[Debian] Bij booten vanaf install cd hangt installer

Pagina: 1
Acties:

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb nu net alle 7 de cd's van Debian gedownload (bandbreedte over :+) en besloten Linux eens (opnieuw) te proberen. Heb hiervoor al een en ander gerotzooid met Mandrake en Fedora, en besloten er nu eens serieus werk van te maken.

Echter wanneer ik vanaf cd1 wil booten krijg ik keurig de
code:
1
boot:

te zien, maar wanneer ik nu op enter druk, krijg ik het volgende scherm (klik):

Afbeeldingslocatie: http://img64.exs.cx/img64/61/1001244klein2pv.jpg

Wanneer ik Fedora Core 3 wil booten krijg ik een kernel panic, met ongeveer net zo'n vaag scherm als deze. Knoppix enzo doen het wel. Dus hoe krijg ik de kernel zo ver dat hij doorstart?

Ik heb al het volgende geprobeerd:
- nieuwe cd gebrand
- md5 van iso gecheckt
- gegoogled op 'kernel null pointer'

Maar het mocht allemaal geen resultaat hebben. Iemand een idee?

[ Voor 10% gewijzigd door spone op 07-01-2005 21:56 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

teneerste mij zegt het ook niks zon kernel null pointer. maar wat je zou kunnen proberen is booten met een andere kernel. In de meeste distros die ik ken kom je tijdens die boot: prompt met F3 in een kies kernel image schermpje. (zal wel zoiets zijn voor debian ook)

dan kan je booten met de image naam van de kernel voor verschillende configuraties. heb je een pc met scsi hd's? dan moet je de scsi kernel kiezen. werk je met veel nieuwe hardware zoals sata drives dan kan je misschien een 2.6 kernel proberen.

het feit dat knoppix wel boot zegt me dat het waarschijnlijk geen ernstig hardware defect is maar er zijn verhalen dat knoppix het prima deed op kapot geheugen waar andere distros hard crashten dus mss wil je je geheugen is testen maar kijk eerst is naar die verschillende kernels.

• xx77qq
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je toch debian wil, waarom installeer je Knoppix dan niet? Je krijgt met de installatie de keuze of je 'm geinstalleerd wil hebben als een Debian system.
Zo heb ik 'm al een paar keer geinstalleerd en een perfect werkend Debian systeem gekregen.

• spone
  • Niet online
@xx77qq: ik wil em volledig vanaf 'scratch' installeren, en niet een preconfigured systeem draaien. Als ik dat zou willen dan zou ik wel SuSE nemen :Y)

@nonutopia: het is een MSI 915P Combo. Daar zit een Via VT6410 raid controller (scsi anyone?). Verder zit er wel een Sata controller op, maar daar hangt niks aan. De harddisks hangen wel aan Raid, maar staan niet in raid (kan je me nog volgen?).

Wanneer ik met de 2.4 kernel boot, krijg ik min of meer hetzelfde scherm alleen staat er dan onder:
Code: 2e 8a bla bla
<0>Kernel panic: Attempted to kill init!

Hetzelfde wat ik bij Fedora Core 3 ook had. Mijn systeem loopt trouwens wél perfect stabiel, zowel onder knoppix als onder windows xp. Inclusief dvd-->divx encoding, wat ook vrij cpu en mem-intensief is :)

Ik zal mn pc eens memtest86 laten doen, als ik zie namelijk "Unable to handle kernel paging request at virtual address 00010496" dan ga ik iig aan geheugen denken.

edit: Ik ga memtest86 eens draaien...
edit2: memtest86 leverde niks op. Heb hem laten draaien, maar geen errors. Nee hij is ook niet gecrasht :)

[ Voor 39% gewijzigd door spone op 08-01-2005 14:03 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• spone
  • Niet online
*schop*, iemand een ideetje waaraan het ligt?

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
probeer eens een van de rescuedisks (kernel 2.4 of zo)

http://www.debian.org/distrib/floppyinst

kan de oplossing wel eens zijn.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• spone
  • Niet online
Heb het geprobeerd, debug optie aangezet, andere kernel, 4 verschillende distro's geprobeerd, maar helemaal niks.
offtopic:
Ik denk dat ik linux maar als verloren en enigszins kansloos moet beschouwen :z , als het niet eens wil draaien op een (naar mijn mening) meer dan gemiddelde pc. Pluim voor windows, die weet tenminste wel hoe je een pc boot 8)

[ Voor 94% gewijzigd door spone op 09-01-2005 22:26 ]

• hennink
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 13:55
probeer eens met het booten ide=nodma mee te geven. Lijkt me dat je pci controller niet helemaal lekker werkt met je boot cd van debian.

Of probeer anders eerst eens Sarge.

alles wat aan kan, gaat kapot. De vraag is alleen wanneer.

Pagina: 1