Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Case modden Aopen HQ08

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
Beste mensen ik ben vandaag begonnen met mijn allereerste case mod.
(ik heb wel een pre mod kast maar dat telt niet :p)

Ik was van plan om de gehele binnenkant van mijn kast te polijsten, maar na 10 minuten met mijn vader geluld te hebben ben ik ervan overtuigt dat dat kreng dan gaat roesten. :p

Hier de ideeën op een rijtje:
1. Een nieuwe lik verf (wat orgineel he)
2. Ook de binnenkant spuiten (ALU)
3. "Streetglow"
4. Eigen baybus
5. Doucheslang mesh

FF uitgewerkt wat de ideeën precies zijn.

1. De lak:
Het wordt gewoon lekker orgineel zwart., omdat mijn gehele desktop zwart is en anders staat dat zo lelijk. Daarnaast wordt het balkje aan de voorzijde zilver grijs.

2. Binnenkant spuiten:
Dus de binnenkant spuiten met ALU verf.
Dit gebeurd door: de huidige laag afnemen en dan de ALU shit eroverheen. Dit kan omdat deze verf geen ondergrond hoeft. Heb het zelfs een keer mijn skates mee gespoten :p

3. Streetglow:
ik was van plan om onderin de kast een "gat" te maken met de dremel en daarboven een CCFL hangen. Op die manier een gloed onder de kast. Maar ik wil die CCFL ook gebruiken voor ligt in de kast zelf.
Dit ga ik doen door een plexiglas plaat te pakken en die boven de CCFL te maken. De plexi ga ik wat mooier maken door er van dat "mat-look" plastic op te plakken. Misschien nog iets van een logo eruit snijden, maar daar moet ik nog ff over denken.

4. De baybus:
Het plan is om een baybus te maken die de controle over 4 fans regelt.
ik denk zelf aan tiptoetsen voor het aan en uit schakelen van de fans en normale pod-meters met een draaiknop erop of al reeds geproduceerde draaiknoppen. Daarachter maak ik een LED-je zodat je ook kunt zien of de fan aan of uit is,

5. Doucheslang mesh:
De bekabeling in de PC met doucheslang omhullen zodat het licht van de CCFL weerkaatst wordt.

Ik ben sinds vandaag begonnen met schuren van de binnenkant. Morgen maar eens de binnenkant proberen te spuiten. Als het niet te koud is wil dat zeggen, want dan vloeit de verf niet mooi,

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
k0ewl schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:39:
Beste mensen ik ben vandaag begonnen met mijn allereerste case mod.
(ik heb wel een pre mod kast maar dat telt niet :p)

Ik was van plan om de gehele binnenkant van mijn kast te polijsten, maar na 10 minuten met mijn vader geluld te hebben ben ik ervan overtuigt dat dat kreng dan gaat roesten. :p
Eerst polijsten, dan blanke lak erover, overigens valt roesten in een pc kast wel mee (geen vochtige ruimte enzo)
Hier de ideeën op een rijtje:
1. Een nieuwe lik verf (wat orgineel he)
2. Ook de binnenkant spuiten (ALU)
3. "Streetglow"
4. Eigen baybus
5. Doucheslang mesh

FF uitgewerkt wat de ideeën precies zijn.

[...]
3. Streetglow:
ik was van plan om onderin de kast een "gat" te maken met de dremel en daarboven een CCFL hangen. Op die manier een gloed onder de kast. Maar ik wil die CCFL ook gebruiken voor ligt in de kast zelf.
Zou ook wat hogere poortje onder je kast zetten, dan zie je die glow beter.

Eventueel kan je ook glowfeet kopen/maken.
Dit ga ik doen door een plexiglas plaat te pakken en die boven de CCFL te maken.
Hu?, gezandstraald ofzo dat je diffuus effect krijgt?
De plexi ga ik wat mooier maken door er van dat "mat-look" plastic op te plakken. Misschien nog iets van een logo eruit snijden, maar daar moet ik nog ff over denken.

5. Doucheslang mesh:
De bekabeling in de PC met doucheslang omhullen zodat het licht van de CCFL weerkaatst wordt.
Zo moowj weerkaatsen doucheslangen niet licht hoor...

