrader. Programma is open-source, kan met allerlei verschillende chat protocollen omgaan en is ook nog eens compleet te customiseren.

Veel opties die je noemt met betrekking tot FireFox kun je wellicht vinden/instellen als je naar about:config navigeert. Daar kun je trouwens ook de browser versnellen (pipelining aanzetten e.d.).

Commando's zoals openen e.d. die je kan gebruiken in de Finder en andere applicaties kun je zien door gewoon naar het desbetreffende menu te gaan en door te kijken welke symbolen naast de naam worden weergegeven. Enkele voorbeelden:

Openen[Appeltje] - [O]
Toon Info[Appeltje] - [I]
Selecteer Alles[Appeltje] - [A]

Enzovoorts...

[ Voor 6% gewijzigd door MacWolf op 08-01-2005 11:50 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
MacWolf schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 11:49:

Commando's zoals openen e.d. die je kan gebruiken in de Finder en andere applicaties kun je zien door gewoon naar het desbetreffende menu te gaan en door te kijken welke symbolen naast de naam worden weergegeven. Enkele voorbeelden:
inderdaad! het begint door te schemeren na een paar uurtjes maccen!
het ding bevalt me wel gigantisch goed!

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Systeemvoorkeuren>Toetsenbord en muis>tab Toetscombinaties>aanvinken:'Schakel uitgebreide toetsenbordfuncties in'.

...En geef jezelf de tijd op het ding leren werken... :)
Pagina: 1