[Renovatie projectje] Dell Optiplex GX110

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
OK, the deal: mijn buurmeisje heeft een pijnlijk antieke Dell als PC staan (dus ik heb mijn donatie adres weer gevonden), waar een verschrikkelijk virus op los gelaten was, in die zin dat er niets meer aan te doen was. Dus format, en met een dergelijk systeem leek XP me te grof geschut.

Echter, ik was vergeten dat 98 om handmatige drivers voor de meest triviale dingen vroeg, terwijl we dus geen driver diskettes of niets hadden...

Nu werkt het aardig, maar graag zou ze ook weer internet etc op kunnen, dus ik zoek de drivers van respectievelijk de videokaart, de geluidskaart en de ethernet adapter. Mogelijk is er nog een vierde onbekend apparaat aanwezig.

Het vennijn zit hem echter in het totale ontbreken van enige clue wat er in het bakbeestje zit.

Graag tips of oplossingen, of zouden jullie er toch XP op zetten (op een HD van 6 GB :S)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Euhm, je surft naar de support site van Dell, tikt de Service Tag in en weet gelijk wat erin zit. Daarnaast krijg je gelijk een lijst met alle benodigde drivers.

Easy as Dell (maar dat is dan ook het enige :P)

[ Voor 12% gewijzigd door Daedalus op 07-01-2005 22:09 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Schroef je PC open. (Bij een Dell heb ej meestal een hamer nodig :X)

Noteer daar e videochip, netwerk chip en geluid chip. Rag deze voor google et voila :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Daedalus schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 22:08:
Euhm, je surft naar de support site van Dell, tikt de Service Tag in en weet gelijk wat erin zit. Daarnaast krijg je gelijk een lijst met alle benodigde drivers.

Easy as Dell (maar dat is dan ook het enige :P)
Dat is opzich nette service, doch heb ik het ding niet echt dat je zegt bij de hand :')

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Atlas schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 22:08:
Schroef je PC open. (Bij een Dell heb ej meestal een hamer nodig :X)

Noteer daar e videochip, netwerk chip en geluid chip. Rag deze voor google et voila :)
dat doe ik dus maar niet ;)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Und
skullsplitter schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 22:16:
[...]

Dat is opzich nette service, doch heb ik het ding niet echt dat je zegt bij de hand :')
Hoe wou je er dan achter gaan komen ? 8)7

Mja, maybe dat je ergens via google nog de specs kunt vinden, maar zon kast openmaken is toch niet zo moeilijk ? :)

En waarom XP :?

Win2k is veel beter voor zon licht systeem, en je kunt er ook op msn' en en internetten hoor :)
Pak dan wel meteen SP4. Maar het punt is, zelfde kernel en dus ook bijna geen gezeur met drivers, bijna iedere nic is standaard herkend, zelfde met de vidkaart enzo

[ Voor 24% gewijzigd door Roberto op 07-01-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skullsplitter schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 22:16:
[...]

dan klik je op de voor de hand liggende link "ik weet m'n servicetag niet" en kies je het systeem uit de lijst. Happy downloading :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 22:45:
[...]

dan klik je op de voor de hand liggende link "ik weet m'n servicetag niet" en kies je het systeem uit de lijst. Happy downloading :Y)
Bovendien staat de service tag ongeveer tien keer op iedere Dell, en anders kan je ook nog kiezen voor.
Op de website van Dell zijn bovendien een aantal supportpagina's waar de site zelf het service tag nummer en de componenten voor je van je computer trekt. Hoe makkelijk wil je het hebben?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:35

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Why not :?

Als je het met beleid doet kan er echt weinig misgaan :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Pagina: 1