Kan je beter een paar spiegels monteren in je kast

• k0ewl
ik ben nog ff verder gegaan met schuren enz, maar dat polijsten laat ik nu cker vallen... Je kunt namelijk niet overal fatsoenlijk bijkomen. denk bijvoorbeeld aan haakjes en dergelijke.

Hogere poten kan niet, want dan past ie niet meer onder me bureau :p.
Die glowfeet lijken me trouwens te... ik weet precies wat je bedoelt maar is gewoon te.

FF over dat mat look effect. Ik bedoel dus een sticker. Die kun je kopen om bijvoorbeeld ramen zodanig te matten dat je wel kunt zien wat erachter zit, maar neit de details kunt zien. Dat is precies wat ik wil. Eigenlijk zelfde effect als zandstralen, maar als de mod mislukt, kan ik me plexi nog weer gebruiken.. :p ook als ik het logo niet mooi meer vind, dan nieuwe sticker erop en klaar.

Morgen maar eens die spuitbus pakken :p

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• k0ewl
Ik heb het schema voor de baybus in ieder geval klaar.

Afbeeldingslocatie: http://217.170.21.61/~iproducts/images/baybus.jpg
(De voltmeters zijn de fans en de weerstands waardes weet ik nog niet want ik heb nog geen LED's gekocht)

volgens mij klopt dit wel ofniet?

Verwijderd

waarom in hemels naam wil je er trimpot metertjes voor de V meters zetten??

• k0ewl
dat zijn de fans. De Voltmeters dan

[ Voor 35% gewijzigd door k0ewl op 08-01-2005 11:18 ]

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:50
k0ewl schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 02:17:
Ik heb het schema voor de baybus in ieder geval klaar.

[afbeelding]
(De voltmeters zijn de fans en de weerstands waardes weet ik nog niet want ik heb nog geen LED's gekocht)

volgens mij klopt dit wel ofniet?
Ho ff, houd er wel rekening mee dat je sterke potmetertjes moet hebben voor je fans. 9/10 branden gewoon door, zeker simpele. Een LM317-schakeling is uiteindelijk nog goedkoper (vergt wel wat meer electronica-kennis en soldeer-skills)

Verwijderd

En waarom lijkt me ook wel duidelijk. Als je de fan aan zet kun je met die pot de spanning over de fan varieren net zolang totdat hij stil genoeg is/hard genoeg blaast.

edit: Wat verbruikt een normale fan? hooguit een Watt of 3?, dat is dus op 12 Volt slechts 0.25 Ampere. En met die pot kan de spanning alleen maar lager worden waardoor er dus ook alleen maar minder stroom door die potmeter kan lopen.!

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 11:25 ]

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 11:23:edit: Wat verbruikt een normale fan? hooguit een Watt of 3?, dat is dus op 12 Volt slechts 0.25 Ampere. En met die pot kan de spanning alleen maar lager worden waardoor er dus ook alleen maar minder stroom door die potmeter kan lopen.!
De catalogus van Conrad leert ons dat een simpele potmeter slechts 0,25W belast mag worden. Overigens zie ik nu voor het eerst 4W potmeters in de catalogus (zo vaak kijk ik er ook niet in, ;) ) € 3,99 p/s

• k0ewl
Vandaag bij de locale elektro boer geweest en daar gevraagd aan hem welke potmeters ik het beste kon gebruiken voor de fans.

Hij vroeg me wat voorn fans het waren en aan de hand daarvan hebben we potmeters uitgezocht.
Dus dat zit denk ik wel goed. Alles komt dinsdag binnen.

Daarnaast heb ik vandaag het gat voor de "streetglow" gemaakt.
(met de dremel wild ehet echt niet, heb wel 10 schijfjes naar de tering geholpen :S, dus heb de plaatschaar gepakt en knip knip knip)

Ook 2 onderdelen van de behuizing gespoten (binnenkant).
Daar volgen morgen foto's van.

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
is dit topic bedoelt als Cip?
wel leuke ideeen enzo, maar zonder foto's is het toch minder leuk :)

• k0ewl
heb geen digitale fotocamera... alleen me telefoon :S

Heb net ff tante gevraagd en mag die van haar lenen, zal zometeen ff foto's maken

[ Voor 45% gewijzigd door k0ewl op 08-01-2005 16:09 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Lees eerst Casemods in Progress graag: voor Casemods in Progress (CiP) moet je eerst toestemming vragen om te plaatsen. Vandaar dat deze dicht gaat :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.