Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

casepainting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan mijn case te gaan spuiten, maar hoe kan ik het best tewerk gaan?
ik heb al het hele proces eens doorgelezen op het forum hoe je precies tewerk gaat maar ik denk dat het ook vele simpeler gaat, verbeter me als het niet zo is. als je nu gewoon je case een beetje opschuurt of misschien helemaal niet en gewoon overspuit met een of andere spuitbus. zou dit niet juist hetzelfde effect geven??

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:04
Het idee van de stappen overal vermeld is het glad maken van de kast.

Een pc kast is standaart geverfd met een soort van sinasappel patroon. Dus wil je hem glad dan volg je de stappen. Nodig bv als je hem glimmend wil. Bij mat zwart dus niet vereist. Even afnemen grondlaag mat laag en klaar.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 12:07

jotheman

Was like that when I got here!

Ik heb dus beide methodes gehad (over de jaren heen), maar je merkt wel overduidelijk verschil tussen goed voorbereid aan de slag gaan en gewoon maar beginnen. Opschuren en afnemen met ammoniak (o.i.d.) bijvoorbeeld zorgt ervoor dat 't goed hecht. Bij mijn 1e mod begon 't na een paar maanden te bladderen en merk je dat de lak niet overal goed gehecht heeft, da's gewoon zonde van je werk.
Ook meerdere lagen is fijner zodat 't goed krasvast is en er geen vale vlekken opzitten.
Ik moet wel zeggen dat ik het nut van dure t.o.v. goedkope(re) lak niet helemaal inzie, ik heb beide gehad maar heb weinig tot geen verschil gemerkt als je 't maar netjes doet. Misschien heb ik geluk gehad :)
Maar ik zou toch aanraden goed voorbereid te beginnen, dan baal je achteraf in ieder geval niet dat je 't niet hebt gedaan. Suc6 :)

I see dead pixels...

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Frequently Asked Questions CME

Staat heel uitgebreid @ FAQ

Niet echt de bedoeling dat je hier een topic over opent...

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hoe pak je het aan met een CM Stacker, dat ding is van gebosteld aluminium en dat patroontje zou ik er in willen houden.

P.s. Ik heb tot nu toe ter vergeefs de zwarte uitvoering proberen te krijgen. Ik zit er nu over te denken een zilver/alu uitvoering te kopen en zwart te spuiten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

uhm dan niet schuren he (d0h) dus gewoon met ammoniak afnemen en dan spuiten, zoiezo is het dan nog niet zeker dat het profiel erin blijft aangezien er een laag overheen gaat die het wel een stuk zal egaliseren, het echte effect zal je nooit kunnen behouden dus.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:06
_Dune_ schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 00:04:
Hoe pak je het aan met een CM Stacker, dat ding is van gebosteld aluminium en dat patroontje zou ik er in willen houden.
Ik zou aluminium niet gaan spuiten, dat gaat je niet lukken. De enige manieren zijn anodiseren en poedercoaten. Andere manieren zullen al snel gaan afbladderen.

-

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Juicy schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:05:
[...]

Ik zou aluminium niet gaan spuiten, dat gaat je niet lukken. De enige manieren zijn anodiseren en poedercoaten. Andere manieren zullen al snel gaan afbladderen.
mmmm lekker is dat en dat ding is tot op heden nogaltijd niet in het zwart leverbaar in Nederland .... :'( ... weet iemand misschien een goed alternatief ?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Zelf aluminium anodiseren: dit misschien iets voor jou? :)

Systeem Specs

Verwijderd

Juicy schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:05:
[...]

aluminium is heel goed te spuiten eerst licht opschuren dan een primer en dan gewoon spuiten... werkt perfect
Pagina: 1