Toon posts:

Advies graag: aan te schaffen Beamer en scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ello,

Ik ben me aan het orienteren op de beamer- en projectiescherm markt en ondanks mijn gezoek op internet kom ik er nog niet helemaal uit. Graag wat feedback op mijn keuzes en aannames en vragen tot zo ver.

Situtatie:
  • Ruimte (b)3.20 x(d)3.20 x(h)2,50
  • Raam rechterzijde (noord), verduisterd dmv smalle luxaflex
Toepassing:
  • Home cinema (JVC)
  • Computer (Windows Media Edition)
  • Xbox
Montage beamer:
  • Voorkeur aan plafond
  • Projectie afstand 3.20
Kijk afstand:
  • Tussen 3.20 en 5.50 (Kleine kamer loopt door in grote Woonkamer vandaar de variatie in kijkafstand)
Beamer keuze (huidig)
  • Hitachi PJ-TX100
Vanwege:
  • Specs / Gunstige prijs/kwaliteit en goeie reviews
  • Advies collega
  • Aansluitmogelijkheden
  • Branduren / lampkosten
Scherm
  • Vast scherm, zou graag op ca. 2mtr (16:9) breedte projecteren
Vragen
  • Goeie keuze van beamer gezien mijn situatie?
  • Welk soort scherm moet ik nemen: Mat of high contrast?
  • Hoe sluit ik mijn apparatuur aan op de beamer (eerst samen komen op receiver en dan naar beamer, of allemaal los? Hoe zit het met de Xbox en dolby geluid? (optische aansluiting))
  • Graag goeie tips voor zaken met goede service en showroom in de omgeving Utrecht

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 23:27 ]

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Had je qua beamers ook al naar crtbeamers gekeken? Ze zijn misschien wel groter, maar ze gaan wel veel langer mee, en de kleuren zijn over het algemeen ook veel beter (diepere zwart e.d.)

Verwijderd

Topicstarter
Nee niet echt serieus, daar crt-beamers zijn nieuw naar mijn weten erg duur, en ík nam ook aan dat deze niet geschikt waren voor zo'n korte projectie afstand (maar dat is wellicht een verkeerde aanname). Maar idd de grootte is ook wel een issue (hij hangt wel achter een richeltje, maar het is wel mijn woonkamer :P).

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-02 21:48
CRT beamers hebben geen zoomlens, oftewel de je doekbreedte bepaalt de projectie afstand.

Heb je ook al eens naar de Epson TW200H en de Panasonic PAE-700 gekeken. Beide zijn beter dan de Hitachi en hebben ongeveer dezelfde prijs

www.htforum.nl/ITCshop

Hier kun je los doek kopen waardoor een scherm een heel stuk goedkoper wordt

Binnenkort (waarschijnlijk 21 januari) is er in Emmeloord een Demo avond waar de Epson TW200H, De Panasonic PTAE-700 en de nieuwe Sony HS500 (als ik het goed heb) naast elkaar gedemonstreerd wordt

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=22618.0

Een review van Panasonic hier wordt ook veel de Epson aangehaald

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, heb je een naam/locatie/contact van de demo in Emmeloord?

• Athome
Hou het htforum in de gaten hier word de exacte datum en tijd vermeld. Je kunt je dan ook opgeven voor de demo avond.

Het wordt bij ITC zelf gehouden (zie de link van de webshop in mijn vorige post)

• stf2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04-2024
- gebruik fully shielded digital quality coax voor de video in, nooit wireless connections als je kwaliteit nastreeft, derhalve kan je best alles connecteren op je receiver en enkel de monitor out naar de video in sturen daar deze het beeld schakelt afh. van je input selector
- indien toch wireless, moeten de zender (pc, receiver, etc...) en ontvanger (beamer) op aparte stroomkringen worden aangesloten vanwege interferenties met switching power supplies
- beste scherm is achterwaarste projectie doorheen een diamond screen, daar deze geen reflectieverliezen geven
- ook mogelijk is een speciale bezettingslaag met reflecterende materie, kwasie onzichtbaar op een voor de rest witte muur (gebruikt in het huis v/d toekomst te Brussel, uitgevoerd door http://www.tonybaert.be/)
- ga je de HDTV toer op kan je beter nog wat wachten, de echte 1920x1080 modellen zijn er nog niet voor een redelijke prijs
- over het algemeen wordt er minder en minder gebruik gemaakt v/d optische aansluitingen tvv de digitale coax met gouden klem-cinch (75€/strekkende meter), daar er licht lekken optreden aan de te kleine en slecht verankerbare fibre koppelingen (stekkers)

Verwijderd

Topicstarter
Pff wat een ellende; gisteravond allemaal zitten uitzoeken waar zaken zitten met een showroom In Utrecht, de halve zaterdag langs deze zaken gegaan, bleek nergens een (operationele) showroom te zijn. Ik balen, stap dus maar in de auto, richting Duiven om te gaan kijken bij beamerland.nl; zijn die gewoon doodleuk dicht t/m 11 jan zonder melding op de site.

Weet niemand een goeie shop met goeie service en een showroom in de omgeving Utrecht die op zaterdag open is? (Een winkel die het dus waard is om wat meer te betalen (t.o.v. webshoppen). Ik hoorde van een collega dat Meerview.nl wel een goeie is, maar die is wel erg ver uit de richting.

• Athome
In Emmeloord. Erg uit de richting maar weten ze waar ze over praten. We eerst een afspraak maken. Het is duidelijk beter dan vrijwel alle andere winkels die in beamers handelen.

Verwijderd

Topicstarter
Zit nu een beetje in dubio: of gedegen advies in winnen en duur betalen, of cheapo kopen in Dld en het dan verder maar uitzoeken.

Weet iemand goede (betrouwbare) beamer-web-shops in Dld?
Pagina: 1