[Probleem] nv4_disp BSOD

Pagina: 1
Acties:

• thebigbozz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09-2025

thebigbozz

Unusual as Usual

Topicstarter
Ik zit dit bericht nu in Veilige modus te schrijven omdat mijn comp steeds crasht/freeze, opgevolgd door de welbekende nv4_disp.dll BSOD.

Ik weet dat dit een welbekend probleem is en heb na z'n 14 uur zoeken en proberen nog steeds geen oplossing gevonden. Daarom doe ik een beroep op mijn mede tweakers

Ik heb al gedaan:
- Winxp sp2 2x opnieuw geinstaleerd
- meerdere malen nieuwe en oude drivers geprobeerd en verwijderd met Driver Cleaner 3
- MOBO Bios geupdate
- Veel verschillende bios'en van andere 6800LE kaarten geprobeert plus een aantal zelf ge-edit
- fast wright disabled
- met riva tuner aan de gang geweest
- VIA 4 in 1 Drivers geupdate
- Meerdere malen op het punt gestaan om m'n comp uit het raam te ********

Maar dit alles was ter vergeefs

Mischien ook handig om te weten mijn config:
- XFX 6800LE 128mb AGP (8x)
- Asus A7V600 (via KT600 chipset)
- AMD Athlon XP 3200+
- 400 watt Q-tec PSU
- 200GB S-ATA Seagate Barracuda

Deze videoplank heeft het eerder wel gedaan op de zelfde config alleen na grondige restoratie van mijn kast, zoals kabels wegwerken, waterkoeling uitgebreid, S-ATA maxtor 200GB vervangen door seagate omdat mijn maxtor was overleden.

Is het mogelijk dat het een defect is van m'n kaart in plaats van software/drivers???
Of zijn er nog meer dingen te proberen???

Alvast bedankt Jongens (en natuurlijk Meisjes ;) )

• thebigbozz

thebigbozz

Unusual as Usual

Topicstarter
UPDATE:

Nu heb ik hem in de comp van m'n vader zitten en doet hij het gewoon!!!

zijn comp draait op een AGPx2 Snelheid en op Win 2000.

Dus ik ga weer op m'n eigen comp proberen het spulletje aan de gang te krijgen.

Jullie horen nog van me

• thebigbozz

thebigbozz

Unusual as Usual

Topicstarter
Hij Werkt!!!

Ik zal even uitleggen wat ik heb gedaan:

ik heb windows xp opnieuw geinstalleerd en gelijk de Nvidia drivers geinstalleerd en ge-reboot
toen deed alles het naar behoren, maar toen ik de VIA 4 in 1 drivers had geinstalleerd kreeg ik weer last van het zelfde probleem. Toen heb ik de driver van de VGA controller geuninstalleerd, ge-reboot. XP vond zelf een vga controller en istalleerde zelf automatisch de driver en m'n beeld kniperde effe en alles deed het zonder BSOD.

Kortom mijn VIA AGP controller driver deed alle probleemen veroorzaken

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-08 10:45

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

dat heb jij en je mede persoonlijkheden toch even mooi gefixt...

Chapoo voor jezelf ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:53
Ongelooflijk dat dat gedonder met VIA en zijn agp driver, na jaren klanten bij hun weggejaagd te hebben, nog steeds niet altijd de wereld uit blijkt te zijn.

• thebigbozz

thebigbozz

Unusual as Usual

Topicstarter
sain onez schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:32:
dat heb jij en je mede persoonlijkheden toch even mooi gefixt...

Chapoo voor jezelf ;)
Gezellig hoor ben ik nooit alleen ;)

Verwijderd

Thnx dat ga ik ook ff proberen want ik zit momenteel met mijn handen in het haar want ik kan mijn pc met geen mogelijkheid fatsoenlijk draaiende houden.

Hetzelfde probleem alleen dan met de FX5900 XT.
Ook ik heb alle updates en alle tests al gedraait maar niks helpt.
Getest met een Geforce 2 MX 400 dat werkte zelf minder ging nog sneller op zn bek.
Ik hoop dat het werk zo.
Kan ik ook eindelijk weer es fatsoenlijk achter mijn pc zitten zonder groen en geel te ergeren.
Thnx

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:44
No offense maar bovenstaande is reden dat ik never weer een VIA-chipset wil en zweer bij de nForce-chipsets. Zowel qua prestaties als gebruiksgemak. Misschien iets om in de toekomst aan te denken :)

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

Klinkt verdomd veel als het probleem dat ik had. Nu dat ik de boel weer draaiende heb ben ik alleen bang om er meer aan te prutsen.

Voor de volledigheid: 61.77 drivers+BIOS safe settings+AGP aperture size op 256 was de oplossing.

Maar misschien toch eens andere AGP-drivers proberen.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-08 10:45

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

objectief2 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:48:
No offense maar bovenstaande is reden dat ik never weer een VIA-chipset wil en zweer bij de nForce-chipsets. Zowel qua prestaties als gebruiksgemak. Misschien iets om in de toekomst aan te denken :)
Jammer dat het negatieve altijd doorslaat op de next gen chips van zo een probleemgeval, waardoor de nieuwste KT800 sets het dus zwaar te verduren krijgen, terwijl deze een van de betere chipsets zijn tegenwoordig icm AMD64 socket 754....

Zo ook 6800 serie van nvidia agv de slechte gf5 fx serie....

Zo baal ik van me 648 SIS chipset op me asus mobo, maar wilde bepaalde snelle FBSpeeds en mem bussen, en had geen andere keuze destijds (2jr geleden) Ook blijken de nieuwere sis chipsets weer bv heeel goed te werken icm met de Intel Prescott..

Hieruit blijkt dat je gewoon veel research moet stoppen in de aanschaf van nieuwe hardware en je dus niet blind moet staren op ervaringen met eerdere onderdelen van bepaalde leveranciers..

just my 2 cents.. :Y)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• thebigbozz

thebigbozz

Unusual as Usual

Topicstarter
Nog even voor de duidelijkheid als je de VIA 4 in 1 driver al heb geinstaleerd doe dan gewoon weer die setup draaien, vink dan alleen aan dat je de AGP driver wil installeren en dan kies je uninstal.

Ik heb het nog even na gekeken op de VIA site enn daar staat dat het niet hun schuld is. het zou leggen aan XP volgens hun.

Legt er aan hoe je het bekijkt

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
objectief2 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:48:
Dat zou ik toch maar niet doen. Dit probleem is absoluut niet moederbord chipset gebonden. Dit probleem komt voor op intel 865PE, nforce 2 / nforce 2-400 en ook via chipsets.

De oorzaak ligt bij een bug/incompatibliteit met de nvidia 6800x serie (en mogelijk afwijkende implementaties van moederbord chipsets) en de nieuwste forceware drivers 66.xx etc).

In alle gevallen waar dit probleem bij mij optrad was het installeren van een oudere nvidia driver (en het downgraden van de nforce drivers naar 4.x ipv 5.10 i.g.v. een nforce chipset) de oplossing.

Niet dat ik nou zweer bij via chipsets, absoluut niet, bij komt er geen via chipset het huis in. Maar daar ligt de oorzaak dus niet..
Pagina: 1