Toon posts:

2x nieuwe HD's in RAID maar oude willen niet mounten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 x nieuwe 160 GB HD's in RAID0

Ik heb nu mijn oude 2x 80 GB HD's aan mijn systeem gehangen maar worden niet meer herkend omdat deze ook allebei in RAID hebben gewerkt. Is er een mogelijkheid om mijn oude data van deze RAID array af te halen?

Vr. Gr. Henk

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik zie wel 1 mogelijkheid die sowieso zou moeten werken, het is een beetje omslachtig:
je zet je oude opstelling weer op (dus die 2*80gb)
je hangt er een losse 160gb schijf aan
je kopieert de data van die 2*80 naar de 160
daarna installeer je op 1 80 even een o/s
kopieer de data van de 160 gb naar je 80 schijf (eventueel met de 2e 80gb)
en daarna gewoon je opstelling van 2*160 installeren en de data van je 80('s) kopieren

VET omslachtig, maar het gaat wel werken

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Ik zou eerst je 160Gb Hd formatteren in fat32, daarna een image draaien van je raid0 opstelling met bijv Ghost en deze op de 160 Gb zetten. Vervolgens een 80Gb HD weer fat32 formatteren en hierop de image overzetten (mits t past natuurlijk) daarna nieuwe raid0 aanmaken en image terugzetten. Theoretische benadering maar denk dat dit wel gaat lukken. Suc6

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik ben er inmiddels achter gekomen dat mijn Fasttrak100 gewoon 4 arrays aan kan! Dus gewoon de oude 2x 80gb in 1 array erbij gezet. En huppakee alles gemounted en nu maar overpompen die spullen.

Thanx! ;)