Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Zoals jullie misschien wel bekend word er tegenwoordig veel geexperimenteerd met technologie van projectie op 'mist' De zogenaamde fogscreens geven echt een ultieme multimedia ervaring om het maar zo te zeggen. Voorbeelden kun je vinden op http://www.fogscreen.com/ Nu heb ik dat eens bekeken, maar een dergelijk scherm word me qua kosten dus veel te gek, dus waarom zou ik zelf niet eens kijken of ik zoiets kan maken.

Ik ben daarom opzoek naar meer informatie achter de techniek, en dan gaat het voornamelijk over de techniek van het creeren van het 'scherm' en niet zo zeer de projectie. Wellicht dat we er een leuk project van kunnen maken en heeft straks elke forum bezoeker zon cool scherm op zn kamer staan :)

Alvast bedankt!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
The fog we are using is dry, so it doesn't make you wet even if you stay under the FogScreen device for a long time. The fog is made of ordinary water with no chemicals whatsoever. With two projectors, you can project different images on both sides of the screen.
Lijkt me het moeilijkste van heel de zaak. En je moet ook een zekere druk en debiet opbouwen om een vlak scherm te hebben. Ik denk persoonlijk dat die mensen er heel wat research en technologie in zit als je al bvb ziet hoeveel fans er boven dat ding staan ( filmpje) en dat het dus niet zo eenvoudig is als het lijkt...

Verwijderd

kan je niet een soort afzuigkap maken, die van boven de lucht aanzuigt, en van beneden omhoog wordt geblazen.dus een dun laagje lucht wat gelijkmatig over het scherm beweegt. en dan aan de onderkant een stuk of 10 buisjes waar mistvloeistof uitkomt. net zoals die dingen in een discotheek.(of die gebruikt word bij trein modelbouw)

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
+Lijkt mij ook helemaal niet simpel hoor en wat is trouwens het voordeel van zon mistscherm? De beelden leken mij absoluut niet duidelijk(kan een vergissing zijn hoor :) ), en waarom er zo veel moeite insteken?

Langs de andere kant (net het filmpje gezien:p) vind ik het er ook wel geinig uitzien van zo door een projectie te stappen en het gadjet aspect is ongelooflijk groot! :)

BLU3_VV

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
vladje schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:31:
+Lijkt mij ook helemaal niet simpel hoor en wat is trouwens het voordeel van zon mistscherm? De beelden leken mij absoluut niet duidelijk(kan een vergissing zijn hoor :) ), en waarom er zo veel moeite insteken?

Langs de andere kant (net het filmpje gezien:p) vind ik het er ook wel geinig uitzien van zo door een projectie te stappen en het gadjet aspect is ongelooflijk groot! :)
Daar gaat het nu om. JE kunt niet echt duidelijk projecteren, maar et pats en fun is er wel. Dus zoiets past perfect in een inkomhl van een nasdaq bedrijfje of in een museum...