Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tv Remote laptop aanstuuren via infrarood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond mede-GoTers :7

In mijn laptop zit een infrarood die normaal bedoeld is om bestanden uit te delen met andere laptops die ook infrarood hebben. Maar daar heb ik vrijwel niks aan. Ik gebruik mijn laptop vaak als htpc bakkie.

Specs laptop:(type: Compaq Evo N600c)
p3 1066 mhz
256 mb ram
40 gb
dvd-rom
ati 16 mb grafisch
14.1 inch moni
Windows XP Home edition service pack2

Maar mijn vraag is nu, kan ik mijn infrarood in mijn laptop ook gebruiken als remote-ontvanger?
Zodat ik bijvoorbeeld mijn myHTPC software kan bestuuren met mijn tv remote? Of de muis-cursor kan bestuuren met de pijltjes toetsen op mijn tv remote?
Het is een philips remote en werkt vrijwel op elk normaal philips tv.
Is er een handig software programma'tje voor of mischien iets anders?

Bij voorbaat dank _/-\o_

PS: Ik wist niet in welk sub-fora dit moest 8)7 dus heb ik het hier in CME geplaatst. :9~

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:17
gebruik de search even (zoek: laptop ir tv)

Het zal dus waarschijnlijk niet werken.
dus zoals ze in andere topics ook zeggen: maak een IR ontvanger aan de com poort

Verwijderd

Topicstarter
3ddie schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 22:41:
gebruik de search even (zoek: laptop ir tv)

Het zal dus waarschijnlijk niet werken.
dus zoals ze in andere topics ook zeggen: maak een IR ontvanger aan de com poort
hmh.. een ir ontvanger aan de com poort valt wel te maken...
Maar dan is de grote vraag: Werkt het dan ook? :? want ik heb geen zin om een compleet pinacle set ofzo te gaan kopen O-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 22:46:
[...]

hmh.. een ir ontvanger aan de com poort valt wel te maken...
Maar dan is de grote vraag: Werkt het dan ook? :? want ik heb geen zin om een compleet pinacle set ofzo te gaan kopen O-)
Voor als je niet weet hoe dit soort dingen werken is DIT misschien wat voor je. Ze kosten geen zak en werken perfect. Heb er zelf ook 1 liggen. :)

Verwijderd

miscchien is die remote van microsoft wat voor je? met MCE werkt t iig prima

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:29:
[...]

Voor als je niet weet hoe dit soort dingen werken is DIT misschien wat voor je. Ze kosten geen zak en werken perfect. Heb er zelf ook 1 liggen. :)
zeer bedankt _/-\o_ _/-\o_ :)

Verwijderd

No problem. Incluis verzendkosten kom je op ongeveer 15 euro uit, geloof ik. En hij werkt meer dan perfect. Ik kan over ongeveer 15 meter (verder kon ik niet gaan staan, dat was het uiterste punt hoe ik nog contact zou kunnen maken met de lens) de muziek aansturen. In totaal lukt dit geloof ik over bijna 40 meter, heb ik van horen zeggen.

Gave dingetjes zijn deze machientjes dus.

• Corpse2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01-2023
Infrarood in je laptop is IrDa en werkt op een andere frequentie als de gewone afstandbedieningen.
(voor zover ik mij herinner uit de tijd dat ik me erin verdiept heb)

keep trying...

Verwijderd

Corpse2 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:51:
Infrarood in je laptop is IrDa en werkt op een andere frequentie als de gewone afstandbedieningen.
(voor zover ik mij herinner uit de tijd dat ik me erin verdiept heb)
Waarom kan ik mijn iPAQ dan als afstandsbediening gebruiken :P?
Pagina: 1